Ervaringen 14 inch fietsje Declathlon/B'twin? (of andere 14 inch fietsjes)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Aquilegia, 11 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Onze dochter is lang voor haar leeftijd, maar de 16 inch Puky die we kochten via MP (zou vanaf 100 cm lichaamslengte zijn en zo lang is ze) is toch net iets te groot om het fietsen te leren. Ze vindt het eng.

Op de 12 inch fietsjes die ze leent in de buurt gaat het wel. Vandaag heeft ze op een 14 inch fietsje gefietst en dat ging ook goed.

Nu is 14 inch een afwijkende maat. Je koopt ze vooral via internet. Maar ik wil eigenlijk geen blunders meer maken. Ik zou haar het liefst in de winkel laten passen.

Deze vind ik erg leuk:
    Kinderfiets Gira 14 inch B'TWIN - Fietsen_Fietsen Fietsen - Decathlon

Ik zie dat hij alleen handremmen heeft. Bij Loeki is het handrem + terugtraprem. Lijkt me nog wat veiliger.

Heeft iemand ervaring met zo'n fietsje van B'twin / Decathlon? Ik zie ze hier in de buurt nooit, dat zegt misschien wel wat... Hoe zit het met het remmen?

Een ander merk dat 14 inch heeft, is Popal. Wat zijn daar de ervaringen mee?

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Niemand?

3. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Ik vind dat eerste fietsje er niet heel stevig uit zien.
    Terugtraprem lijkt mij wel een eis (kan me eigenlijk niet voorstellen dat deze kleine kinderfietsjes geen terugtraprem hebben!)
    Misschien eens op marktplaats kijken en die merken dan zoeken op internet?

4. Filifjonka

Filifjonka Actief lid

13 jun 2012
    177
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben de jongensversie van dit fietsje. Het is goed en stevig, maar wel wat zwaarder dan gemiddeld. Als je dochter nog niet zo sterk in de benen is, kan dat een nadeel zijn. Er zit inderdaad alleen een handrem op, maar dat is hier geen enkel probleem. De jongens hadden dat allebei zo door en de remmen werken gewoon goed. Mijn jongste van ca. 100 cm past er nu prima op, voor mijn oudste van 110 cm is hij al aan de kleine kant. Dat is wel wat om rekening mee te houden. Het is misschien niet het geavanceerdste fietsje op de markt, maar wij zijn er in elk geval blij mee :).

5. Pineapple

Pineapple Actief lid

12 jun 2013
    329
    0
    0
    Mijn man de fietsenmaker zegt:
    14 inch fietsjes zijn vooral in duitsland veel te krijgen. Maar echte kwaliteit zijn de b'twin en popal fietsjes niet maar als ik moet kiezen zou ik toch voor popal gaan.
    Ik zou sowieso niet voor 14 inch gaan want dat is een tussen maat waardoor je in problemen komt met overstappen naar een grotere maat. Je kan beter een maandje langer op de 12 inch blijven fietsen en dan als het makkelijker gaat gelijk overstappen op de 16 inch.

6. mamautrecht

mamautrecht Niet meer actief

Toevallig vorige week een 14 inch fietsje voor onze dochter van marktplaats gehaald. Er stond niet in de advertentie dat het alleen een handrem had en geen terugtraprem maar ze fietst er heel goed op en kan er ook goed mee overweg met remmen. Hier dus geen probleem ermee.

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wat handig, de mening van een professional! Bedankt! :)

Iedereen sowieso bedankt voor het delen van de ervaringen!

De 16 inch is dus al in huis, het is nu de keuze 12 of 14 inch als fietsje ervoor, zeg maar.

8. Storm

Storm Niet meer actief

Als de 16" er al is zou ik er geen 14" meer aanschaffen. Wij hadden voor mijn zoontje destijds een 16" van ???? Een cruiser staat erbij. Geen topmerk, maar voor de prijs en de tijd dat ze erop fietsen, volstaat ie prima.
    Toen we hem kochten zou hij ook volgens de richtlijnen er zo op weg moeten kunnen fietsen, maar hij kon niet met de voeten bij de grond. Binnen een half jaar fietste hij er zo op weg. Dus nog even een tijdje op de 12" en dan over op de 16". (tenminste, zou ik doen).

Deel Deze Pagina