Spelfouten op het forum

Discussie in 'De lounge' gestart door Jusi, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Daar is ie dan!! :p
    Hij kon natuurlijk niet uitblijven he, dus daarom open ik hem vast.
    Ik begin maar vast:

Ma ipv maar.
    Zoiezo, zowiezo ipv sowieso.
    Ag/tog ipv ach/toch.
    Me ipv mijn.
    Nieuwschierig ipv nieuwsgierig.

Nou, wie vult aan? :D

2. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik vind afkortingen ok. Maar msn taal op forums gebruiken vind ik meerendeels irritanter dan spelfouten.

Ik ViNd ´t sooo K000´LLL

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Zal ik het doen...? Nja vooruit, in dit topic wel he?
    Het is fora ipv forums!

4. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Jei bend goet besig :D

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ach rot op! :D:p

6. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
  7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik vindt

Of eigenlijk elke dt fout, wordt ik helemaal Gallisch van :D

Ik moet zeggen dat ik me door slordig typen ook wel eens schuldig maak aan spelfouten dus ik mag niet te veel zeggen ;)

8. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Enigste ipv enige.

Verder erger ik me niet zo snel aan spelfouten, wel (de bekende) me ipv mijn, of ken ipv kan.
    Of geen komma's gebruiken vind ik ook een irritante.
    Ik moet zelf altijd enorm nadenken over woorden die eindigen op 't' 'd' of 'dt'. Je hebt handige ezelsbruggetjes, maar die vergeet ik ook. ;)

9. Jel

Jel Niet meer actief

#9 Jel, 18 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 okt 2011
    laat ook maar....

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik snap dit topic niet zo . de bedoeling? is het om mensen die niet goed in spelling zijn af te katten of wat dan wel?

11. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    396
    83
    Stoor me nergens aan. Ben altijd blij als iemand mijn verhaal snapt aangezien ik dyslectie heb. Dacht dat dyslectie tegenwoordig ook geaccepteerd was maar als ik dan dit soort berichten zie dan denk ik ja schop ons maar weer de grond in (sorry kan er slecht tegen :))

12. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier kan ik ook de kriebels van krijgen, waarom moet er steeds zo gehamerd worden op de taal/spelfouten die men maakt?
    Kijk, echt msn taal of dingen in die geest, dat vind ik ook hoogst irritant. Zinnen die maar doorlopen en zonder leestekens ook.
    Maar waarom steeds maar weer vallen over iedere fout met dt of andere onbenulligheden. Willen we dan met z'n allen zo graag laten zien dat we perfect zijn of belerend overkomen. Lijken verdorie de regering wel met al die betuttelingen!

oja en ik ben ook niet zo heel goed in perfect nederlands, verre van zelfs

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Het werkwoord waarvan je niet zeker bent vervangen door 'lopen'. Als die stam op een -t komt, komt jouw werkwoord ook op een -t, ook al heeft de stam een -d (en dan wordt (loopt) het dus -dt)

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik snap het nut van het topic ook niet zo.

sowieso is een "moeilijk" woord en veel mensen weten niet hoe je het schrijft.
    veel mensen schrijven zoals ze praten dus tja ik ken een fiets stelen tja dat word in delen van het land vaak gebruiken (dan ken ipv kan dan hè)

zelf maak ik me vaak schuldig aan spel en typ fouten de rede?: dislexie terwijl de meeste het niet weten

dit soort topics vind ik echt kansloos wat zo kunnen we ook wel een aantal andere topics openen om andere mensen af te branden hier.

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

gelukkig zijn het meerdere dus met mij eens. wat dacht je soms ook van buitenlandse dames die hier meeschrijven???? ik bedoel te zeggen: als ik in turkijke, duistalnd of frankrijk zou wonen nog niet zolang zou ik ook hopen dat ze me niet op ieder foutje afzeiken.
    en ook gewoon dames die vroeger niet de beste waren in nederlandse taal. nee echt een beetje triest dit

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

en by the way. kijk eens op zaterdagavond naar ik hou van holland. de meeste bnérs weten ook niet hoe ze bepaalde woorden moeten spellen. maar goed... die zeiken we niet af natuurlijk. of moet ik urineren zeggen

17. Jel

Jel Niet meer actief

FOUT!!!!!!

(grapje ;) )

18. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik vind dit ook niet zo aardig ten opzichte van de mensen die wat zwakker in spelling zijn.. daarnaast typ ik vaak op mijn i-pad en dan sluipen er ook nog wel eens wat foute letters er tussen... boeien..

19. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Waar maak je je druk om?:(
    Heb je echt niks anders te doen dan op spelfouten van iemand anders te letten op het forum?

Tja laat eigenlijk ook maar het is waar je prioriteiten liggen.

Verder zeg ik er maar niks over.

20. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    uhm.. die spelfouten in je onderschrift zijn die bewust (type of i.p.v. typ off?) ben Engels juf namelijk:) oja en beautiful is met een L.. sorry:D

Deel Deze Pagina