Spelfouten...

Discussie in 'De lounge' gestart door CaatjeMo, 28 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ben je er mee eens?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Waarom word er bij ieder topic van ieder persoon, meteen gewezen op zijn of haar spelfouten ipv dat er gewoon een reactie word gegeven op hetgeen wat er gevragen of gezegd word.

Is het nou echt zo'n ramp als iemand het niet precies weet, of misschien wel het per ongeluk zo schrijft?

Het lijkt hier wel een klaslokaal met een aantal juffen die iedereen op ieder foutje wijst.

Weet niet hoe anderen erover denken maar ik vind het nogal vervelend worden. Halve topics gaan haast over de spelfouten ipv het onderwerp zelf.

Daar is toch een apart topic voor als je wat te ergeren hebt, namelijk het topic SOWIESO!

Edit: Heb er even een poll aangehangen

2. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    helemaal mee eens ;)

3. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    mee eens! =D>

4. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ik vind het ook heel irritant. Ja heel irritant, te
    irritant.

OOooh het staat er nu 3 x, wat een fout ooooh mijn hemel :confused: :confused: :confused:

5. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    ook mee eens

6. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Ben het er ook mee eens hoor.

Er zijn zat mensen die dislecties? zijn en daar door veel spelfouten maken. Maar men bezeft vaak niet hoeveel tijd er in een berichtje zit voor deze mensen!

Laat iedereen gewoon lekker in hun waarde, schooltijd ligt voor velen van ons allang achter ons ;)

7. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ik ben het er gedeeltelijk mee eens, maar ik maak zelf ook regelmatig typfouten dus ik heb niet geheel recht van spreken. Sommige reacties zijn bijna onleesbaar omdat ze zonder leestekens of überhaupt interpunctie worden geschreven, en dat vind ik vervelend, maar geen reden om elkaar continu op aan te vallen. We zijn hier inderdaad geen juffen Nederlands. Ik lees die bijna niet te lezen reacties gewoon niet, dan stoor ik me er ook niet aan.

8. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Eehhhh ik ben zelf juf, maar ik vind het niet mijn taak om mensen hier op spelfouten te wijzen. Ik kan zelf ook wel een foutje maken en dat zou ik niet eerlijk vinden.

Als iemand een spelfout maakt, merk ik het wel op (ben er tenslotte op getraind ;) ) maar de inhoud van een bericht is naar mijn idee toch belangrijker.

Wat ik af en toe wel lastig en vervelend vind, is de msn-taal. Van sommige dingen snap ik helemaal niets en dat maakt het minder aantrekkelijk om een bericht te lezen.

9. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    ach sommige mensen weten het nu eenmaal altijd beter! :confused:

Mee eens dus :D

10. @ Waterlelie
    Msn taal is ook geen spelfout.
    Maar er zijn soms ook bepaalde zinnen die in een bepaald gebied normaal zijn, dus ja een dialect of zo. Die anderen dan apart vinden of fout vinden. Maar het is geen fout.

11. Niet meer actief

nou ik kan zo de mensen hier aanwijzen die ALTIJD vallen over andermans taalfouten, vreselijke mensen zijn dat :D

Laat een ieder toch lekker in zijn of haar waarde, alsof men zelf zo goed is!

12. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ow, dacht dat we na die vele andere topics over spelfouten het nu toch wel eens gehad hadden.. Nog niet dus.. ;)

13. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ben het er helemaal mee eens.
    maakt het uit, je snapt toch wat er staat.

14. Niet meer actief

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... t=#1507619

oh ja dit topic bedoel ik onder andere, pagina 4, waar gelijk weer iemand valt om een spelfout, en diegene valt in ieder topic over spelfouten, dan denk ik: Hoe hoog heb je het in je bol!
    (oh sorry dat is diezelfde persoon die 32 euro per uur verdiend, ja dan ben je inderdaad meer als de rest hihi)

15. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ben er ook mee eens

16. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land

Nogmaals...

Trouwens is het niet echt handig om een vinger naar iemand te wijzen..

17. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Zeker mee eens!

Heel erg iritant die "verbeter-juffies "!

18. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Ik zeg ook niet dat het fout is, maar ik vind het af en toe lastig en dan mis je net wat er met een bericht bedoeld wordt.
    Misschien moet ik eens bijles vragen aan de kinderen op school... :)

19. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Waar ik mij wel aan kan ergeren is: woorden gewoon niet afmaken of sms-taal of me ipv mijn
    Vind ik erg irri om te lezen en sla ik eigenlijk altijd over.

Vind wel dat je er iets op kan letten, er zijn nou eenmaal mensen die zich daar aan kunnen storen.. vind het zo 'aso' lezen..

20. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik ben het ook helemaal eens met de topic starter!

Deel Deze Pagina