Spelen met elkaar, broer en zus?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Buitenleven, 23 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Voor de moeders van een jongen en een meisje; spelen zij met elkaar?
    Wat voor spelletjes doen ze dan?
    Ik snap dat het karakter elkaar ook moet liggen.

2. mommy2016

mommy2016 Lid

18 mrt 2016
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier4 kids van 9jaar is jongen meisje is 7 jongen 5 jaar en jongen 11 maanden

Me oudste zoon en dochter spelen best wel samen de kijken bv een film. Me zoon heeft tv op kamer met netflix of ze spelen spel PlayStation

Kleine van 5 jaar speelt ook met oudste of dochter

Soms spelen allemaal appart

Ze kunnen ook heel erg ruzie maken hoor hahaha
    Maar dat hoort erbij
    De kunnen ook niet zonder elkaar

Mischien als ouder worden dat dat allemaal minder word maar nu dagelijks wel samen iets doen vooral avond als die van 5 jaar en 11 maanden slapen die gaan om half 8 slapen en hun mogen om half 9 dan mogen ze dus dat uurtje even netflix kijken of play staion spelen

Of ze moeten huiswerk hebben dan helpen ze elkaar

3. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Hier spelen broer en zus erg veel samen. Vooral fantasiespel, maar ook knutselen of een spelletje.
    Ze kunnen ook erg goed ruzie maken, maar kunnen ook niet zonder elkaar!

4. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Wij hebben een broer en zus, schelen 2j8mnd.
    Zijn nu 5 en 8 jaar.

Spelen veel samen, fantasie spellen,gewone spelletjes, buiten in de tuin.
    Maar ze hebben ook wel regelmatig ruzie hoor! Vooral als er een zich niet zo fijn voelt/ moe is.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Hier zijn ze bijna 4 en 1,5 maar ze spelen nu al vaak leuk met elkaar! Als in achter elkaar aan rennen, achter de bal aan rennen, over elkaar heen klauteren.
    Of de oudste zegt heel lief dat ze wel teletubbies wil kijken omdat broertje dat ook leuk vindt, of broertje pakt een stoft van de grond die zij net heeft laten vallen en geeft die aan haar.

En soms willen ze allebei tegelijk hetzelfde hebben en dan blijkt dat ze allebei best een temperamentvol karaktertje hebben :D
    En dat zal in de toekomst zich nog wel uitbreiden, maar voorlopig vinden ze elkaar gelukkig erg leuk en lief.

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier zijn ze nog maar 3 jaar (jongen) en 14 maanden (meisje) maar ze spelen al wel leuk samen! Met de bal (achter de bal rennen, gooien, rollen), op de grond rollen, met de autootjes (al wordt broer vaak boos omdat zus het niet "goed" doet), stoeien in de zetel en op het bed (met mama ernaast want anders valt zus er af), met het keukentje (broer leert zus lekkere dingen "koken" zoals vis met kaas en worst en vlees met vis en pruimen (meest rare combinaties die overheerlijk zijn volgens hem)...etc.
    Ik weet natuurlijk niet hoe dat over een paar jaar gaat zijn maar tot nu toe zijn ze gek op elkaar en waar de ene gaat gaat de andere...

7. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Ja hoor, heel veel. Ze zijn shagrijnig als de ander er niet is op woensdag- of vrijdagmiddag :D
    Ze spelen erg veel spelletjes samen. De interesses qua ander speelgoed gaat nu iets te ver uit elkaar liggen. Zoon speelt veel met lego of leest. Dochter van 4 kan nog niet lezen, en vindt lego niks aan. Dus ze spelen nu wel vaker apart dan eerder. Maar ze blijven elkaar altijd opzoeken.

8. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Broer en zus schelen hier 2 jaar en spelen dagelijks samen. Lego, treinbaan, winkeltje, kleuren, buiten hutten bouwen, ze doen het allemaal samen! De jongste van 1 zou ook graag meedoen :D

9. soeza

soeza Niet meer actief

zus, broer en zus (5, 4 en 2) spelen ALTIJD samen, maar dan ook echt altijd... het komt eigenlijk nooit voor dat ze alle drie iets voor zichzelf doen. Meestal spelen ze ook wel lief samen, maar ruzie maken kunnen ze ook heel goed haha!
    Hutten bouwen, lego, tekenen en kleien zijn favoriet.

10. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Hier zijn ze bijna 7 en 5. Spelen thuis vrijwel altijd samen. Veel fantasie / rollenspellen. Samen buiten op de trampoline, fietsen etc.
    Ze maken ook geregeld ruzie. Maar dat hoort erbij.

Ook als er vriendjes / vriendinnetjes komen spelen, spelen ze allemaal samen.

11. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Meisje hier is 6, jongen is 4 en het zijn echt elkaars beste maatjes.
    Ze spelen heel veel samen, fantasiespel, buiten spelen, boekjes lezen, knutsels maken etc. Heel fijn en heel leuk, ze houden elkaar goed bezig en voelen elkaar ook goed aan. natuurlijk lukt het soms niet en is er wat onenigheid, maar dat is altijd maar kort.

Nu is het hier wel zo dat onze dochter geen 100% meisje-meisje is. Ze is niet bezig met optutten, poppen, alles roze en glittertjes enzo. Zij kan heerlijk spelen met de dino's en de auto's en samen dierenreddertje spelen, hutten bouwen etc. Dat scheelt denk ik wel, de interesses komen overeen.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.802
    4.183
    113
    Hier een jongen van 4 en meisje van bijna 8. De keren dat ze samen spelen kan ik op 1 hand tellen. Mijn dochter is een meisje-meisje en mijn zoon een echt jongen. Totaal geen aansluiting dus. En beide absoluut geen speelgoedkinderen. Dus nee, samen spelen komt niet vaak voor, Samen ruzie maken wel

13. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Hier een meisje en een jongen, schelen 15 maanden en ze spelen hele dagen met elkaar..
    Vooral samen druk doen, rennen, klimmen etc.. Ze zijn nu nog jong dus weet niet hoe ze straks met elkaar spelen, maar nu zijn ze helemaal happy met elkaar

14. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ook hier spelen ze veel samen met elkaar. Van tv kijken tot rollenspellen en alles war daar tussen zit. En soms... Tja, soms is het oorlog 😐

15. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    ik heb tussen mijn eerste twee 18 maanden zitten

tot onze dochter 5 jaar werd hebben ze echt altijd samen gespeeld, samen kleuren samen kleien samen voetballen samen met de barbie's/actiepoppen (eigen rollenspel) samen bouwen, ruzie kenden we niet van hun, tuurlijk wel eens kibbelen maar ruzie maken deden ze niet,

tot onze dochter 5 werd, nu merk je dat het niet meer gaat om gedeelde interesses maar om wie is beter en sneller dan de ander, onze oudste zit in groep 3 maar mag boekjes lezen van eind groep 4 en onze dochter in groep 2 kan juist maar net mee komen, en dat mag onze zoon weer graag laten zien dat hij echt beter is en het allemaal veel beter snapt, en daar word dochter weer boos van waardoor ze andere dingen gaat doen waar zij beter in is en gaat dat weer onder de neus schuiven van haar broer, er is nu dus zo nu en dan wat vaker concurentie strijd tussen die twee,

mijn oudste (jongen) en mijn derde (meisje) schelen 4,5 jaar, de oudste kan van haar heel veel hebben, hij speelt veel mee op haar niveau, hij kan bij haar wel denken ach ze is kleiner dan mij,

maar nu is zij 2,5 en trekt toch net wat meer naar haar grote zus van 5, samen theekransjes en samen dansen en springen op muziek en verkleden.

de jongste is nu 6 maand en is een jongen, mijn dochter van 2,5 speelt graag kiekeboe met hem ze spelen samen onder de speelgym en ze is echt heel lief voor hem, hun schelen nog net geen 2 jaar en hoe het er nu op lijkt kunnen die de komende jaren ook heel goed met elkaar tot er een concurentie strijd komt haha ;)

maar gelukkig kunnen ze hier over het algemeen wel heel goed met elkaar en spelen ze uit eindelijk allemaal aardig veel samen

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Nee niet veel, komt vooral door karakter en niveau. Ze schelen 2 jaar, maar qua schoolprestaties lopen ze nagenoeg gelijk (zoon loopt achter, dochter voor) en dat is uitermate frustrerend voor de oudste. Zo'n klein zusje die het altijd beter weet. ;) ook zijn het 2 kinderen met beide een extravert, expressief en explosief karakter, dus dat gaat vaker niet goed dan wel.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Ze schelen bijna 2 jaar. Spelen veel samen en hebben ook vaak ruzie.

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

op het moment bijna niet.
    niet dezelfde interresses en als ze samen spelen is het binnen 10 min . ruzie .

gaat een beetje in periodes en bij een ander is het anders als thuis, dan kunnen ze vak wel samen spelen.

19. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Leuk om te lezen dat zoveel broers en zussen samen spelen. Hier reageert broertje (5 maanden) al heel erg op zus (2 jaar en 5 mnd), maar echt spelen kunnen ze natuurlijk nog niet. Ik kan niet wachten totdat ze dat ontdekken :)

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Hier een jongen en 2 meisjes, maar jongste is pas 1,5 dus die gaat vooral haar eigen gang. Tussen de oudste 2 zit 1,5jaar en die spelen heel veel met elkaar. En wat? alles eigenlijk, vader&moedertje, winkeltje, maar ook dat ze robot zijn etc

Deel Deze Pagina