GPS tracker voor kids.. veilig of draven we door?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mirjam2112, 5 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zou jij je kind een GPS tracker omdoen ?

1. Ja, een veilig idee.

2. Nee, overdreven.

3. Misschien

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Naar aanleiding van mijn zoektocht naar DL gisteren ben ik eens gaan nadenken over een gps tracker.. ik heb altijd gezegd dat ik dat overdreven vind, maar na gisteren heb ik er wel wat voor over om ze via gps terug te kunnen vinden, in geval van nood dus !!!

2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Mijn man is ook een grote voorstander, maar ik niet. Tenzij je het in het lichaam van het kind inbrengt blijft het schijnveiligheid (een armband kan er zo af), en ik vind het een te grote inbreuk in het lichaam van mijn kind.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik weet het niet... in een schoen ofzo, zou ik het best een optie vinden (oei- ze heeft zoveel paar?) maar dan wel zonder dat mijn kind het weet en ik denk niet dat ik dat geheim kan houden, zeker niet als ze een jaar of 10 zijn...

4. mirjam2112

Ik dacht eigenlijk aan een horloge. Die zien er nog gaaf uit ook. Sommigen hebben een SOS knop waarmee er gelijk een alarm af gaat op je mobiel..

En inderdaad, hij is zo afgetrokken als iemand kwaad wil.. en chippen, nee dat gaat te ver 😊

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hmmm, tja. Het zal vast wel normaal zijn over een aantal jaren. Maar ja, een 'losse' tracker helpt natuurlijk maar heel beperkt. Als en ander (of je kind zelf!) kwaad wil, is die zo afgedaan.
    En ik vraag me ook af, tot welke leeftijd. Het hoort er op een gegeven moment ook gewoon bij dat je los wil komen van je ouders en vrijheid / grenzen opzoekt. Althans, voor veel kinderen (tieners) wel. Ik weet niet of het goed is om ze dat te ontnemen.

6. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Jaa zou graag zon horloge willen hebben voor dochter. Met een sos knop en een virtuele hek wat je zelf kunt instellen en als ze er buiten gaan krijg je melding. Oh en ze kunnen de tijd zien hihih

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben er op zich niet heel erg tegen...zolang hij gebruikt wordt voor de juiste leeftijd kinderen...dus niet voor tieners die ergens om de hoek staan te kussen of pa en ma precies volgen naar welke kroeg ze gaan. Maar het lijkt mij weinig zin hebben...hij is zo af.

8. mirjam2112

Nee niet voor pubers, thank god dat mijn vader die vroeger niet had, dan kwam ik niet veel meer buiten 😂

Ik bedoel puur voor situaties als alleen buiten spelen, of als ze straks zelf van en naar een sport of een winkel fietsen.
    Dus 5 tot 10 jaar? Dan is zo'n horloge vast nog wel cool om te dragen 😉 en als ze weten dat het voor hun eigen veiligheid is zouden ze hem niet zo snel af doen..

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ik wist niet van bet bestaan af, maar die horloges zien er nog best handig uit. Met 1 druk op het knopje een van de ouders bellen bijvoorbeeld.

Deel Deze Pagina