Voetenzak

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Coco, 27 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik ben een beetje bezig met dingen aanschaffen die we nog extra nodig hebben voor de tweede.

Maar nu loop ik tegen het geval voetenzak aan. Hebben we bij de eerste niet gehad, nooit behoefte aan gehad ook, kindje was in juni geboren en heb dat ding nooit gemist.
    Nu moet ik dus in november gaan bevallen.
    Is een voetenzak echt nodig? Of klan het ook met een gewone deken ofzo af? Welke (welk merk) kan ik het best aanschaffen of juist niet? Hoe lang gebruik je zo'n ding?

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik heb wel een voetenzak aangeschaft, bij de eerste ook niet nu wel ivm de winter.
    Je hebt ook wikkeldoeken van maxi cosi en lodger die je kunt gebruiken

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik neem aan dat je het over de voetenzak voor de maxicosi hebt? Wij hebben 2 zomerkindjes en een winter kindje en eigenlijk voor alle 3 een voetenzak gehad. Maar zeker als het een winterkindje is is het echt super!! Gene jasje aan maar huppekee, zo in de MC ritsen dicht, touwtjes aantrekken en en kan geen wind meer bij. Ik had voor alle 3 een voetenzak van mc bijpassend bij de print van de mc zelf. Maar die van Lodger is ook super die hadden wij ernaast en is ook handig als draagdoek.

4. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Bij de eerste had ik een dekentje in de maxi-cosi, bij de tweede een voetenzak erbij gekocht. Conclusie: ik wilde dat ik dat bij de eerste ook had gehad. Ideaal!

5. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Ik heb bij mijn eerste kindje een lekker dik dekentje gebruikt als het koud was en een wat dunnere als het wat minder koud was, hij was geboren in september.
    Bij mijn 2de kindje heb ik een lakentje gebruikt die was in mei geboren en het werd alleen maar warm had een lakentje ivm een steegje waar we door moesten en daar was het altijd koud en waaide het met een lakentje was het dan goed.
    Nu beval ik in Februari dus is het koud en heb ik een vliesvoetenzak met een lekker dik dekentje die mijn schoonzus maakt die ik kan bevestigen aan de maxicosie dus lekker warm maar ik koop geen dure voeten zak ben altijd zo bang dat ze het er te warm in gaan krijgen in een auto waar ook een kachel aan staat. Het is alleen voor het stukje van de voordeur naar de auto en dat is in mijn geval 2 of 3 meter zet de auto op het erf voor de voordeur neer.

6. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    dat "probleem" hadden wij ook, 1e 2 zijn in maart en april geboren, dus niet nodig gehad....

heb er nu 1 via marktplaats een Wallaboo, super mooi ding!

had al ervaring met wallaboo voor in de buggy, dus nu 1 voor in de maxi cosi gekocht!(een roze;))

7. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.083
    373
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Heb 'm vanaf de geboorte gebruikt.. tot en met maart.
    ( 6 mnd ) Dus echt de moeite waard. Ideaal! Geen gesukkel met jassen, dekens die eraf waaien, of e.d. Zeker als je de maxicosie gebruikt op de wagen.. om bijv boodschappen te doen.. Enfin, ik vond het geen overbodige luxe.

8. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier gebruikt bij zowel een maart als eind november kindje. Heerlijk makkelijk in gebruik!
    En het makkelijke openritsen voor in de auto is ideaal!

En ik gebruikte de voetenzak ook voor in de kinderwagenbak incl fleecedekentje.

9. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    heb een novembermeisje... we hebben de snoozebaby wikkeldeken gebruikt.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties is in augustus geboren, maar we hebben de voetenzak toch gelijk gebruikt tot en met maart.

ik vond het een ideaal ding, lekker warm, je kunt hem niet verliezen, kindje kan zich niet los woelen enz. dus ja, ik zou hem aanschaffen.

11. wilma82

wilma82 Lid

9 mrt 2010
    61
    0
    0
    verzorgende thuiszorg
    provincie groningen
    hoi

ons kindje word ook in november geboren en ik heb een voeten zak gekocht bij de babydump van hun eigen merk voor €19,95 van maxicosie merk ,die eigenlijk hetzelfde is, is de prijs €40,00 :$
    dat scheeld dus nog even he. wij hebben een gewone zwarte.

groetjes wilma

12. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Wij hadden er voor Mini (augustus 2009) geen voor de MC, maar zullen er zeker voor deze wel eentje aanschaffen!

13. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    bij alyssa hadden we de voetenzak die bij de mc hoorde en nu (andere mc) hebben we een wikkeldeken (bij kruidvat) die ook in de mc kan.
    tot nu toe pas 1x gebruikt, maar ben blijf dat ik hem heb gekocht.

ik gebruik de mc trouwen alleen in de auto en het voordeel van deze wikkeldeken is dat je hem heel makkelijk uit de mc kan halen met je kindje erin. (vooral voor de winter ideaal)

liefs doris

14. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik had de vorige x een beige voetenzak die bij mc hoorde, heel veel gebruikt van gemaakt.
    Nu krijgen we een meisje en heb ik er 1 besteld bij www.hagou-originals ben er zo blij mee....:D

15. misa

misa Niet meer actief

Ons kereltje komt in december, dus wij hebben er wel eentje gekocht: bijpassend bij de maxi cosi. Maar volgens mij kan het ook wel met een dekentje of een wikkeldoek.

16. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Dorisn:Wat kostte die wikkeldeken van kruidvat? En die verkopen ze niet altijd zeker?

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.869
    113
    Wij hadden een Prenatal wikkeldeken, nou, na 10 minuten gutste het zweet van haar af. Nooit meer gebruikt, waardeloos ding.
    Dekentjes schopte ze af. Toen een Wallaboo gekocht, ideaal, lekker zacht en warm, zonder zweterig te zijn, ze blijven mooi in de was en ze zien er gewoon schattig uit.
    @Nony, die zijn mooi!

18. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    jongens, ik snap het niet..
    we hebben een bugaboo cameleon.
    bij ons wordt het ook een september baby.
    maar de eerste 9 maanden liggen ze toch in de ligbak onder dekentjes dus heb je zo´n voetenzak helemaal niet nodig toch?
    dat komt toch pas na die 9 maanden als ze in de buggy gaan, toch???

19. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @bunchy, in de maxi cosi wordt de voetenzak wel gebruikt....of natuurlijk een wikkeldeken....

@coco, we hebben bij de 1e ook een voetenzak gebruikt, en het sneeuwde toen behoorlijk....gezien hij prematuur was, heb ik zelfs een tijdje een omslagdoek(voor na het douchen) extra gebruikt, dus Luka in de maxi cosi met voetenzak, over hem de omslagdoek dubbel gevouwen, en toen de voetenzak dicht gemaakt!

heb voor in de wagenbak trouwens lodger wikkeldekens, makkelijk....

20. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Bedankt voor alle tips.
    Ik heb zelf een beetje rond zitten snuffelen en ik neig nu meer naar een wikkeldeken/doek dan een voetenzak. Ik zit te denken aan de Walloboo wrapper.

Wie heeft deze ook? En is die warm genoeg voor winterkindjes in de maxi cosi?
    En past deze doek met de gaatjes in alle merken autostoeltjes of alleen in de echte Maxi Cosi?

Deel Deze Pagina