Spelen met elkaar, broer en zus?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Buitenleven, 23 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.403
    113
    Hier ook twee nog best jonge kinderen Maar spelen heel erg veel samen en zijn dol op elkaar. Ook regelmatig ruzietjes hoor;)

2. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 1.5 jaar verschil. Jongste is 5. Ze kunnen erg leuk samen spelen en ook goed ruzie maken.

Spelletjes gaan van schooltje, vadertje en moedertje, lego, hutje bouwen, 85 verschillende rollen spellen enz enz

3. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Hier een dochter van net 8 en een zoon van 6. Jut en Jul echt twee handen op 1 buik. Ze hebben allebei een eigen kamer, maar in het weekend gaat broertje het liefst logeren op zolder bij zus. Ze spelen vooral fantasiespel, maar spelen ook graag een spelletje of kijken naar dezelfde filmpjes.

Ze hebben heus wel eens ruzie, maar ik denk dat ze op 2 handen te tellen zijn afgelopen jaar. Ik voel me erg gezegend met 2 kinderen die erg aan elkaar verknocht zijn.

Een vriendin heeft 2 jongens die zijn als water en vuur. Als ze een dag geen ruzie hebben gehad is dat bijna bijzonder!

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Dat is hier ook, heel vermoeiend. Ze lijken helaas nu eenmaal in geen enkel opzich op elkaar en de interesses lopen mijlen ver uit elkaar. Ik moet zeggen dat sinds de jongste ook naar school gaat het ietsje beter gaat maar nog steeds is het niet top.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier zijn ze bijna 4 en 5 jaar en spelen heel veel samen, naast het ruzie maken dan. Ze spelen samen met de duplo, play mobiel, buiten, knutselen, vadertje en moedertje, schooltje. Ze probeert haar broertje ook te trainen " als je luistert dan mag je volgende keer weer op m'n kamer spelen" en "kijk eens naar me, ben ik blij of boos?" -blij?- "nee, boos, woedend!"

6. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier net 2 jaar tussen beide kids. Eerste is een meisje. Ze zijn dol op elkaar en spelen veel samen. Jongste volgt z'n zus overal. Ze doen verstoppertje, samen met de loopfietsen racen of op de trampoline. Andere activiteiten samen doen is nog wat lastig, met net 2 kan hij nog niet heel erg mee gaan in bv een rollenspel van z'n zus.

7. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik heb twee broertjes en een zusje. Met mijn broertjes scheel ik 2 jaar en met zusje 6 jaar. Ik heb vroeger echt alleen met mijn broertjes gespeeld, zonder problemen. Zusje werd pas later, vanaf dat ze in de brugklas kwam interessant. Dus ik denk dat leeftijdsverschil (en karakter) belangrijker is dan geslacht.

8. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Hier een broertje van 4 en een zusje van 2.5 jaar.
    Ze spelen bijna altijd samen. Pas sinds kort dat het ook echt goed gaat. Maar ze zoeken elkaar constant op. En ze missen elkaar ook echt als de ander er niet is. Ze spelen samen in de tuin, verstoppertje, met de bal, met de duplo, met het poppenhuis, samen kleuren, etc etc.
    Maar ze zijn ook heel erg goed in ruzie maken :p

haha zo herkenbaar. Mijn zoontje spreekt zn zusje ook zo belerend toe. De dingen die hij af en toe zegt :$:D:D

9. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Dit!!!

10. Mijn kindjes zijn 5 en bijna 4.
    Ze spelen heel leuk met er elkaar.
    Knutselen, met de lego op de ipad.
    Het kan uren goed gaan... maar ze kunnen ook enorme ruzie.
    Met elkaar flink slaan enz. Maar duurt meestal maar even.

11. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn jongen heeft autisme en kan om die reden eigenlijk niet samenspelen. Maar de enige met wie hij het soms doet is zijn 2 jaar jongere zusje. Ze spelen dan 'fantasiespel' (naspelen van filmpje) en mijn dochter past zich dan aan beperkingen van haar broer, laat hem alles bepalen.

Ze vraagt hem wel vaker of ze mee mag doen met hem, maar meestal zegt hij heel bot nee...

De zusjes van 7 en 3 vinden elkaar nu steeds vaker in fantasiespel.

Deel Deze Pagina