Hi, Mijn zoontje is 18 maanden maar heeft een grote woordenschat en spreekt met kleine zinnetjes. Ik ben opzoek naar leuke boekjes die goed aansluiten bij hem om zijn taalontwikkeling nog verder te stimuleren. Zo vindt hij bijvoorbeeld ''even achter mijn oren kriebelen'' erg leuk. Flapboekjes, ABC boekjes, zoek boekjes vindt hij allemaal niet meer interessant. (Behalve Gonnie zoek en vind) Boeken zoals ''de mooiste vis van de zee'' en ''ssst de tijger slaapt'' is hij nog te jong voor. Wat zijn nou echt leuke boeken waar jouw peuter gek op is?
Hier is ze heel gek op ‘we hebben er een geitje bij’ en ‘mijn mama heeft geen slurf’. Zijn wat minder lang.
Bobbi We hebben er een geitje bij (sowieso zijn de prentenboeken van het jaar een aanrader!) Boer Boris boeken van Lars (ijsbeer) Een jaar in 1 dag Eigenlijk vind ze het altijd leuk als ze voorgelezen wordt. Je moet vooral kiezen wat je zelf ook leuk vindt
"Mama kwijt" https://www.bol.com/nl/p/mama-kwijt/1001004010208671?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Ik zou de laatst genoemde boeken uit je post gewoon voorlezen hoor. Met een leuke stem en gebaren erbij is dat prima te doen!
Hier was juist sssst de tijger slaapt een hit. De gruffelo was/is ook favo Boekjes van tip de muis, omdat ze dat ook keek op tv. Boekjes koop je bij de action Onze dame had ook groot woordenschat en boekjes voor der leeftijd waren te makkelijk, in die zin dat ze de woordjes al kennende Maar ze is dol op dieren dus pakte ik dieren boekjes voor wat latere leeftijd. En naar de bieb en zelf boekjes uit laten zoeken. En door gekke stemmetjes of verhaaltje korter te maken worden de boekjes intressant.
Absoluut op nummer 1: we hebben er een geitje bij. Iedere avond weer en inmiddels praat ze hem helemaal mee haha Mama vindt hem gelukkig ook heel leuk
Een paar leuke prentenboeken die ze voor 3,20 p.s. een tijd geleden bij Kruidvat hadden: Kleine muis en haar speciale vrienden Eendje smeerpoets Mijn papa Als we samen zijn Verder Kikker inderdaad, 'He, wie zit er op de wc?', Jip & Janneke, Ziezo, 'Heb jij olifant gezien?', en 'de mooiste vis van de zee' lezen we hier ook gewoon al vanaf die tijd. Of voor hoe lang zij zich toen kon concentreren desnoods
Ik zie op bol.com dat deze vanaf 3 jaar is. Hoe oud is je dochter? Denk je dat het ook voor circa 2 jaar kan?