Taakverdeling

Discussion in 'De lounge' started by Tanja20, Sep 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    2,958
    0
    0
    Wat is de taak verdeling bij jullie in het gezin ?

Wie doet wat ?

2. gabje20

gabje20 Bekend lid

Jan 20, 2006
    597
    0
    0
    Man werkt, en ik doe het huishouden enzo.

Al hij thuis is is hij veel met het kleintje bezig ! Verder werkt hij heel hard en ik werk niet.

3. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Nou,heel ouderwets hier..
    Ik doe de was,ik strijk,ik kook,ik poets en verzorg de kleine.
    Als mijn man thuis is hoeft hij eigenlijk niks te doen,hij doet het onderhoud van het huis en de tuin.
    Moet wel erbij zeggen dat ik 23 uur per week werk en hij gemiddeld een uurtje of 60.
    Als hij minder zou werken zou hij ook meer doen,maar hij vertrekt om 6 uur en komt soms pas op 19.00 uur thuis.
    Enne,hij gaat wel met de kleine douchen hahaha!
    Ik stoor me er niet aan dat hij weinig doet maar vind wel dat hij ook respect voor mij moet hebben,ik werk immers ook de hele dag.
    Al dan niet voor een baas ;)

4. ik doe de was, strijk, en kook (meestal, soms vind hij het leuk om te doen). soms haal ik boodschappen maar mijn man ook heel vaak (zoals nu... :oops: ) kinderen (van mijn man, komen in het weekend) wisselen we af. tuin hebben we niet maar dat zou ik denk ik gaan doen (we hebben wel een dakterras maar daar is nog niks aan gedaan)...
    maar houd wel van de ouderwetse indeling, ik werk ook niet.

5. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    hij doet stofzuigen,afwas,koken,was op hangen,en soms eten maken voor de kleine, snachts eruit voor de kleine,

ik doe was opvouwen, dweilen,kleine in bad doen verzorgen ,badkamer ,wc

we doen altijd samen de tuin

6. Iloon

Iloon Fanatiek lid

May 5, 2007
    2,583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Ik zorg voor het huishouden en de kids en mijn mannetje die werkt in 5 ploegen...helpt wel op zijn vrije dagen ;)

7. Kimos

Kimos Actief lid

Aug 13, 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Geen taakverdeling bij ons. Wie het eerste thuis is kookt dus dat is zo'n 50-50. En op zaterdag doen we het huis samen,hij boven en ik beneden.
    Het enige wat ik doe,omdat ie het gewoon niet van me mag,is de was. Maar dan hangt of vouwt hij het altijd op.

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Ik werk 32 uur, mn vriend 24. Als we beiden thuis zijn kook ik meestal. Hij kookt als ik aan het werk ben en hij thuis is. Als we samen thuis zijn, doe ik de zorg voor Jarissa vrijwel altijd. Ook wel zo prettig, zo mis ik voor mijn gevoel niet zo veel. Hij maakt schoon, doet boodschappen, maait het gras, ruimt hondenpoep, stofzuigt en doet soms de was.
    Ik vouw de was op en verschoon de bedden.

9. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    De taakverdeling is bij ons gelijk. We wassen allebei, koken allebei, en maken ook allebei schoon. Mijn vriend doet de boodschappen. Ik doe ook de zogenaamde mannelijke klusjes, net als hij trouwens. De ene keer doet hij wat meer, de andere keer doe ik wat meer. Straks als de baby er is, zal er misschien wel wat veranderen. Maar dat zien we dan wel weer. Mijn vriend is straks een dag thuis in de week, en ik zo'n 1 1/2 dag. Dus dat ligt ook aardig gelijk.

10. Niet meer actief

Mijn man kookt en doet de was. Ik doe de rest. En nu ik zwanger ben doet hij wat vaker de boodschappen.

Hij werkt fulltime, ik ongeveer 12 uur, thuis. Ben meer thuis dus, en vind t dus logisch dat ik meer doe.

11. Female

Female Niet meer actief

Mijn man werkt ongeveer 60 a 70 uur per week en doet thuis niets.
    Ik werk niet en doe thuis alles en zorg voor Kynan.
    Hij doet wel de tuin op zn vrije dagen maar das ook omdat ie het erg lekker vindt om te doen.
    De 2 dagen dat mijn man thuis is doe ik ook (behalve koken) bijna niets in het huishouden, dat plan ik tijdens zijn werkdagen.
    Als hij vrij is is het dus family-quality-time :) :)

12. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

Dec 29, 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Mijn vriend werkt de hele week en ik werk alleen de maandag en de dinsdag.Ik doe eigenlijk het meeste door de week en hij doet ook wel als hij thuis is de kleine in bad of bijvoorbeeld een wasje ophangen of opvouwen.In het weekend doen we alles samen.

13. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    We werken allebei ongeveer evenveel uren, en doen ook ongeveer allebei evenveel in het huishouden. Ik meestal ietsje meer dan hij, maar toch mag ik niet klagen...

14. Niet meer actief

mijn man werkt
    de kinderen doen het huishouden
    mama zit op dit forum

:D:D:D

en nu serieus: mijn man werkt, ik zorg voor de kids (ook werk he)
    Ik doe ook het huishouden
    Man doet altijd de ramen en in het weekend stofzuigen, en dan kookt hij ook.

15. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik doe alles in het huishouden + de zorg van Yildiz aangezien ik niet werk en mijn man werkt gemiddeld 60 uur per week.
    Hij doet wel veel met Yildiz als hij thuis is, en hij kookt bijna altijd als hij vrij is.

O ja en hij zet het vuil buiten :D en doet vaak de boodschappen ;)

16. Floddertje

Floddertje Actief lid

May 10, 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn vriend en ik werken allebei full-time. Wie het eerste thuis is doet de boodschappen en kookt. Op vrijdag doen we samen de boodschappen voor het week-end. Verder doe ik alles in huis, stofzuigen, schoonmaken, de was, strijken, de vaatwasser in- en uitruimen, de kattenbak verschonen. Ja, zelfs de vuilniszakken buiten zetten.

Oef...als ik het zo zie lijkt m'n lief wel erg verwend. En dat is hij natuurlijk ook!

Ik verwacht wel dat er iets veranderd als we een kruimeltje hebben.

17. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,149
    0
    36
    mannetje is er om te werken en ik om het zuurverdiende loon uit te geven :)

mannetje zit op de bank en het zapt en ik poets me eigen een slag in de rondte grrrr, (*&*&^%(**%$ :c:

mannetje burpt nog eens en trekt een nieuw biertje open en ik sta peentjes te zweten boven de dampende pannen :evil:

mannetje gooit z'n smerige kleding neer waar hij z'n edele voetjes maar neer zet en ik sta weer knarsetandend een ketchupvlek uit zijn smetteloze witte trui te poetsen #-o

maar.................... we zijn o zo gelukkig met elkaar hoor! echt waar \:D/

nee hoor, alle gekheid op een stokje,
    ik ben fulltime huisvrouw, dus doe ik al het huishoudelijk werk maar dat heeft er ook mee te maken dat ik van mening ben dat alleen IK het goed kan doen O:) als mijn mannetje het doet dan gaat het nooit op de manier zoals ik het wil dus kan ik het ook beter zelf doen (hij vouwt de was niet op zoals ik het doe en ruimt de vaatwasser niet in zoals ik dat wil) maar dat is ook een vrouwekwaal denk ik.
    verder doet mijn man ook wel vaak dingen uit zichzelf, zoals de stofzuiger even ter hand nemen of de ramen lappen (wat ik dan doodleuk de volgende dag even overdoe als ik strepen zie :rolleyes: :rolleyes: ) en als ik hem vraag of ie even wat voor me wil doen dan is dat ook geen probleem.
    dus echt ruzie over huishoudelijke taken zullen we niet gauw krijgen ;) =D>

18. moontjejl

moontjejl Bekend lid

Jun 15, 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    taakverdeling bij ons...
    Manlief werkt boven fulltime...
    Ik werk 18 uurtjes op een kDV.
    Koken doe ik meestal, soms in het weekend manlief.
    Ik doe het huishouden, wassen strijken poetsen etc.
    Manlief doet de vaat iedere avond in de vaatwasser en na de maaltijd opruimen.Inclusief de rommel die de kids hebben gemaakt, terwijl ik de kids in bad en naar bed doe.
    Als ik iets aan hem vraag zoals stofzuigen en dweilen doet hij dit ook.
    Komt niet zo vaak voor, maar als ik het vraag doet hij alles.
    Ook zorgt hij voor de vuilnisbakken en de kliko.
    En is hij veel met de kids bezig ....
    MMM best veel dus eigenlijk wat ie doet 8)

19. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Mijn man en ik werken allebei fulltime. Maar omdat hij altijd als eerste thuis is, kookt hij over het algemeen. Hij is supernetjes en ruimt eigenlijk (ooit bij het irritante af) alles achter mijn kont op.

Op zaterdag is het hier poetsdag en maken we samen alles schoon. Ik doe verder de was en ik strijk. Want dat is het enige dat mijn mannetje helemaal niks vindt.

Liefs,
    Josien

20. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    We hebben gen taakverdeling iig het is nooit besproken, we helpen elkaar en we zien wel hoe het loopt.
    Als de een het druk heeft doet de ander meer enz.

Share This Page