Spellen ze jou naam ook altijd fout?

Discussie in 'De lounge' gestart door Cynnie1984, 17 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha komt me zo ontzettend bekend voor.. Heet voluit Roelanda, en dat schijnt heel lastig te zijn

Rolanda
    Roelande
    Jolanda (????)
    Rolande

zijn de meest voorkomende variaties... Heb het één keer gehad dat toen ik me voorstelde diegene vroeg: Roe-watte??????
    Heb de baan niet aangenomen haha....
    Nogal onbeschoft

2. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Linda schrijven de meeste mensen gelukkig nog wel goed :)

3. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou ik heet dus Jowien

Hier komen de variaties:

Jorien
    Josien
    Jozien
    Jovien
    Jowin (bijna goed he :) )
    Jorfien
    Jofien
    Jonien

Een keer heb ik gezegd Jowien met een W
    Toen werd het zoiets als Worien :D Hahhahahahah!!

4. Ik spel mijn man's achternaam ook altijd meteen, maar voordat ik 'ef-aa-ee' heb uitgesproken, staat de 'v' al op papier... ;)

En ik dacht nog wel dat het leven makkelijker zou worden na mijn huwelijk, want van mijn eigen achternaam maakte men van alles, behalve het goede...

5. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juist mijn meisjesnaam konden ze niet overweg, mijn meisjesnaam is Hartgring
    Dit was vaak
    Hartgerink
    Harttegink
    Hartgrink
    Hartging

O ja, het aller allerergste was dat er post kwam ( reclame ) voor de heer Aart Gring:( We snapten het ook in eerste instantie niet, toen kwamen we erachter. En als mijn vader of andere familieleden dan eens iets gingen reserveren moest diegen het wel 3 of 4 keer herhalen tot ze van ellende vroegen spel het maar...;)

6. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Zucht... ik heb het met mijn voor en achternaam....

Samantha zo moeilijk is dat toch niet? Je spreekt het ook uit als SAmAnthA dus niet Sementha of Semantha of Samentha.

Je schrijft het ook niet als Samanta haha

Mijn achternaam eindigt op meijer. Niet meier,leier,mijer,meijr, mierer. Ik had een keer iemand van de gemeente hier en op zijn formulier stond zelfs mijn naam verkeerd??

Ook verwarren ze mij vaak met mijn moeder. Ik ben S. mijn moeder S.P.A. Heel leuk toen ik een keer een zwangerschapstest ging doen bij de ha... Zij kreeg de rekening hahaha

Liefs,

Samantha

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja :D

Nikki
    Nicki
    Niki
    Nicky
    Nikie

Mijn echte naam staat er tussen en volgens mij ben ik nog nooit iemand tegengekomen die het in 1 keer goed deed ;)

Mijn straatnaam is trouwens al helemaal een ramp... Als ik een bedrijf aan de telefoon heb, durft niemand hem uit te spreken hahahaha. Maar gaat me iets te ver om die hier neer te zetten ;) Het is wel een straatnaam van 23 letters. ;)

8. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja trouwens heet ook Josien

De namen die je krijgt zijn:
    Josine
    Jozien
    Josin

In mijn gastenboek van onze bruiloft schrijven goede vrienden van mijn ouders
    Lieve Josine en .... ( man zijn naam )

9. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Mijn naam is ook lastig... 't Is Mijke, maar ik heb

Meike
    Mayke
    Maike
    Maaike
    Maayke
    Meijke
    Meyke
    en, jawel, Mike en Maik

voorbij zien komen...

Wat men ook niet zo begrijpt, maar da's van een andere orde, dat mijn man en ik exact dezelfde achternaam hebben. Manlief heeft namelijk ook mijn achternaam aangenomen na ons huwelijk, waardoor hij nu om de haverklap moet uitleggen dat hij 'n 'meisjesnaam' heeft... (De term geslachtsnaam doet bij veel mensen nog geen belletjes rinkelen helaas...)

10. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Nou, heel enkel schrijven mensen BianKa in plaats van Bianca, maar dat komt eigenlijk amper voor.

Deel Deze Pagina