Ritme & regelmaat met al een peuter erbij

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DvS, 17 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ik vroeg me af hoe jullie dat doen bij ritme & regelmaat als er al een kindje is. Bijvoorbeeld nu: Zometeen moet mijn zoontje (2,5) naar de PSZ en ons meisje (4 weken) ligt te slapen in haar bedje. Gelukkig komt mijn schoonvader even in huis want ik vind het vervelend om haar uit bedje te halen nu daar ze dan ook de regelmaat kwijt is, of zie ik dat verkeerd?

2. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    + P.S. Als ik ben wezen wandelen en ze slaapt in de kinderwagen en ze moet nog een uur voor haar fles. Laten liggen in de kinderwagen dan of naar bed? In bed wordt ze wel wakker waarschijnlijk...

3. jolanthe

jolanthe Lid

3 feb 2007
    48
    0
    6
    Ik deed het ook zo hoor. Mijn vader woont erg dichtbij en in dit soort gevallen kon hij ook altijd wel even hier thuis komen zitten. Het is natuurlijk ook niet erg als ze eens uit haar bedje wordt gehaald, maar ik vind het altijd zo zielig voor zo'n kleintje. Als ze ouder worden, wordt het allemaal wat makkelijker te plannen!

Wat dat slapen na het wandelen betreft, lekker laten liggen in de kinderwagen!

4. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ja, dat klopt. Hij woont hier 2 huizen verderop maar om hem nu 2x per week daarvoor hier te laten komen vind ik ook zoiets... Maar ik vind dat inderdaad ook zielig en wil dat ritme/regelmaat dan niet doorbreken. Maar soms moet het...

Ok. Dat deed ik dus al dus dat is dan dus ook goed voor het ritme neem ik aan.

5. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    sorry, hier met nr 2 geen rust en regelmaat. Ik pluk hem gewoon uit bed als ik mijn meisje moet ophalen op kdv. Is te ver om even snel op en neer te gaan. Maar hij went er snel aan en slaapt in maxicosi gewoon lekker verder. Anders kom je nergens meer..
    bij ons zit er 2 jaar en 2 maanden tussen. Dus als de oudste naar bed gaat. slaapt de jongste ook op bed. Hier gaat dat prima! ben er nu veel makkelijker in..

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Als ik van te voren al weet dat ik nog naar de winkel moet ofzo en mijn zoontje moet slapen, dan leg ik hem vast in de kinderwagen te slapen. Ik ga hem dan niet in bed leggen, want als ik hem er dan uit haal gaat hij natuurlijk nooit meer verder slapen in de kinderwagen. Andersom doe ik het ook: als we weg zijn geweest met de kinderwagen en hij slaapt nog als we thuis komen dan laat ik hem gewoon slapen in de kinderwagen en verhuis ik hem niet over naar bed.

Maar goed, soms is het natuurlijk onvermijdelijk dat hij zich even aan mij/ons aan moet passen. Als ik mijn dochter op moet halen bij de psz moet hij tóch mee, ongeacht of hij moe is of niet. Ik ga dan even snel heen en weer en zodra we thuis zijn leg ik hem dan op bed.

7. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Dat klopt, met een 2e ben je er wat minder flexibel in. Dalijk als mijn verlof voorbij is heb ik dat probleem van bijv. de PSZ nog maar 1 dag want dan breng ik hem weg op de dag dat ik werk en is mijn moeder bij de baby.

Ik denk dat ik het nu wel goed doe dan als ik het zo lees.

@ Amethist: Daar had ik ook al aan zitten denken. Maar ze kwam vanmorgen om half 6 en om kwart over 8 moet ik naar de PSZ dus om haar dan al om 6 uur beneden te leggen vind ik ook zoiets... ;)

8. Happyness

Happyness Actief lid

10 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    de oudste hier gaat ook naar het kdv en de jongste past zich daarop aan. Als hij zijn ochtend fles krijgt, kleed ik hem aan en zet ik hem in de wipper in de huiskamer, daar kijkt hij altijd tv tot zn zus aangekleed is en ikzelf, dan gaan we naar het kdv, soms nog wat boodschapjes doen en als we terug komen dan kan hij lekker nog een uurtje of 2 a 3 slapen in de wieg tot zn volgende fles. Echt wakker maken hoef ik hem nooit. Vanuit de maxicosi kan ik hem slapend en wel ontdoen van zn jas, muts en schoentjes en leg ik hem in zn ledikant of wieg.

Je vind er vanzelf een ritme in hoor! Heeft bij mij ook eventjes geduurd. En helemaal in het begin toen hij nog zo heeeel erg veel sliep kleedde ik eerst de oudste aan vlakvoor het tijd was voor de fles, dan waren we beide klaar en als hij dan wakker werd voor zn fles kon ik hem daarna meteen in de maxicosi leggen en meenemen.

Beetje een handigheid in vinden!

Succes ;)

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik ben ook heel erg van de rust en regelmaat.
    Als ik wist dat ik later de oudste van het kdv moest halen, dan liet ik de jongste slapen in de kinderwagen.

Deel Deze Pagina