zoon 16 maanden, hoe vaak zijn jullie van huis?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Alex1982, 30 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Ik vind dat zo lastig, hoe vaak ga je van huis met een dreumes?
    Meestal in de ochtend gaan we wandelen en in de middag ook. Maar nu is die gisteren maar het Kdv geweest, vanmorgen was meneer niet genieten. Zit zo te twijfelen of ik vanmiddag ff naar een vriendin zal rijden. Of is dat dam teveel na een Kdv dag gisteren? Morgen is die thuis bij oma en opa. Vrijdag is hij thuis bij papa.... Op pad gaan vind hij wel erg leuk! Dilemma's!

Hoe doen jullie dit?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Onze dochter is eigenlijk voortdurend op pad. Ma- di - woe bij onthaalmoeder, donderdag bij de ene grootouders die er ook mee gaan stappen, en dan vrijdag bij de andere grootouders in de tuin spelen. En in het weekend zijn we ook elke dag weg.

Mijn dochter wordt eigenlijk net erg lastig als ze de hele dag thuis is. En wij ook.

3. Humava

Humava Niet meer actief

Het hangt er net vanaf wat ik in de planning heb. Maar meestal gaan we 1 keer per dag echt weg op de fiets of met de buggy dat is vaak 's morgens. En 's middags lekker in de tuin spelen als het mooi weer is. Ze is trouwens 1 keer per week bij oma. En de andere 2 dagen dat ik werk is oma bij ons of vl thuis.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ligt ook aan je kind..

De oudste was wel gevoelig voor drukte, dus na een dag kdv hoefde ik geen vreemde uitstapjes te doen. Dan was het eens koffie bij iemand die bekend was of de supermarkt/speeltuin om de hoek. En na een dagje weg naar iets anders (familiedag/pretpark) was hij echt een dag mopperig en was het niet eens leuk om ergens heen te gaan.

De jongste is veel makkelijker. Hij moest toch al 2 keer per dag mee naar school om de oudste op te halen. Daarnaast ook vaak naar de supermarkt of ergens koffiedrinken. Maar bij hem kunnen we een weekend volplannen (eens perongeluk gebeurd), en dan nog gaat hij vrolijk verder, mits hij zijn slaap maar krijgt..

Dus het is ook een kwestie van proberen. En het risico dat oma morgen een pittige dag heeft ;)

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier 2 tot 3 keer per week naar mijn ouders, 2 tot 3 keer per week boodschappen doen, dan probeer ik zeker 2 keer in de week naar de speeltuin of kinderboerderij te gaan

6. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik houd er nu nog wel rekening mee dat we een rustigere dag hebben als ze de dag ervoor naar de opvang is geweest. Maar als ze straks wat minder slaap nodig heeft gaan we er vast vaker op uit :) Ligt idd vooral aan hoe je kindje erop reageert.

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ben altijd gewoon weg gegaan als het zo uitkwam, verspreid het eigenlijk meer voor mezelf (afgekeurd thuis) en ik zei/zeg altijd: als we thuis zijn pas ik me aan hem aan (is ie moe gaat ie naar bed), gaan we weg past hij zich aan mij aan (blijft wakker of slaapt in de auto) ...goeie deal :D

8. 2jees

2jees Niet meer actief

Elke dag na de koffie wandelen/fietsen en s middags buiten spelen. Bij niet mooi weer gewoon binnen.

Elke donderdag naar mn schoonouders, verder niet.

Deel Deze Pagina