Puckababy werkt niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fienefloor, 29 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fienefloor

4 nov 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een paar dagen geleden postte ik hier een bericht over mijn dochter die niet kon slapen door haar maaiende armpjes. Een van de reacties was: koop een puckababy! Dit heb ik gelijk gedaan, en ze is er rustig mee in slaap gevallen.. Alleen wordt ze nog steeds wakker van haar armen! Ze heeft haar armpjes omhoog in de zak en 'bokst' zo met haar vuistjes tegen haar hoofd aan!
    Op alle plaatjes zie ik kindjes die met de armen naar beneden liggen, is die van mij gewoon te groot? Ze weegt ruim 6 kilo en is 62 cm lang, dus de mini zou in principe moeten passen!

Wat doe ik fout?

2. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
  3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik zou er even mee naar de winkel gaan waar je hem geocht hebt, dan kunnen ze je laten zien of je hem goed aandoet. Of misschien heeft jouw kleine net iets meer nodig. Mijn dochtertje had ook niet voldoende aan een puckababy, daar was ze te onrustig voor. Zij moest echt in een Pacco doek ingebakerd worden. Misschien een optie?

4. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Hier goede ervaringen met swaddle me. Bij alle 3 de kids gebruikt

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Volgens mij doe je niks fout hoor.
    Onze jongste sliep ook in de Puckababy met de armen omhoog, maar het werkte alsnog. Het maaien was over. Dat boksen herken ik niet. Balen zeg. Misschien kost het even tijd om te wennen?

De wings ken ik niet. Zien er wel lief uit :)
    Ik lees dat je of de armen naar boven "vast"zet of naar beneden? Ben benieuwd hoe dat werkt.

Bij onze oudste gebruikten we een Woombie inbakerzak (summer variant, met meer rek), en daarin is het wel een stuk moeilijker om de armen naar boven te doen ten opzichte van de Puckababy. Of jouw baby er baat bij heeft weet ik niet.

Ik denk wel dat jouw meisje nu een gewicht en lengte heeft die vaak tussen de maten doeken/zakken invalt. Dus te groot voor de kleinste, maar stiekem nog een beetje te klein voor de grotere maat.

Oh, een andere tip tegen maaiende armpjes: een knuffeldoekje kan ook weleens helpen.

6. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Ik had de Pacco. Hierbij gebeurde dat niet aangezien je deze best strak kan doen. Eén keer de puckababy geleend en ze sopte zo door de zak heen op haar handjes.

7. sjak

sjak Niet meer actief

Mijn dochter bewoog ook haar armpjes nog in de Puck, ze sabbelde ook op haar handje door de Puck heen. Ik den niet dat je iets fout doet hoor, misschien moet je haar even een paar nachtjes laten wennen.

8. adi

adi Niet meer actief

Ik heb mijn zoontje traditioneel ingebakerd ( met hydrofiel doeken). Zo kon ik hem net zo strak of los maken naar behoefte en hij kwam helemaal tot rust tijdens het inwikkelen.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    Hier een kindje die echt de pacco doek nodig had

10. fienefloor

4 nov 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Ik kijk het nog even aan met de puckababy, werkt het niet ga ik eens kijken naar een strakkere inbakerdoek!

11. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Wij ook de pacco gehad. werkte hier heel fijn.

12. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook de swaddle me gebruikt, erg fijn!

13. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    De Pacco konden wij trouwens lenen via het CB. Je mocht hem een week uitproberen, scheelt aanschaf als het niet werkt. Misschien kan dat bij jullie CB ook?

Deel Deze Pagina