Rode liezen / billetjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Boordevol, 19 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Mijn zoontje heeft best vaak last v vuurrode liezen/billetjes. Dit doet pijn bij het verschonen maar het bloed niet en is niet open. Volgens de huisarts is het geen schimmel omdat het niet schilfert. Maar zinkzalf helpt gewoon niet. Soms lijkt het een paar dagen veel minder maar dan ineens is het weer rood.

Wat werkt nou echt?

2. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Gebruik je doekjes? Misschien kan je dan overstappen op washandjes.

3. happymama

happymama Niet meer actief

Hier werkte de Sudoku op den duur ook niet toen t erger werd heb toen 2 verschillende. Zalfjes gehad .
    Kan morgen voor je kijken staat namelijk op z'n kamertje en hij slaapt nu .
    T was in 2dagen gelijk verdwenen

4. happymama

happymama Niet meer actief

Hihi Sudoku crème , sudo natuurlijk

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Happymama, graag! Alvast bedankt.

En lola, ik weet niet hoe ik hygiënisch washandjes kan gebruiken. Want die moeten dan na 1x al de was in dan heb ik er heel veel nodig op een dag? En heb je er dan 2 nodig, een voor het schoonmaken en de ander voor het drogen?

6. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Wat hier heel goed helpt is de billetjes na het verschonen goed droogdeppen en daarna een laagje bepanthen smeren.
    Van sudocreme werden de billen van mijn dochter juist rood.

7. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier helpt gewoon bij het verschoven even lekker laten luchten echt nog het beste.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.506
    113
    Vrouw
  9. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Je kan ook ipv washandjes natte wattenbolletjes gebruiken. Verder kun je kijken of het verschil maakt met verschillende soorten voeding.
    Is het bij een bepaalde soort fruit/groente dat er steeds rode billen zijn. Ook kun je kijken of een ander merk luier werkt. En veel de billen laten drogen aan de lucht. Lekker een poosje in de blote billen.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij een plasluier was ik niet alles elke keer. Beide kinderen was ik hier het gezicht, handjes en billen in de ochtend en de avond. 4 washandjes dus. Dan droog ik de liezen enzo af met een hydrofiel die op de commode ligt, die hoeft niet elke keer in de was. Handjes en gezicht wassen we na het eten enzo vaak nog met een washandje. Er gaan er heel wat door op een dag ja, maar als ik de ingredienten lees van billendoekjes dan weet ik waar ik het voor doe!

Vieze liezen maak ik schoon met een watje met baby olie, dan droogdeppen. Dan dun zinkzalf in de plooien - bij mn zoontje smet het ook snel in zn liezen en onder zn piemeltje. De zink was ik dus 2x per dag weg. Verder was ik zn billen na een poepluier maar niet na een plasluier. Het is dus 3x per dag goed schoon met water. Ik denk juist dat 6x per dag met billendoekjes niet goed is voor het huidje.

11. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Hmm, blote billen gaat niet werken. Hij zit geen seconde stil (11maanden). De zinkolie heb ik in het verleden wel eens gebruikt, ik ga dat morgen proberen te halen.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.262
    16.645
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Idd luierdoekjes even niet gebruiken.Waskommetje maken met lauw water en met wattenbollen schoonmaken en droogdeppen met een hydrofiel luier en dan een dun laagje zinkzalf oid.
    Het zit toch vaak in die luierdoekjes.Als de billetjes rustig zijn of voor onderweg is het geen probleem maar bij roodheid direct stoppen.

13. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    hier werkt uierzalf het beste.

14. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    boordevol --> een goede tip die ik kan geven en heeel goedkoop en (bijna) altijd in huis is gewoon olijfolie!!!!!!! als de billetjes rood zijn gewoon wat olijfolie smeren en je zal zien het geneest supersnel en is nog goed voor de huid ook.

Ik smeerde in het begin bij mijn zoon ook zinkzalf en sudocreme en de billetjes bleven rood en het bloedde op den duur. mijn oma zei gebruik eens olijfolie en ja na een dagje was alles verdwenen. ik gebruik het nog steeds indien het een beetje rood ziet en na de volgende luierwissel is het rood al weg... echt doeltreffend!!!!

15. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Namoli, heb dat indd vaker gehoord. Maar doe je dan gewoon met een watje met olie over die plekken vegen of doe je echt olie druppelen erop zodat er flink wat olie is?

16. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    boordevol gewoon wat in je hand en dan smeren tot er een dun laagje olie aanwezig is niet te veel en niet te weinig :) je moet het niet inwrijven tot het ingedrongen is gewoon wat smeren en dan pamper toe en het trekt wel vanzelf in...

17. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb de laatste vakantie bij mijn schoonouders in Turkije een crème meegenomen met hamamelis echt super. 's morgens en 's avonds een keer insmeren en hij heeft nergens last meer van. En het werkt voor jezelf ook super. Ik denk dat er in Nederland ook wel zoiets bestaat maar moet je het misschien vragen bij de tuinen ofzo..

Deel Deze Pagina