spelen met geslachtsorgaan

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ozlem, 1 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ozlem

    ozlem Actief lid

    26 dec 2006
    121
    0
    0
    apothekersassistente
    Hallo allemaal


    Ik hoop dat er iemand is die mij wat tips kan geven.Het gaat om mijn dochtertje van bijna 3,5 jaar.Dit is al 1,5 jaar aan de gang ,ik heb al 4 keer het cb gebeld en op het spreekuur ook aangegeven ze beloven elke keer mij terug te bellen maar doen het niet .

    Als ze s ochtends wakker word gaat ze op haar buik liggen met haar handen bij haar kruis en maakt dan rij bewegingen dit doet ze ook op de creche als ze moeten slapen.

    Ik probeer er niet op te reageren maar vind het heel moeilijk. Als ik haar vraag of ze goed geslapen heeft zegt ze ja mama ik heb ook een klein beetje gespeeld is dat erg. Ik zeg haar dat het niet erg is .

    Alleen vandaag ben ik tegen haar uitgevallen dat ik het wel erg vind en dat andere kindjes het ook niet doen .Ik voel me schuldig.

    Hoe moet ik hiermee omgaan.
     
  2. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Andere kindjes doen dat ook... Niet allemaal op diezelfde manier misschien, maar raar is 't zeker niet iig.

    Je kunt idd best aan je dochter duidelijk maken dat dat voor haarzelf is en dat ze dat alleen mag doen op haar eigen kamertje en niet waar anderen bij zijn. Gewoon, net zoals andere dingen die je haar aan- of afleert, elke keer weer opnieuw haar er vriendelijk, maar dringend op aanspreken.

    Je kunt dat evt. ook met 't kdv bespreken.

    Akelig dat 't CB telkens niet terugbelt zeg... Zou ik wel wat van zeggen!
     
  3. mama van 2 meiden

    mama van 2 meiden Niet meer actief

    Is normaal hoor. Zij gebruikt het blijkbaar om te ontspannen als ze wil gaan slapen.Idd uitleggen dat ze t op d'r eigen kamertje moet doen. Op t kdv in t bedje doet ze t dus ook; ik denk dat dat geen probleem is. Heb je t al een keer op t kdv over gehad?
    Veel kindjes gaan dit op een gegeven moment doen. Als ouders vind je t genant omdat wij volwassenen t met masturberen / seks linken. Voor kindjes is t gewoon een prettig gevoel; net als bv duimen. Zou me er niet te druk om maken!!
     
  4. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Teun doet het met zijn piemeltje
    in bed niet want dan heeft hij nog zijn luier om, maar als hij alleen in zijn onderbroek loopt dan zit hij regelmatig aan zijn piemeltje....soms zie je die dus ook stijf worden ;)
    hij loopt alleen in zijn onderbroek als er geen visite is hoor....

    niet straffen maar gewoon zeggen dat het voor haar is en dat ze het alleen in haar kamertje mag doen en vet op het kdv maar daar zou ik het eerst ff vragen hoe ze er tegenover staan...

    succes, denk dat het vanzelf wel over waait hoor

    groet Janet

    ps raar van het cb, gewoon elke dag bellen zou ik zeggen.....
     
  5. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Van begin tot het eind helemaal mee eens!
     
  6. Jacomien

    Jacomien Lid

    5 nov 2005
    30
    0
    0
    Noorden des lands....
    Dit is voor mij heel herkenbaar. Ik vind het ook moeilijk om in te schatten hoe je hierop moet reageren.
    Hoe hier mee om te gaan, wil het niet verbieden zodat ze het gevoel krijgen dat het 'vies' of 'stout' is.
    Maar vind het vervelend dat het in het openbaar gebeurd.

    Zoals hierboven aangegeven wordt, leren dat het op haar eigen kamer mag, dat wil hier nog niet zo goed lukken, ben hier toch al bijna een jaar mee bezig.
     
  7. monique75

    monique75 Actief lid

    4 mei 2007
    407
    1
    0
    Hier ook een dochter die het doet. Ze neemt haar knuffeldoeken en legt die tussen haar benen. Volgens mij is het heel normaal, al maakte ik me ook eerst zorgen. Na verhalen van andere moeders verdwenen die zorgen !!
    Ik heb haar toen uitgelegd dat ze het alleen mag doen als ze naar bed gaat, heb gewoon gezegd dat ik het niet netjes vind en dan erachter aan, ik doe het toch ook niet ?
    Soms doet ze het nog als ze tv aan het kijken is, ik waarschuw haar dan gewoon en duurt het me te lang dan moet ze van mij gewoon op een stoel gaan zitten.
    Nu moet ik er wel bijzeggen dat mijn dochter het pas echt doorkreeg toen ze een jaar of 6 was, nu is ze bijna 8 en komt het bijna niet meer voor dat ze het in bijzijn van anderen doet.

    Succes ermee enne geduld is hiervoor wel nodig !!

    Groetjes Monique
     
  8. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben pas een studiemiddag gehad over de 'seksuele' ontwikkeling bij kinderen. Dit gedrag is (zoals hierboven al vaker is gezegd) inderdaad heel normaal. Het heeft voor jouw kindje niks met sex te maken, dus het in dat opzicht hoef jij je er geen zorgen over te maken. Kinderen ontdekken op een gegeven moment gewoon dat het aanraken van die plek een fijn gevoel geeft. Dit hoort gewoon bij de normale ontwikkeling.

    Volgens de GGD kun je het beste tegen je kindje zeggen dat het inderdaad een fijn gevoel is, maar dat je het niet hoort te doen als er andere mensen bij zijn. Dus bijvoorbeeld afspreken dat het op haar kamertje (of in bed) wel mag. Het is voor de ontwikkeling van je kind beter als je het niet afkeurt er zegt dat het vies of stout is, hierdoor kunnen (hoeft niet!) juist problemen ontstaan op latere leeftijd.

    Het kan inderdaad zijn dat het even duurt voordat ze oppikken dat het een 'privé-spelletje' is. Maar de meeste kinderen hebben het echt al afgeleerd voordat ze naar de kleuterklas gaan. Bij een enkeling duurt het iets langer. (Of misschien hebben die kinderen het gewoon later ontdekt en hebben ze daardoor meer tijd nodig.)
     
  9. Anne1985

    Anne1985 Fanatiek lid

    17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik zou er ook met je dochter nog even op terugkomen dat je bent uitgevallen tegen haar. Dat kan haar best dwars blijven zitten. Nu denkt ze misschien dat het verkeerd is wat ze doet.. Ik zou haar gewoon uitleggen dat het niet erg is, maar dat het wel beter is dat ze dit alleen doet als er geen andere kindjes/mensen bij zijn.
     
  10. ozlem

    ozlem Actief lid

    26 dec 2006
    121
    0
    0
    apothekersassistente
    dank jullie wel voor alle reacties.

    Ik ben wat opgelucht.Gelukkig doet ze het alleen als ze in bed ligt.Het cb heb ik gebeld en even duidelijk gemaakt wat ik van ze vind.Ze zeuren wel veel aan je hoofd als je kindje een kilo te zwaar is maar als je met echte vragen zit hoor je niks van ze.:x


    nogmaals bedankt
     
  11. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hier geleerd.. (ook op info avonden op school) dat dit heel normaal is.. kids ontdekken zo hun eigen geslacht.. voor hun is het niet iets dat met sexuele dingen te maken heeft.. tis puur een ontdekking..

    Straffen of zeggen dat t niet mag kan juist later problemen geven.. tis hun immers al jong geleerd dat het gevoel dat ze er door krijgen niet goed is, want het is kennelijk iets verkeerds.. dit blijft dan hangen en kunnen ze daar later behoorlijk last van hebben..

    Hier heb ik er nooit iets van gezegd..ik heb me er ook nooit aan gestoord, maar wist dan ook al dat t heel normaal is voor kiddies..lang leve de opvoedbladen etc..
    Wel is ons gemeld dat t belangrijk is om te melden aan de kids wanneer ze het in het openbaar doen dat dit echt niet iets is dat je overal kunt doen.. net als plassen.. dat doe je op de wc en "friemelen" mag op je kamer of in bed.. en alleen t kind zelf mag t doen.. anderen niet.. hier was t nooit hardnekkig aanwezig.. soms in bad werd er vol trots een stijf piemeltje geshowt (schrijf je dat zo?) of ze lisa dat t water zo fijn kriebelde.. veel verder kwam t niet... maar goed.. ze doen t dan ook niet in t openbaar.. misschien wel als ze gaan slapen, maar ja daar ben ik niet bij..

    ik verbied t ze iig niet.. doe er ook niet moeilijk over....
     
  12. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    hoi meid,

    geloof me, er is hier niets aan de hand. Het is een feit dat meisjes vanaf hun tweede ´masturberen´. Geen probleem en ook geen probleem van ´maken´. Hoop dat je het wat los kunt laten.

    groetjes, Amber
     

Deel Deze Pagina