Wij wonen ook te ver van school vandaan Er wonen geen kindjes van hun klas in de buurt dus zo een speeldate moet echt gepland worden. De kindjes uit de straat spelen in de zomer allemaal buiten met elkaar en nu met dit koude weer zie je ze amper. Ach ze zijn al druk alzat door de weeks.
Hier mogen ze elke dag afspreken als ze dat zouden willen. Behalve op maandag, want dan gaan ze naar de bso. Nu gaan ze op donderdag ook nog naar de bso maar vanaf 1 december niet meer.
Hier elke dag.Geen problemen mee.Huiswerk doen we niet aan (hebben ze niet). Tessa kan langer afspreken dan Suus ivm sporten
1 a 2x per week, tel ook de zaterdag mee. op woensdag zit ze op streetdance en vrijdag zwemmen dan vind ik 1 a 2x per week genoeg.
Hier geen huiswerk...en ze is 7,5 jaar Is dat dan bij elke school anders? Hoop dat ze dat pas op de middelbare school krijgen
Wij wonen in België daar is het heel normaal om vanaf de eerste leerjaar huiswerk te krijgen Uiteraard geen lappen werk maar toch wat sommen en een boekje lezen ben er toch 15 min mee bezig met ze. Ik kreeg vroeger vanaf groep 4 al huiswerk dus in Nl is het ook wel gewoon hoor. Scheelt misschien per school
Ik kreeg vroeger huiswerk vanaf groep 4 denk ik. Maar was maar 10 minuten werk. Ik weet eigenlijk niet wanneer ze op deze school huiswerk krijgen. Maar huiswerk kan ook na het eten toch, wij lezen nu ook elke avond met Eva (omdat ze het zo leuk vindt).
Hier om 15:30 uit en dan spreken ze af tot 17:00 of 17:30. Dan eten en lezen (in jullie geval huiswerk) en naar bed. Is wel kort spelen maar hoeft toch ook niet altijd lang?
Er wonen geen kindjes van school hier in de buurt en wij zijn pas tegen 16.15 thuis dan zitten ze een half uurtje TV te kijken huiswerk en dan al lekker douchen voor het eten. Soms komen er wel kindjes uit de buurt spelen hoor maar das vooral met het mooie weer nu zie je amper kindes buiten. Ze kunnen in het weekend vriendjes uitnodigen of de vakanties maar met school is dat helaas niet te doen. Ze zijn ook echt moe na school.
Nee hier gelukkig geen huiswerk in groep 4 Ik heb dat vroeger ook niet gehad op de basisschool. Misschien is het zelfs per provincie verschillend
Uuh 3 x per jaar ofzo. Omdat het hier (Spanje) niet heel gebruikelijk is om bijelkaar thuis af te spreken. Wel iedere dag na school buiten spelen op het speelplein met veel schoolvriendjes en de mama´s drinken dan koffie op een terrasje samen
1x per week. Op andere dagen gaan ze naar de BSO/oppas/zwemles. En die ene keer is ook nog onhandig, want de ene is dan de hele middag vrij en de ander moet nog terug naar school na de pauze. En de jongste moet slapen, dus als ik dan een vriendje erbij te spelen heb, blijf ik met het hele stel heen en weer racen. Ik ben niet zo pro-afspreken momenteel, haha.
Hier idem. Voordeel is wel dat ze inmiddels 3 heel goede vriendinnen en 1 heel goede vriend heeft bij de BSO.