baby niet vast laten houden door bezoek?

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by tessie80, Nov 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tessie80

tessie80 Actief lid

Oct 26, 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Ik las op een ander forum dat het niet goed zou zijn als je je baby door de mensen die op kraambezoek komen zou laten vasthouden. Omdat dat dan teveel prikkels zou geven voor je baby, die alleen gewend is aan jouw geur en die van de papa.

Nu had ik dit nog nooit eerder gehoord, en ik kan me ook niet voorstellen dat dit slecht is. Als je gewoon uitgaat van een normaal aantal mensen op bezoek, natuurlijk niet elke dag een hoop mensen.

Graag zou ik dus weten hoe dit nu zit, en of het echt slecht is voor je baby.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Op zich is het helemaal niet erg dat je kleine wordt vast gehouden door een ander.
    Wat wel belangrijk is is dat als jij merkt dat je kleine erg uit haar/zijn doen is na van hand in hand te zijn geweest, je wel beter het uit handen geven kan beperken. Voor sommige kindjes kunnen het teveel prikkels zijn.

Ook als een kindje met een vacuum is geboren is het advies om de eerste paar dagen het kindje veel rust te geven en niet in andere habden te geven.

Ilja

3. tessie80

tessie80 Actief lid

Oct 26, 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Dankjewel voor je snelle antwoord!
    Ik snap inderdaad dat wanneer je kindje er niet goed op reageert dat je het niet moet doen. Maar fijn om te horen dat het dus in principe helemaal geen probleem is!

Share This Page