Heb even gespeurd hierop de site en al ontdekt dat een mufruikende machine van vetluis komt en dat muf ruikende spijkerbroeken daar ook last van hebben en het feit dat ze te langzaam drogen. Nu doe ik het zo met spijkerbroeken dat ik ze even in de droger doe als de kruizen nog nat zijn. Maar ik ben al te vaak vergeten dat er nog een was in de machine zat en daar gaan die broeken dus van meuren. Behalve azijn, weet iemand nog een andere truc om die lucht eruit te krijgen? Heb laatst een kookwas met soda gedraaid op 90 graden (mijn machine heeft geen 95, is dat heel erg?) Moet ik nu die kookwas elke week draaien? Die muffe lucht is er nog niet uit. Maak ook de bakjes voor het wasmiddel schoon. En hoe zit dat met poeder en vloeibaar? Is het inderdaad zo dat vloeibaar niet zo goed is voor je was en machine? Ik heb een aantal kledingstukken, zwart en bruin waar rare vlekken opzitten. Het lijkt net opgedroogd lijm om even te vergelijken. Komt dat van het vloeibare wasmiddel? Overigens zijn al mijn wasproducten van het merk Ecover. Tenslotte: is er iemand die ervaring heeft met die wasnoten? Ook verkrijgbaar in de natuurwinkel.
Wij hebben heel lang vloeibaar wasmiddel gebruikt en onze was kon ook zo rieken. 'n Beetje naar 'natte hond', zeg maar... Sinds een tijdje gebruik ik weer poeder en de lucht is weg! In elk geval af en toe eens een kookwasje (bij ons ook op 90 graden) kan zeker geen kwaad.
Ik had er ook last van ik gebruik nu ook weer poeder en bij elke wasbeurt azijn. Vind poeder echt fijner nu.
Jahe dat zou je denken met azijn. Toch zweren veel mensen erbij. Ik heb er dus ook zo mijn twijfels bij, daarom gaf ik ook aan alles behalve azijn. Azijn heeft wel een ontkalkende werking, dus kan me nog wel voorstellen dat het goed is voor de machine. Op mijn werk wordt ook altijd poeder gebruikt. Ik draai daar 60, 40 en 30 gr wassen en het stinkt werkelijk nooit muf. Hoe kan dat dan?
Komt de vieze geur uit de machine echt niet door de azijn, als het tegen ontkalken is? Ik gebruik altijd ontkalker van Action. Net zo goed als Anticall en euro's goedkoper.
Witte natuurazijn en je ruikt het echt niet hoor het is erg goed voor je wasmachine en je spijkerbroeken. Ik gebruik het elke dag
Ik draai af en toe (eens per maand ofzo) een kookwas met een halve fles azijn en mijn was en wasmachine ruiken niet muf. Bij de Aldi hebben ze soms van die zakjes in de aanbieding om je wasmachine mee te reinigen, die werken heel goed, maar ja, dat zijn van die tijdelijke aanbiedingen (zitten in een blauw pakje). Maak je de rubber ring van de wasmachine ook regelmatig goed schoon, daar kan ook veel viezigheid en een meurlucht vanaf komen. En na het wassen het deurtje een paar uur open laten staan, maar goed, wie weet doe je dat allemaal al.
En waar stop ik die azijn dan precies? 'k Heb 'n bakje met poeder, 'n bakje met wasverzachter en 'n bakje met niets... Mijn logische gedachte zou zijn 'ik doe 't in 't bakje met niets', maar goed, wellicht doe ik 't dan volledig fout; vandaar de vraag...
Ik las op een andere site dat het helpt als je een halve zak Soda op 90 graden laat draaien, zonder kleding erbij in. Daar schijnt het weer goed schoon en fris door te worden.
Het kan ook door het merk wasmiddel komen, ik heb een tijdje ecover gebruikt en ik vond de geur van de was niet zo fijn , helemaal niet als je het niet gelijk uit de machine haalt. Verder gebruik ik nu Neutral of Dash en zorg ik dat de was niet te lang in de mand ligt daar bouwt het ook een geurtje op die je dan moeilijk met zo'n neutraal achtig wasmiddel eruit krijgt. Azijn dat doe ik nooit, alleen bij een nieuwe spijkerbroek.
laat me deur altijd open staan als ik hem niet gebruik. en heb ook helemaal geen nare luchtjes terwijl ik alleeen maar vloeibaar gebruik, al 5 jaar
Probleem is een beetje dat ik graag dierproefvrije wasmiddelen gebruik. Heb al huismerken van Ah en Kruidvat geprobeerd maar die bevielen me niet zo. Daarom vraag ik me ook af of die wasnoten een idee zijn? Oh die rubberen rand is een goede. Die sla ik eigenlijk altijd over! Dom dom dom! Mijn machine staat eigenlijk altijd op een kier en wagenwijd open na het wassen. Ik heb een bovenlader trouwens.
Ik heb het ook gehad. Mijn wasmachine was erg zuinig in zijn watergebruik. Op zich goed voor de rekeningen en het milieu, maar de was begon te stinken. Ik heb de extra water knop aangezet en doe de machine minder vol. Draai regelmatig een kookwas en het probleem is opgelost.