Op 1 zij liggen met 6 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Natas1, 12 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Sinds een week of 2 ligt mijn dochtertje voornamelijk op haar rechterzij te slapen.
    Ik heb haar nog niet op de linkerzij zien slapen. Soms wel op de rug maar dan ook vaak met haar hoofdje naar rechts. Wat ze ook vaak doet als ze op haar rechterzij ligt is haar hoofd helemaal naar achteren met holle rug.

Voorheen lag ze altijd op haar rug met hoofdje naar beide kanten toe, dus van een voorkeurshouding was geen sprake.
    Kan dat nu alsnog onstaan? Kan het hoofdje nu nog scheef groeien voor zover jullie weten?

2. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik lees mee.
    Doet ze hier ook sinds twee weken maar dan allleen maar op haar linkerzij. Gisteravond heb ik gedraaid toen ze sliep op haar rechterzij, maar een half uur later toen ik weer ging kijken lag ze weer links. :rolleyes:
    En niet allleen 's nachts, maar ook met haar middagdutje dus vind ik het te vaak worden.

3. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    babies gooien wel heel vaak hun hoofd naar achter op het moment dat ze in slaap vallen... Ik werk als gastouder en Romy EN de babies waarmee ik gewerkt heb deden het allemaal haha dan aai je over hun hoofdje en zing je wat tot ze slapen en ineens WHOOOP dat hoofd naar achter en dan slapen ze... best vreemd hihi, verder weet ik het niet, maar ik denk niet dat ze nog scheef kunnen groeien, het fontanelletje is nog niet helemaal dicht maar wel dicht genoeg om het niet scheef te laten groeien. (DENK IK)

Misschien ff CB bellen?

4. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Ik kan me voorstellen dat het hoofdje inderdaad nog 'scheef' zou kunnen groeien. Maar ik zou dat voor alle zekerheid navragen bij CB of huisarts.

En ik kan me ook goed voorstellen dat net als jij en ik een kindje ook op een gegeven moment een favoriete houding krijgt qua slapen. Je zou natuurlijk voor alle zekerheid toch kunnen proberen om jouw kindje om en om te leggen. Wellicht met een zijligger als ze daar niet al te groot voor is. Een zijligger heeft zowel een steun in de rug als in de buik, waardoor het kindje niet terug naar de rug kan rollen en niet door kan rollen naar de buik.

5. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ik legde haar de eerste maanden altijd op haar zijtje met een rug- en buiksteuntje zodat ze niet om zou vallen, de ene keer rechts, de ander keer links. En sinds een paar maanden gewoon op haar rug. En in haar slaap draait ze vaak op haar zij, meestal haar linkerzij.
    En sinds kort heeft ze echt het draaien ontdekt en draait ze zich als ze wakker wordt op haar buik, om dan ook zo wel weer in slaap te vallen. Met dat laatste ben ik niet zo blij, dus ik ga regelmatig kijken hoe ze ligt.

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Nu nog zo'n zijligger, voor een baby van over de 6 maanden?

7. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Hier ook eentje die ineens op dr zij gaat liggen...en eigenlijk altijd op dr linkerzij. Maar als ik dr op dr rug leg blijft ze vaak ook gewoon liggen en hoorde gister ineens van de KDV leidster dat ze daar op dr buik sliep.

8. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    helin sinds een week ook ofzo. Heel gek, nu ligt ze dus op haar linkerzij en vaak ook op haar buik. Toevallig had ze een voorkeur naar rechts dus het komt nu goed uit dat ze op links wil liggen.

Deel Deze Pagina