Slecht eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amaranthas, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik heb een schat van een zoon van 11 maanden. Alleen is eten heel veel een drama gedurende de dag.
    Normaal eet hij:
    's morgens pap (zo rond half 7/7 uur)
    rond half 11 brood. Soms met fruit. (peer, banaan, mango etc)
    tussen half 2 en 3 uur, een cracker/soepstengel/fruit. Iets dat genoeg vult tot het avondeten van 5 uur/half 6.

Maar nu dus het probleem. Hij wil dus zeer weinig brood. We hebben al verschillende soorten brood geprobeerd. (Bruin, wit, lichtbruin) Soms wil hij dan wel een cracker of beschuit. Verschillende soorten beleg.
    Maar van de 7 dagen eet hij zeker 4 a 5 dagen weinig tot geen brood/beschuit/cracker. Hij weigert het gewoon. Gooit het door de kamer of laat het uit zijn mond vallen.
    Het is dus niet ongewoon dat hij soms op een dag alleen 's morgens pap eet, en 's avonds wel warm + toetje maar overdag's alleen een soepstengel en een fruitpotje en soms een ligakoek ofzo.
    Volgens mij is dat veelste weinig. Volgend het CB is hij mooi op gewicht (hij is nu 8.5 kilo en 73 cm ongeveer)
    Maar hij is dus ook best veel ziek, zeker elke 2 a 4 weken wel. en dan eet hij dus NOG minder dan hij nu al doet.
    Ik probeer het eten aan te vullen met soms een extra fles kunstvoeding omdat hij toch iets moet eten.

Heeft iemand tips wat ik nog zou kunnen doen? Is dit een fase? Ik maak me er gewoon erg druk om dat hij veel te weinig binnen krijgt.

2. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Ik herken dit heel erg van mijn zoontje. Hij gooide rond die tijd ook alles door de kamer of likte soms alleen het beleg eraf en legde zijn broodje dan terug.
    Hier zijn het echt fases. Duurde soms wel een aantal weken en ik maakte me dan ook echt zorgen of hij wel genoeg binnen kreeg.
    Met 13 maanden kreeg hij die fase helaas weer, maar dan met avondeten. Ik probeer het los te laten, hoe moeilijk dat ook is! Ik geef hem niks anders dan wat er op dat moment op de tafel staat, hij weet er inmiddels wel een spelletje van te maken.
    Hij krijgt wel zijn toetje (hier is dat een stuk fruit) als hij maar 1 hapje heeft gegeten, dan heeft hij het tenminste geprobeerd en krijgt hij toch nog wat extra binnen.
    probeer hem inderdaad tussendoor dan wat extra fruit te geven, maar dan niet ipv brood of warm.

Zoonlief krijgt hier nog 3 flessen ivm KMA, op advies van ka moeten we hier nog even op blijven, maar ik weet niet wat jouw zoonje normaal aan flesvoeding krijgt? En daarbuiten aan melkproducten? Op deze leeftijd 'moeten' ze 300 aan melkprducten binnen krijgen dacht ik..

Al bij de h.a. geweest voor het vele ziek zijn?

3. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Heb je weleens geprobeerd het brood later te geven dan half 11? Pap valt al best zwaar op de maag, als hij 'slechts' 3 uur later alweer brood krijg kan het misschien zijn dat hij nog vol zit van de pap.

Wat gebeurd er als je om half 11 een stukje fruit geeft en brood pas om 13.00 / 13.30 uur?

4. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    @ilse: Ik maak zoiezo zijn pap (brinta) van kunstvoeding. 210 ml met 7 scheppen. En dan 's middags krijgt hij vaak melk (gewone) uit een flesje of tuitbeker (zijn we nu aan het oefenen)
    En we lopen idd al bij de ka, omdat mijn zoon het rs virus heeft gehad op 3 weken oud en hiervoor aan de beademing heeft gelegen. Hij is dus snel ziek/verkouden en dit slaat ook snel op zijn longen. Hij krijgt dagelijks puffers (beclometason) en we hopen deze in maart volgend jaar af te kunnen bouwen, afhankelijk hoe het deze winter gaat.

@cammy: Er zit standaard 4 uur tussen zijn ontbijt en de volgende maaltijd. ALs ik hem fruit geef ipv brood gaat dat er meestal wel in ja (tenzij hij ziek/verkouden is, dan eet hij misschien een potje fruit) en geef ik zijn brood dan later, wil hij het vaak nog niet. We hebben het al geprobeerd om te draaien zoals jij bedoeld.

5. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Een papfles vult best erg... is hij niet te moe voor een maaltijd? Of zit hij vol? Teveel prikkels door bijv een tv of radio aan?

Kv wellicht afbouwen dm gewone melk?

6. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Tv stat niet aan tijdens het eten nee, die is erg afleidend. Vaak heeft hij al minimaal 4 uur niets gegeten voordat ik hem weer iets aanbied.

7. Michelle123

Michelle123 Actief lid

31 mei 2014
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je het weleens geprobeerd juist met de tv aan?
    Bij ons is de tv een uitkomst. Hij is snel verveeld op zijn eetstoel en zet ik de tv even aan dan gaat zijn pap er sochtends zo in.

Deel Deze Pagina