Over een paar weken wordt ons huis opgeleverd. We zijn nu bezig met het uitkiezen van de vloer voor de benedenverdieping. Ik ben verliefd op het witte laminaat van quick-step. Mijn vriend heeft me al bijna overtuigd dat we dit NIET moeten doen omdat je er alles op ziet. Dit is natuurlijk ook zo, maar ik vraag me af of dit met onze tweede keuze (heel licht met houtprint) niet zo is. Tegen beter weten in open ik dit topic in de hoop dat er hier mensen zijn die zeggen: Neeee dat valt reuze mee, moet je gewoon doen, zo'n witte vloer! Ik zit denk ik nog een beetje in de ontkenningsfase Dit is de witte: Vogue UVG1394 Witte eik passionata | Quick-Step Laminaat vloeren En dit is de vloer die het waarschijnlijk gaat worden: Vogue UVG1390 Eik rustiek licht | Quick-Step Laminaat vloeren
Hmm, weet niet of je er wat aan hebt, wij hebben ahorn, das ook best licht. Ben blij dat er veel noesten in zitten, dan vallen de vlekken minder op hihi. T is maar net was je wil. Ik wilde persee een hoogglans zwarte keuken, ja daar zie je veel op. Nou en, poets ik toch wat vaker, tis wel een gave keuken, neem t poetsen voorlief. Succes met je vloer keuze, tis zo bepalend, ook of t bij je meubels past.
Wij hebben een witte laminaat vloer. Erg mooi, maar je ziet idd wel snel vlekken e.d. Maar toch bevalt het ons goed. We dweilen alleen wat meer
@piripiri: tnx. Dat heb ik nu ook een beetje, dan stofzuig ik toch iedere dag? En het is niet zo dat het vuil er niet is op een donkere vloer natuurlijk. Maar als ik spijt krijg zit ik er wel mee natuurlijk. @sabse: Heb je toevallig foto's van je vloer?
Ik vind een lichte vloer ook heel mooi maar om dezelfde reden niet genomen. Met 3 kids echt niet te doen. Uiteindelijk zag ik hele mooie landelijke meubels, wit dus paste de vloer uiteindelijk niet eens. We hebben licht grijs
Ik vind een lichte vloer beter te doen dan een donker. Wij hebben ook wit eiken laminaat boven maar als ik zo inschat wel iets meer "grijs hout patroon" erin dat dat van jou. Ik vind t reuze meevallen hoor. Dagelijks stofzuigen (kind +3 katten) en om de dag dweilen. Beneden hebben we een grijzige houten vloer en omdat die donkerder is zie je daar veel meer op vind ik.
Wij hebben bewust gekozen voor een vloer die wij mooi vonden. Dat is dus een antraciet (bijna zwarte) vloertegel geworden. Ja, je ziet er veel op. Aan elke dag stofzuigen ontkom je niet en er moet ook minimaal 1 a 2 keer per week gedweild worden. Daarnaast is het wel zo dat wanneer de vloer er schoon uitziet hij ook daadwerkelijk schoon is. Ik zou nu zo weer dezelfde vloer kiezen en de tegel ligt er inmiddels 4 jaar in.
Wij hebben de eerste vloer niet, en de 2e ook niet.. maar er net tussen in, dus ook vrij licht. Hebben het boven liggen, ben je toch iets minder dan beneden, maar je ziet er inderdaad wel veel op! Dus als je voor zo iets kiest, zal het inderdaad iets meer stofzuigen/dweilen zijn Vind het overigens wel erg mooie vloeren! Hou zelf niet van donker in huis, en met zo'n vloer, blijft het mooi licht.
Hmmm... Ik blijf twijfelen. Ooit hadden we een redelijk donkere vloer met een hond en twee katten. Toen stofzuigde ik idd iedere dag. Erger dan dat zal een witte vloer zonder huisdieren en met twee kinderen toch niet worden ?
Ik zou gaan voor jullie tweede keus. Toch wel handig hoor als je er niet te veel op ziet. Boven hebben we ook zoiets, beneden hebben we een eikenhouten vloer en daar zie je ook veel op. Dus ik denk dat je altijd wel wat blijft zien.
Weet je ik denk dat de kleur niet zo bepalend hoeft te zijn voor je keuze... Zuigen en dweilen moet je toch wel regelmatig met zo'n kleine (soms kotsende) over je vloer, dan kan je maar beter iets nemen wat je mooi vind en bij je meubels past...
Ik vind een witte vloer geweldig mooi! Had het in het vorige huis. Groot koeievel erop <3 Maar spijt dat ik had! Je zag er echt alles op! Al-les. Elk stofje, haartje. Ik ben daar zelf nogal gevoelig voor, dus ik was de hele tijd aan het stofzuigen en dweilen. Met kinderen en/of huisdieren zou ik voor de tweede vloer gaan!
Wij hebben boven wit laminaat, en beneden een donkere houtkleur laminaat. Bij allebei moet ik dagelijks stofzuigen, omdat je er alles op ziet. Daar zou ik de keus dus niet van af laten hangen.
Wij hebben nu overigens een donkere vloer met een nerf erin ..en inderdaad je ziet er wel wat op, maar lang niet zoveel als bij de witte vloer