Ik ben op zoek naar leuke inspiratieboeken. Onlangs heb ik het boek 'waarom ik geen strenge moeder ben, terwijl ik dat wel zou willen zijn', en 'luie ouders hebben gelijk' gelezen. En in een andere categorie: 'Vrolijk huishouden, adviezen voor een zuiniger en tijdbesparende manier van huishouden'. Hier krijg ik echt energie van om de dingen anders te doen in huis, of het geeft me juist het gevoel dat ik goed bezig ben thuis. Hebben jullie nog tips over leuke boeken die gaan over oa opvoeding, huishouden en andere zelfhulpboeken.
Kijk eens naar de Omdenken boeken: het omdenken principe gaat uit van het omdraaien van 'problemen' (tussen haakjes want volgens hen is een probleem meestal geen probleem). Leest gemakkelijk weg en erg inspirerend!
Meer Energie van Jeanine Hofs vind ik een mooi boek over het hoe meer energie krijgen en in balans zijn van je energiehuishouding op basis van de chinese geneeskunst. http://www.jeaninehofs.nl/
'Waarom ik geen strenge moeder ben, terwijl ik het wel zou willen zijn' Ik ben benieuwd wat de strekking van het verhaal is. Ik zit net met mijn man te bekeuvelen dat hier eigenlijk wel erg veel mag... (zoals vandaag, 3 kinderen met mijn 2 kinderen mee uit school, met zijn allen eten. Koekjes bakken, verven, voetballen in huis, steppen in huis, een draad door de woonkamer met rietje en ballon eraan = zgn. 'ballonraket', de kinderen zetten zelf een c.d.'tje aan...). Nu ken ik de moeder van 2 van de 'vriendjes' wel, dus ik 'schaam' me nergens voor, maar ik zag haar wel even kijken 'nou, dat kan bij mij thuis niet hoor'. Prima, ieder zijn ding, maar ik ben wel erg blij met al die blije snoetjes En tegelijkertijd vraag ik me af: 'Moet het hier niet eens wat strakker worden?!'
Oh ja, ook nog eens de halve vloer afgetapet voor een 'ladder' voor techniektraining van voetbal van mijn zoon en voor drie vakken voor het klappen van woorden waar ze dan in het goede vak voor moeten gaan staan, 1-2-3 klapjes... Maar om even terug te komen op je vraag: 'Het MAMA Masterplan' is erg leuk voor de eerste vier jaren...
Ik vond het Klavertje Vier heel goed. bol.com | Het Klavertje Vier, Álex Rovira Celma & Fernando Trias De Bes | Boeken Het idee erachter is dat als je geluk wilt vinden, je kunt gaan zitten wachten tot het vanzelf naar je toe komt (wat dan vaak niet gebeurd) of de juiste omstandigheden creëren waardoor je het uiteindelijk wel vindt.
https://m.bol.com/nl/p/the-artist-s-way/666862968/ The Artist Way helpt je terug te gaan naar je eigen creativiteit en te ontdekken wat je nou echt belangrijk vindt en bewust tijd voor jezelf te maken. Ik heb zoveel aan dit boek gehad!! Ik schrijf nog regelmatig ochtendpagina's om opgeruimd aan de dag te beginnen. Echt de moeite waard!
Nog een tip: Jongens, hoe voed je ze op? Gaat over het verschil tussen jongens en meisjes en dat je jongens anders moetbenaderen.
Egostrippen van Rick van Asperen. Onlangs ook een lezing van bijgewoond, echt heel erg inspirerend!!!