voorkeurshouding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door froukje86, 25 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. froukje86

froukje86 Actief lid

30 jun 2008
    469
    0
    16
    mijn 2 kinderen :)
    friesland
    onze kleine kijkt heel erg naar rechts.
    en als je aar dan een beetje dwingt om naar links te kijken protesteerd ze heel erg.
    iemand hier ervaring mee en kregen jullie dat zelf weer goed?

2. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

19 mei 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Zelf geen ervaring mee, maar er zijn verschillende topics over. Het kan zijn dat je kindje bijvoorbeeld door de bevalling wat klem heeft gezeten en daarom het hoofdje niet goed naar een bepaalde kant kan draaien. Je zou eens naar een osteopaat kunnen gaan om dat te laten beoordelen. Of advies vragen op het CB.

3. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Op het CB gaf de arts aan dat het hoofdje iets plat leek en ik na het volgende bezoek bij het CB moest nadenken over fysiotherapie. Ik heb helemaal niet nagedacht en gelijk contact gezocht met de plaatselijke kinderfysiotherapeut. Ze kwam bij ons aan huis en gaf richtlijnen om Patrick meer naar links te laten kijken (zijligkussen, ledikant andersom zetten, speeltjes in de box en oefeningen). Na een aantal behandelingen/weken kwamen we erachter dat Patrick het niet prettig vindt om aan het hoofd te worden gezeten. We zijn toen een paar keer naar de chiropractor geweest. Het draaien met het hoofd ging direct beter en we hebben nu een meting gedaan voor de afplatting en die ligt binnen de grenzen (dus geen helmpje :) ).
    Mijn advies: neem contact op met de kinderfysiotherapeut. Leg je verhaal uit en dan kunnen ze een keer komen kijken. Mijn fysiotherapeut vond het heel prettig dat we er zo vroeg bij waren (meer behandeltijd).

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hadden we hier ook en nee: dat herstelt zich niet vanzelf. Ik weet niet hoe oud je kleintje is, maar ik kan je alleen maar aanraden om snel een osteopaat te bellen, (eentje die geregistreerd staat bij het nederlands register: zie www.osteopathie.nl). De osteopaat kan namelijk de nekwerveltjes die klem zitten (en waardoor de voorkeurshouding ontstaat), weer recht zetten.
    Heeft hier gigantisch geholpen, nadat er tal van problemen waren ontstaan: wij hebben hier met 2-4 weken heel heftige krampjes gehad, vervolgens ging Thirza heel erg slecht slapen, kreeg reflux en raakte zo overprikkeld als de weet-niet-wat. Op een gegeven moment sliep ze overdag maar max 3 keer 20 minuten, (daardoor 's nachts dan wel met 1 of 2 voedingen 12-14 uur door), maar lag ook steeds te krijsen als je haar weglegde.
    We zijn gisteren voor de laatste keer bij de osteopaat geweest en Thirza kan weer volledig naar links draaien, darmkrampjes en reflux zijn over en ze slaapt weer goed, waardoor de overprikkeling ook weer weg is. Een totaal ander kind dus!
    Even om te voorkomen dat je bij een kwakzalver terecht komt: een goede osteopaat kan direct bij de eerste afspraak na kort onderzoek behandelen en heeft zo'n 4-6 behandelingen nodig, (eventueel wat meer als de voorkeurshouding erg heftig is). Ik heb hier op het forum namelijk ook gehoord over osteopaten die eerst eens 3 keer gingen onderzoeken: dat is echt geldklopperij!

Op het CB had ik enkel een foldertje mee gekregen over voorkeurshouding en hoe je de andere kant kunt stimuleren, nou, dat werkte voor geen meter: legde ik, als ze lag te slapen, haar koppie naar links, draaide ze direct weer terug. De osteopaat heeft me toen de eerste keer ook laten zien dat ze haar koppie maar 45 graden naar links kon draaien, terwijl ze met rechts haar oortje plat tegen de tafel kon leggen.... Als je dat op links probeerde, was het echt BRULLEN.

De behandeling is wel wat pijnlijk voor je kleintje, dus tijdens de behandeling is het brullen! Ik kreeg er zelf echt hoofdpijn van, omdat ik er zo gestresst als wat van raakte, maar je moet er even doorheen: het geeft wel resultaat en dat is beter dan een kind dat reflux, slaapproblemen, darmpkrampjes heeft en zo overprikkeld als de neten is. En daarna had Thirza steeds even 2 dagen nodig om weer bij te komen.
    Maar na de eerste behandeling was hier de reflux weg, na de tweede behandeling ging ze ineens een paar uur achter elkaar slapen. Behandeling 3 is gedaan omdat ze door twee gedragsgestoorde kindjes van een vriendin van mij opnieuw zo overprikkeld als wat raakte (en dus opnieuw hooguit 3 kwartier per keer sliep), maar daarna dus ook weer langer slapen en het laatste resultaat van gisteren laat zich nog even wachten, omdat ze vandaag nog even bij ligt te komen, ;)
    Ze ligt nu al wel weer een uur te slapen en heeft vanochtend ook al anderhalf uur geslapen, naast mij in bed... 't was nog ff te vroeg om er uit te komen nu we hier nog bij liggen te komen van de buikgriep). De rust is hier dus aardig weer gekeerd!

Deel Deze Pagina