Zelf eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cam, 21 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    Mijn dochter gaat naar de 13 maand en wil de laatste dagen zelf eten.
    Alleen haar motoriek laat dit nog niet toe. Stukjes fruit op een lepel doen of vorkje prikken gaat dus niet, dus eet ze dat met de handjes.

Maar dit doet ze dus ook bij het avondeten. En ik vind dat gesmeer maar niets!. Dus schep ik het op, breng de lepel naar haar mond en dan wil ze dus echt niet eten. Voorheen lukte het nog door haar ook een lepel te geven zodat ze ook kon "meescheppen" , maar dat is dus nu over.

Wat vinden jullie? laten smeren en het zelf eten komt van zelf, of toch nu maar meteen doorpakken en haar wel de lepel of vork laten gebruiken?

2. Niet meer actief

nou danisha kan ook nog niet zelf eten en ze begint nu ook beetje met de zelf-doen fase.. mocht ze straks nou helemaal mijn hapjes weigeren dan laat ik haar zelf knoeien.. geef haar gewoon lepel en ze ziet maar hoe ze het binnen krijgt..

tip: koop een schort.. ik heb er hier één van : http://www.lesenfants.nl/store/index.ph ... cts_id=698

3. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    He hoi

Net besteld :) Bedankt!

4. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    ik heb hem met zijn handjes laten eten want hij wilde steeds ons zo graag nadoen met zijn vork en lepel dat ik dacht dat het vanzelf wel zou komen, en idd dat doet t.
    Als ie erg moe is graait nog steeds met zijn handjes....dat gaat tenslotte een stuk sneller.

5. Niet meer actief

youre welcome!

ik vind hem ideaal!

6. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Hier ook lekker zelf kliederen, inmiddels kan meneer de lepel zelf naar zijn mond brengen en gaat het ook al aardig vlot :thumup:

Die schorten vind ik ideaal, heb ze zelf van IKEA http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10121520
    Praktisch èn lekker goedkoop! ;)

Groetjes Six

7. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    handig die schorten die wil ik ook
    @six...komen die mouwen wel tot aan de pols? (lijken zo kort maar mss is dat niet zo)

8. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Ze zijn echt wel lang genoeg hoor!

Groetjes Six

9. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ok thanx dan op naar de ikea :D

10. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hier ook zelf knoeien met eten,
    wel de lepen gebruiken maar meer voor de sier hahahahaha ik laat haar lekker kliederen hoort erbij om het te leren het komt vanzelf wel...
    dit is trouwens ook 1 van de reden dat ik haar elke dag badderen want aan het einde van de dag ziet ze er niet uit ze eet trouwens wel haar bordje leeg met haar handjes :):)

11. poepiekont

poepiekont Actief lid

24 jan 2008
    104
    0
    0
    Hier wordt lekker geknoeid, ze is bijna 14 maanden.

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

toevallig las ik onderstaadne in de pampersnieuwsbrief
    nu kun je je natuurlijk afvragen hoe objectief pampers is... maar volgens mij hebben ze geen aandelen in etenswaren.
    nou mag ze al af ent oe zelf dr boterhammen eten.. (en ja dat is een onwijze smeerboel.. maar op het laminaat, ind e kinderstoel in dr romper.. komen we er wel overheen :)

vanavond maar eens proberen met wortels en stukjes aardappel
    en ja.. ook dat word vast een smeerboel
    dat moet dan maar :)

13. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Nu zeggen jullie allemaal lekker laten kliederen. Dat doe ik dus ook met Jelina. Ze eet met de vork, maar gaat het niet snel genoeg, komen haar handjes er bij te pas. Vind ik persoonlijk helemaal niet erg.

Nu was ik vorige week bij mijn moeder op bezoek, en mijn zus was daar. Jelina was spagetti aan't eten, en dat ging niet goed met een vork, dus wat doet mevouwtje, juist met haar handjes eten.

Kreeg ik commentaar van mijn zus: Het is tot ik beter weet anders zou ik zeggen dat dit kind niet opgevoed is. :confused: :confused:

Ik had echt zoiets wat zeg je nu. Ze eet toch goed, beter met de handjes dan helemaal niet. Ik vroeg ook aan haar hoe zij dat met haar 3 kids gedaan had. Nou die heb ik gevoerd zolang ze niet met hun vork of lepel konden eten. (Jelina laat zich dus echt niet voeren)

Ik ben dus blij te lezen dat ik niet de enige ben die haar kindje met de handjes laat eten, en dat ik mijn dochter wel goed opvoed.

14. Saskia78

@veraenroy: tja.. das toch de enige manier om zelf fatsoenlijk te leren eten lijkt me?

hier gaat de coordinatie "broodje - mond" prima

maar gaat het mis met eh.. tja.. de tijd tussen "mond vol" en "mond weer leeg voor een nieuw broodje"
    dan gaat ze met dr hand over het blad vegen.. en tja.. dat geeft rommel
    en dan hebben we het nog niet over de stukjes die tussen de stoel vallen omdat de coordinatie nog niet perfect is :)
    of ie per ongeluk de vloer op gezwiept worden doordat ze lekker zit te maaien :)

al eens geopperd om een zwerm vogelsl te nemen in de woonkamer :)

en daarbij.. NU mag het nog.. straks moet ze inderdaad laten zien dat ze goed opgevoed is en normaal en fatsoenlijk eten :)

15. Saskia78

speaking over ikea trouwens.. wij zijn hier helemaal gelukkig met de ikea kinderstoel
    die combineert HEEL goed met kliederen :)
    doekje er over.. en schoon is het weer

en ipv een schort.. eet anne meestal in dr romper als ze zelf mag eten :)

gister had ze zelf een lepel.. (toeval eignelijk) en ik dus ook
    en maar steeds doen alsof ze uit het bakje schepte... erg cute
    overigens ze heeft welgeteld maar 1x wat op dr lepel geschept en dat was nog op de achterkant ook :)
    rest heeft mama maar gewoon gegeven :)

vanavond dus stukjes wortel en stukjes aardappel :)

16. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Hier laat ik haar ook zelf knoeien (al wordt ik zelf wel eens moedeloos van de rommel erna, maar goed). Leg er wel een vorkje bij en zeg af en toe, pak maar met het vorkje, wat ze dan ook wel doet. Gewoon om het wel te leren. Daarna gaat ze gewoon weer verder met haar handjes, blijf het niet continu zeggen ha ha.

Deel Deze Pagina