Mijn zoontje wordt graag vermaakt. Slapen is zonde van de tijd, met mama spelen is namelijk véél leuker . Nou vind ik het natuurlijk helemaal leuk om met 'n ventje te spelen, maar ik ben benieuwd wat jullie nou allemaal doen met jonge baby's. Wij zingen liedjes, lezen boekjes, voeren "gesprekjes", hij ligt op z'n speelkleed, in de box met mobiel, in het wippertje en dansen door het huis om alles te bekijken. Wat doen jullie allemaal?
Heel weinig.. Een beetje knuffelen, mobiel kijken, wippertje maar wel veel 'zelluf' doen.. Ik vind het belangrijk dat ze zichzelf kan vermaken omdat ik niet de hele tijd haar kan amuseren (loopt er nog een rond en ik wil graag een beetje mijn handen vrij kunnen hebben). Dus helaas.. kan je niet helpen
Ja wat je zegt beetje zingen praten. Mobiel box enz. Meer kan ik niet bedenken. In het boekje van het cb stond bv een spelletje doen met je baby pak zijn handje en ga dan oren ogen neus en mond. En ik deed al er komt een muisje aan gelopen op een gegeven moment gaan ze het herkennen en binnen kort gaat hij daarom schateren Maar wat de voor gangster ook schreef leer ook al dat hij zich wat zelf kan vermaken. Anders willen ze straks alleen maar met jou spelen
hoi, ik deed ook altijd kietelen bij jamie... en lachen! (weet trouwens niet of dat bij 2 maanden al zo was, tgaat allemaal zo snel en je vergeet veel) ook vaak kiekeboe... al snappen ze dat nog niet echt... eline is pas 1 maand en slaapt ook redelijk weinig overdag... natuurlijk wil ze dan ook een hele dag bij me zijn... op mijn arm is het goed... bedje, box, schommelstoel,... veel te saai denk ik want dan is het huilen maarja, met baby van 1 maand kan je helemaal nog niets doen... en dit weer is ook niet alles om een hele dag een klein plakkerig meisje vast te houden
Irem moet nu ook zelf meer leren spelen. Wat ze erg leuk vindt op dit moment is in de maxi cosi met 2 plastic speeltjes die aan de boog hangen, daar slaat ze veel tegenaan, vind ze geweldig. Ze heeft ook een speelkleed maar dat is te druk voor haar. Wat ze ook leuk vindt is in haar wippertje zitten en met ons 'kletsen' of gewoon even rondkijken. Haar mobile boven de box is ook altijd interessant. En als we liedjes zingen vindt ze dat ook fijn.
Wij deden precies hetzelfde. Wat hier ook leuk werd gevonden is het blazen/sabbelen op z'n handjes en voetjes. En we zingen niet alleen liedjes maar maken met hem ook de bijpassende bewegingen (klappen in de handjes / Op een grote paddenstoel , beentjes in de lucht). Of leg je kindje op je buik zodat hij zijn hoofdje kan optillen. Ik zet hem ook regelmatig op de bank en ga gekke gezichten trekken en rare geluiden maken.
hier idd babbelen, voorlezen, met handen en voeten spelen, stimuleren om speeltjes te pakken, rammelaar in zijn hand geven (dan houdt hij het vast, zooo lief), tv kijken in de wipstoel, de mobiel in de box is erg geliefd op het speelkleed (maar duurt maar effe) en voorlezen doe ik. maar probeer hem ook te leren zich zelf te vermaken,maar dat is nog best moeilijk met een baby die heel veel wil zien.
Wij hebben sinds vandaag ook een spiegel in zijn speelbox gehangen, heeft hij er plots een speelkameraadje bij en hij heeft al uren liggen vertellen en lachen naar zijn "broer". hilarisch anders leggen we hem ook op speeltapijt, vertellen zingen, lachen, kietelen, zwembadje in, rondlopen, op zijn poef... Hij kan zich gelukkig ook al goed zelf bezighouden.
Zo'n beetje wat jij ook doet, daarnaast lekker wandelen nl, vond/vind hij heerlijk.. Op de buik blazen was hier ook een hit..
Ikzelf vind het heel leuk om te zingen en te dansen (lees: onnozel te doen) en mijn zoontje vindt zo'n persoonlijke animatrice wel héél erg leuk! Hij wordt ook heel graag beziggehouden en ik vind het ook helemaal niet erg om dat te doen, als hij iets beu is, kan hij nog niet zelf iets anders nemen of gaan doen dus ja... Ik heb het nogal genoemd in een ander topic; ikzelf heb véél tips uit het boek Oei, ik groei gehaald. Ben zelf niet helemaal overtuigd van die sprongen maar er staan wel goeie ideetjes in naar mijn mening om je kindje bezig te houden. Trouwens, je hoeft niet persé altijd echt speelgoed te geven. Een grote lepel (blinkt, kan zonder gevaar in mond,...), een zakje chips (kraakt, verandert van vorm,...) een aquarium, een mama die het huishouden doet,... Alles is nieuw en vaak interessant voor zo'n ukje! En bij mijn zoontje is het altijd goed om in de draagdoek te zitten en véél te kunnen zien! (maar met dit weer, heb ik daar ook niet zo'n zin in..)