Spelen met iets dat niet mag..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Klijntjuh, 21 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Nee, dat is gewoon een feit. Het geweten van kinderen op die leeftijd is gewoon nog maar op die manier ontwikkelt dat ze iets enkel niet doen als de persoon/personen die dat afkeurt in de buurt zijn omdat ze de link tussen die twee leggen. Preconventioneel denken.

Grappig trouwens dat je zegt dat ik kinderen onderschat, meestal krijg ik het omgekeerde te horen. :D

2. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Idd dit dus!

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind niet dat iedereen in zijn huis dezelfde regels moet toepassen als wij. Hier mag onze zoon zelf de TV opzetten, hij kent de werking van de afstandsbediening. Mijn schoonouders willen niet dat hij aan hun TV zit, dus daar mag dat niet.

Hier mag T. nooit alleen buiten aangezien het niet veilig is, bij mijn schoonouders mag hij dat wel terwijl wij nog eten bijvoorbeeld. We kunnen hem daar vanaf binnen ook in het oog houden en er kan daar weinig gebeuren.

4. MB1980

MB1980 Actief lid

6 jun 2011
    148
    0
    0
    Adviseur bank
    Gelderland
    Nee, dat begrijpt ze echt niet.... Als ze met haar kralenbaan loopt te timmeren en ik doe haar voor dat ze de kraaltjes kan verschuiven, dan kijkt ze me onderzoekend aan en gaat vervolgens verder met timmeren..... Ze begríjpt misschien best dat ze de kraaltjes ook kan schuiven, maar ze vindt timmeren leuker.... Met haar kralenbaan mag ze dat ook, maar liever niet met de afstandsbediening, de DVD-speler, etc. Ik kan haar echt niet uitleggen dat je bij een afstandsbediening wel op de knopjes mag drukken, maar dat ze er niet mee mag timmeren. Dat je bij een DVD-speler wel op de knopjes mag drukken, maar niet je rammelaar in de gleuf mag duwen. Daarvoor is ze nu echt nog te klein. Daarom hanteer ik nu nog 'nee is nee' en vervolgens leid ik haar af met iets waar ze wel mee mag timmeren.....

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ok, hoe de link in de hersenen wordt gelegd weet ik niet, maar ik vind eigenlijk dat het er ook niet zoveel toe doet - mijn dochtertje zit niet meer aan de boekenkast (of aan andere dingen waar ze gewoon niet mee mag spelen) en daar gaat het mij om. Ze gaat dan vanzelf wel de link leggen dat dat uberhaupt geen speelgoed is, als ze dat nog niet gedaan heeft.

6. fafje

fafje Niet meer actief

ja 2 voorbeeelden vind ik dan ook onduidelijk voor een kind...maar dvdspeler mag gewoon niet aangezeten worden vind ik wnatd at kan kapot( natte vinger, drinkbekers, koek etc)..of een prullenbak want dat is vies...

buiten spelen vind ik in dit opzicht geen vergelijking...maar ben het wel eens dat er natuurlijk regels thuis zijn en regels bij anderen..maar wat ik niet wil dat ie bij anderen ook niet zou mogen, leer ik hem thuis aan..

dingen die op tafel staan hoeven na,elijk bij visite niet weggehaald te worden...hij isnamelijk gewend dat hij niet zomaar ana dingne op tafel mag zitten....speelgoed van hem, natuurlijk altijd..mijn zonnebril mag nietm wnatd at is van mama en niet van *zoonsnaaam* ...dat is dan ook de uitleg...

maar ik begrijp jou visie wel...pas em alleen niet op die manier geheel toe

7. fafje

fafje Niet meer actief

oeps 2x

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    leuk om te lezen! gelukkig heeft onze dochter nooit interesse voor dat soort dingen gehad...enkel onze telefoons loopt ze nu mee te bellen. Maar dat is dan echt oppakken en hallo zeggen, iets vertellen in haar eigen taaltje en dan daag roepen en de telefoon weer weg leggen hihi. Dat is schattig maar ze gebruikt het dan wel zoals het hoort.

Voorheen wou ze altijd met de afstandbediening spelen,en dan vooral sabbelen erop...en dat was gewoon nee.

Verder.....de luierdoekjes...als ik ff niet oplet...dan is het pak leeg en de kamer vol met doekjes....en ik moet zeggen soms als ik haar ermee bezig zie, denk ik ook wel eens...ach wat..een nieuw pak kost practisch niets...laat maar spelen hihi.

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Verschil van kinderen hoor hihhi.

Dochter lief is ook wat makkelijker( al hoe wel) als ik nee zeg dan stopt ze wel.

Maar zoonlief was een andere kluif die deed alles wat niet mocht verschil van karakter hhaha.

Hier is alles tot een bepaalde hoogte gewoon dochter proef.

En weet ze over het al gemeen waar ze wel en niet aan mag zitten.

Ze begint nu wel steeds verder haar grenzen op te zoeken en is lekker ondeugend daar bij. Ze heeft een eigen willetje jaja de peuterpubertijd begint hier vroeg haha en nu als ik nee zeg wil ze wel al neerstorten om haar zin te krijgen en op een bepaalde manier huilen maar mijn nee is mijn nee.

Luier doekjes ja mag maar ik bepaal doe hoeveelheid niet zij twee drie is genoeg ze gaat de ramen lappen of de tafel afnemen.

Mijn telefoon en die van haar vader vind ze prachtig maar ze kletst er alleen maar mee en de afstandsbediening gebruikt ze soms ook als telefoon heerlijk om te zien.

Maar ik ben en blijf van mening overal nee opzeggen is zo pffffffffffffffffffffffffffff.

Soepel zijn kan geen kwaad. Maar ook hier in geld alles met maten.

En geloof me wat je ze nu aan leert leren ze soms weer af.

Niet vloeken niet schelden. haha wacht maar als ze tien zijn:p

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier hetzelfde verhaal.

De jongste mag van ons best met de telefoon spelen, en de afstandsbediening is ook geen enkel probleem.
    Die hebben beide de oudste overleeft, en als het kapot gaat kopen we wel een nieuwe.
    En wij hebben geen enkel probleem met het niet snappen dat iets bij een ander niet mag. Als ze zo klein zijn, dan haal ik ze er gewoon bij weg en naarmate ze ouder worden begrijpen ze het echt wel.
    Ik blijf de hele dag Neee-en, Uuhuuh - en. Nee ;) bedankt.
    De oudste is ook helemaal goed gekomen, en ik kan oprecht zeggen dat hij, ondanks zijn boefigheid af en toe, erg goed luistert en gewoon een lief en braaf kind is.

Wat ik de jongste wel eens geef om hem even stil te laten zijn, is mijn sleutelbos. Daar mag hij nooit alleen mee spelen, maar als hij bijvoorbeeld in zijn stoel bij ons zit en erg aan het jengelen is, dan krijgt hij het sleutelbosje.

11. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Toegegeven, het is verleidelijk. Maar ik geef er niet aan toe, weet dat ik enkel mezelf een loer draai door toe te geven.

Hier; afstandsbediening, gsm's etc.

Ik zeg gewoon steeds opnieuw; "neennn, da's niet voor N." Hij weet het wel, maar probeert toch steeds opnieuw om ze te pakken te krijgen :D

12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Van ons mag bijna alles, alleen dingen die direct gevaar opleveren niet. Op dit moment zijn de kattebak en kabels waar stroom op staat de enige dingen die niet mogen. Telefoons en afstandsbedieningen mogen wel, maar niet in zn mondje. Op de Iphone zijn hele leuke apps voor kleintjes, als hij daar mee wil spelen is dat prima.

Mijn vader heeft me geleerd hoe je de radio moest bedienen toen ik 2 was en computerspelletjes spelen toen ik 3 was. Ik mag graag geloven dat ik daardoor uiteindelijk ICT-er ben geworden en ik zou graag zien dat mijn kindje dezelfde interesse in technologie ontwikkelt :)

13. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    hier geen telefoons en afstandsbedieningen voor onze kleine meid, aangezien er al meerdere zijn verzopen in de hondenwaterbak. Word wel een dure hobby als we elke keer nieuwe moeten kopen. Verder word hier wel regelmatig de dvd kast leeg getrokken en zolang ze de dvd's in de hoesjes blijven vind ik het best.

14. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Jep hier zijn ook afstandsbedieningen en sleutelbossen favoriet.. en de laatste tijd de hond ook ;) alleen heeft die nog steeds geen interesse :p maar daar ben ik wel altijd bij hoor ;)

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier vind ik de afstandsbedienings ook niet zo'n ramp. inmiddels zijn ze al niet meer interessant, ja alleen om aan te geven dat ze tv wil kijken.
    De telefoon pakt ze ook wel eens. Zo lang ze er niet mee gaat gooien, vind ik het prima. Ze houdt hier hele verhalen voor de telefoon. Papa's mobiel is ook leuk om filmpjes op te kijken ;)
    Dvd's uit de kast halen vind ik niet zo fijn, ze raken beschadigd en doen het dan niet meer. Dus dat mag niet.
    Op de bank mag ze komen maar alleen zitten of naar buiten kijken als papa in de tuin is. Daar heb ik momenteel m'n handen vol aan om dat te leren. Want staan op de bank en stoelen is erg leuk.
    Verder zit ze hier aan weinig spullen. Ze weet waar ze wel en niet aan mag komen. Alleen de bench waar water en brokjes in staan, wil ze nog wel eens stiekum aan proberen te zetten maar als ik eraan kom, weet ze niet hoe snel ze er weer uit moet komen.
    Prullenbak mag hier niet, dat is vies, maar de papierbak die er naast staat, wel.
    Bij de oppas mag ze niet aan de afstandsbediening komen en de papierbak, dat weet ze dan ook prima.

16. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    hier zijn de afstandsbedieningen en telefoons en laptops no go
    Ik vind dingen die best prijzig zijn en geen speelgoed hoort ze niet mee te spelen

Ze heeft een la onderin de box en die is favoriet om leeg te maken dus daar doe ik dr luiers en dr slabbertjes in en daar mag ze naar hartelust mee spelen
    Dvd`s hebben we bijna niet want alles staat op een harde schijf en de dvd``s die we nog in huis hebben staan of op de slaapkamer of op zolder.
    De kattenbrokken moet ik ook altijd hoog zetten die is favo
    Maar de vogelkooi is een leuk optrek ding en dat mag de vogels zijn het gewend
    Op de bank mag ze klauteren
    Ook de la met pannen mag ze in
    Verder laat ik haar zelf dingen ontdekken
    Maar gelukkig heeft ze meer intresse in dr speelgoed
    Dr staat een ballentent in de woonkamer en de ballen liggen dan ook overal en dat vind ze geweldig ( net als de kat)
    Dus ik leer haar wel waar je mee kan spelen en wat niet.
    Maar er zijn dus niet veel dingen die niet mogen

En tv staat hier hele dag aan vooral Dora en Zandkasteel zijn favo
    Bumba gelukkig niet.
    Ach zolang ze speelt mag ze van mij af en toe best kijken
    Meestal kijkt ze naar een liedje en danst mee is het liedje afgelopen speelt ze weer verder,.

Vandaag speelde ze met een lege cassisfles zij rammen op de grond ermee
    Ook een keer een emmer water gevuld was warm maar nat buiten. Dus ik een emmer water in de woonkamer en zij spetteren ermee.
    Ja beter met schoon water dan met me dweil water of katten drinken

17. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

eigenlijk niet.. ik heb het in het begin eens gedaan maar hij gooit alles op de grond.. dus sinsdien is het over.

hij heeft genoeg speelgoed waarmee hij kan spelen.

18. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Hier heeft hij één keer echt serieus m'n gsm kapot-gekwijld... dus sindsdien zijn er echt een paar dingen off limits :)

19. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

ahahahahaha, sorry, maar daar moet ik wel even om lachen :D:)

20. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ik stiekem ook, man iets minder ;)

Er zat serieus kwijl achter m'n scherm :D

Deel Deze Pagina