Vanmiddag ben ik met mijn dochter naar het bos geweest en vanavond was het Sint-Maarten. Een super leuke dag dus! Ik dacht dat mijn dochter tevreden ging slapen maar niets is minder waar... Ik ben ruim een uur bezig geweest met de nanny methode. Ze kwam namelijk steeds haar bed uit Nu ben ik even benieuwd naar hoeveel van jullie dit ook wel eens toepassen
Wat is de nanny methode precies? Ik heb heel af en toe dat Eva niet wil gaan slapen en haar kamer af blijft komen, ik probeer dan eerst met haar te praten, als dat niet lukt blijf ik haar terug leggen, ben daar dan een half uur mee bezig en ben het dan zat, ga dan weer met haar praten en dan gaat ze vaak wel lekker slapen.
Nee, ik gebruik altijd de beloon methode . Maak een kalender en mag ze iedere ochtend een kruisje op zetten. Maar ze komt ook niet vaak dr bed uit (vindt ze eng), ze roept of huilt vanuit dr bed.
Ja hoor ! En t werkt! Gegarandeerd. Wel volhouden en na de tweede x niets meer zeggen! En ik ga t weer toepassen bij mijn kleintje als t nodig is. Beloon methode ook met succes toegepast ! Sterkte ti's af en toe niet makkelijk TS maar hoe ouder ze worden hoe makkelijk......
Ja hoor, hier wordt de nanny-methode ook weleens toegepast en eigenlijk altijd met goede resultaat. Eerste keer zeggen, dat het nu bedtijd is en de 2de keer, pak ik haar op en leg zonder iets te zeggen haar in bed en ga weg. Soms moet ik het nog een keertje doen, maar dan is het ook wel over. Ze ligt dan nog wel wat te mopperen in bed, maar valt dan wel snel in slaap.
Na een half uur en zo'n 50 keer Eva terug in bed gelegd te hebben (ik kan vaak de deur nauwelijks dicht doen of hij ze doet 'm weer open), geef ik het toch op... Werkt hier dus niet . Maar komt maar een paar keer per jaar voor, als Eva de kolder in haar kop heeft, ofzo. Ze lijkt dan echt zichzelf niet...
Ook als je niets zegt ?! Eerste keer lief zeggen dat t bed tijd is tweede keer korter het is bed tijd en de derde keer tot de miljoenste keer Niets meer zeggen ! En soms werkt niets ! Helemaal niets...heb wel eens uit pure wanhoop gezegd dat ik wel naar bed ga !! En dat zij maar moest opblijven. Whahahaha ik in bed kind beneden, ik dacht dat ze er wel van zou schrikken maar nee hoor! Hihihi ze ging er uitgebreid voor zitten.
Nee hoor, ik zeg de eerste paar keren iets, maar dan niet meer, en zeg dat ook tegen haar. Maar ze heeft dan ook zo'n blik in haar ogen, lijkt zichzelf niet. Is gelukkig dus maar een paar keer per jaar
Gelukkig is het maar een paar keer per jaar dan... Ach ik heb ze ook wel eens lekker bij me genomen op de bank met een grote zak chips en een nog grotere zak Haribo niet pedagogisch verandwoord maar wel super gezellig. Hihihi
Geen last van. Zoon komt zelden van zijn kamer af (hoeft van ons niet perse in bed te blijven). En als hij het wel doet, is het, maximaal 1 keer. We hebben wel een beloningssysteem voor goed op de kamer blijven ( 's avonds en 's ochtends)... Die hangt wel maar wordt na 1 keer kadootje gespaard te hebben niet meer gebruikt Ik denk dat we met dochter meer "gedoe" gaan krijgen en dan is de nannymethode zoals hier bedoeld een prima manier lijkt me.
Nee nooit, maar onze kinderen zijn nog nooit van hun kamer gekomen 'om te klieren'. Als ze roepen gaan we er heen, en proberen het probleem op te lossen of erover te praten. En daarna gaan ze gewoon slapen gelukkig.
Ja wij passen die toe als uk loopt te stieren. Als er echt iets is dan zorgen we dat hij rustig wordt en weer gaat slapen. Laatst een week toegepast en nu niks meer aan de hand. Bij ons heeft geholpen.
Ik heb t één middagslaapje moeten doen. Dat was de tweede dag dat hij in zn ledikant zonder zijkant ging. Heb m toen 8x terug moeten leggen en dat was het. Zelfs als als 's ochtends wakker wordt blijft hij liggen net zolang tot een van ons hem komt halen,zo lief!
Nee, hier niet want bij mijn zoontje werkt het niet. En het gebeurt hier maar zelden, dan mag hij even mee naar beneden of we lezen nog een verhaaltje, kusje en meneertje gaat dan fijn slapen.
De laatste keer dat Quinten uit bed kwam was ik druk met was bezig compleet in gedachten hoor je ineens achter je hoi, nou ik zat tegen het plafond . Mijn respons was dan ook wat moet jij hier maak dat je je bed weer in komt, daarna is hij er nooit meer uit gekomen
geen last van als mijn dochter in bed ligt blijft ze er ook in , over het algemeen is ze heel lief , ze heeft ook wel is dr streken en als het te gek word dan mag ze even op de trap gaan zitten om na te denken.
Hier ook zo. Ik heb het uren geprobeerd maar het werkt echt niet. Op geven moment kom ik de kamer niet eens meer uit en begint ze te schoppen en te krabben (en dan zelf dramatisch roepen 'je doet me pijn, dat ga ik de juffrouw zeggen!). Klinkt misschien cru maar ik heb haar buiten gezet met haar deken. Met de mededeling dat ze weer naar binnen mocht als ze in bed ging blijven. Toen was het met een half uur klaar en nu gaat het goed. Ook die nanny methode van de 'naughty chair' werkt hier niet. Kan je ook wel uren mee bezig blijven. Nu werk ik met 'tripple p', dat lijkt er veel op maar werkt net iets anders en dat gaat goed.
Hier net zo. Nog nooit nodig gehad, sowieso geen van al dat soort methodes. Hier heeft praten en begrip hebben veel meer succes. Maar uit bed komen doet ze nooit.