Spelletjes kinderfeestje

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Luppy, 9 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    As zaterdag is het eerste kinderfeestje voor mijn jongste. Hij wordt 6. We blijven thuis. Ik wou een speurtocht doen, maar het wordt slecht weer dus ik moet voldoende alternatieven bedenken.....

Als spelletjes heb ik nu
    Koekhappen
    Snoephappen
    Ezeltje prik
    Ballonvoetbal

Hebben jullie nog leuke tips die je binnen kunt doen met 6 drukke jongetjes?

2. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.018
    5.227
    113
    Ooit een kinderfeestje met jongens thuis gehad. Sorry maar geen aanrader.... Meisjes kan je leuk aan het knutselen zetten. Jongens zijn daar sneller klaar mee. Die gaan aan elkaar trekken en duwen, rennen etc. Vorige week nog geholpen bij de buurvrouw waar ik een stapel jongens aantrof (en een ontoft huis).

Ik hou om die reden geen kinderfeestjes meer in huis met alleen maar jongens...

Zorg dat je ongeacht het weer een buitenactiviteit hebt! Speurtocht? Speeltuin of bos op loopafstand?
    Of huur een themakist.

Ook zag ik recent iemand die een doek had gespannen over de tuin.

Dingen die je in huis zou kunnen doen is nog zelf cake versieren en cadeaus verstoppen (en er jarige laten zoeken).

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik weet het.... Dit is mijn derde jongen....
    Met de anderen doe ik al jaren geen feestjes meer thuis. Maar ik vind ze met 6 jaar nog te klein om ergens naar toe te gaan. Je zet dan ook gelijk zo de toon voor komende jaren én misschien ook wel naar andere ouders toe. Hij is zelf ook nog maar 1x op een feestje geweest. Hoewel ik het zelf echt een ramp vind, jongensfeestjes thuis.

Cake versieren en cadeautjes zoeken doen we ook idd..... En als het maar droog is doen we de speurtocht ook.

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Lekker vrij bouwen met lego en duplo, zaklopen, sjoelen, stoer Spiderman masker oid knutselen en inderdaad: ongeacht het weer even naar buiten! Stoepkrijten, voetballen, speeltuin..
    En cake versieren is ook leuk ja! Blijven ze eten? Dan een afneembaar tafelkleed op tafel leggen en patat serveren zonder borden (dus op tafel leggen :p). Succes gegarandeerd! Ben je alleen? Dan zou je evt assistentie kunnen vragen. In Leeuwarden zit het Stenen Tijdperk, hier kun je diverse benodigdheden huren voor een lego feestje. Misschien een optie, mocht je in de buurt van Leeuwarden wonen?

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Zaklopen gaat op de lijst.
    Via een website vond ik nog Stoelendans en spijkerpoepen erbij. En ik maak een grabbelton aan het eind voor de prijzen.

Bedankt voor de tips.... Ik woon ongeveer zo ver van Leeuwarden af als maar mogelijk is in NL haha. Hier zat ooit ook zo'n bedrijfje maar dat is er nu niet meer geloof ik.

Ik ga zo maar eens even boodschappen doen.... spullen inslaan....

rijo vindt dit leuk.
  6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Is een darteldome/ballorig/monkeytown geen optie? Prima voor 6 jarige!

Ik heb laatst het kinderfeestje van mijn zoon, werd 7, gehouden met vier andere kids. Helemaal top!

7. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Blikgooien? Geeft wel (wat) herrie maar is verder simpel.

8. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.191
    1.052
    113
    Vrouw
    Mijn dochter wordt 7 binnenkort, nodigt jongens en meisjes uit op haar feestje. Ik dacht, we gaan lekker makkelijk en leuk naar een binnenspeeltuin.
    Maar nee, madam wilde koekhappen :p
    Ik lees dus vooral mee voor de tips voor overige spelletjes Haha.

9. Mama&Go

Mama&Go Actief lid

5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Stopdans deed het ook wel goed op die leeftijd. Muziek op en zo raar mogelijk dansen, stopt de muziek dn bevriest iedereen. De laatste/degene die beweegt is af.

In een kring een zak kleding doorgeven, degene die de zak heeft als de muziek stopt/ met een dobbelsteen 6 gooit pakt iets uit de zak en doet het op/ trekt het aan. Dat viel ook erg in de smaak bij dochter op een gegeven moment was iedereen verkleed.

Annemaria Koekkoek wordt ook leuk gevonden. En schipper mag ik overvaren is ook simpel.

10. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Ik zou ook zeker een film achter de hand houden!
    Succes ermee!
    Onze oudste heeft zijn 1e feestje (5jr) thuis gehouden maar daarna zijn we met allebei de jongens nooit meer thuis gebleven. Ik begin er niet meer aan idd.

Edit: wij hadden toen een piratenthema en allerlei standaard spelletjes vernoemd naar iets met piraten. Ezeltje prik werd ooglapje bij de piraat plaatsen etc. Beetje googelen en je vindt wel wat.
    Misschien met lapjes stof en textielstift nog een bandana laten kleuren?

11. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Wij hebben in de herfst het eerste feestje gehad (5jr); het regende pijpenstelen... Ze vonden het heerlijk om een poos gewoon te spelen. Ging eigenlijk heel goed ;) Dus het kan ook hard meevallen met een jongensfeestje thuis.

wat ideetjes:
    - zoek een leuk boek uit om een verhaal voor te lezen. Als je een geschikt verhaal hebt, kunnen ze het daarna naspelen. Vonden ze hier fantastisch! Voor 6 jaar is de Gruffalo misschien wat kinderachtig, maar anders is die erg leuk. Iedereen kan een rol krijgen van een dier uit het boek.
    - nibbit chipsketting rijgen
    - zelf pannenkoekjes laten bakken op zo'n apparaat
    - een ouderwetse: tik-tik wie ben ik/ er zat een klein zigeunerjongetje/zakdoekje leggen.

of: vragen of ze regenlaarzen en -jas meenemen en gewoon lekker even naar buiten.

12. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Bij onze thuisfeestjes heb ik gemerkt dat ze vooral ook lekker willen spelen. Chips ketting was een hit.
    Ik weet niet hoe groot jullie huis is, maar wellicht kan je een parcours maken door de huiskamer. Mijn schoonzus had een leuk treinparcours gemaakt met hindernissen. Erg leuk.
    En als het droog is zou ik ze ook even lekker naar buiten laten gaan.

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier doen ze bij 6 jaar niet anders dan kinderfeesten in een (binnen)speeltuin.
    Daar is een 6jarige toch niet te klein voor? Na 7jr zijn die dingen alweer 'uit'.

Ik zou werkelijk waar na een uur gek worden met een grote groep jongens binnen in de woonkamer. Of het moeten allemaal hele rustige stille typetjes zijn.
    Mijn zoon is zelfs zo één, maar tijdens zijn eigen feest met 7 jongens in 1 kamer is hij ook na een half uur niet te houden.

Wat als alternatief wel heel gaaf kan zijn: een project in de achtertuin. Bijv een tuinhuisje of piratenschip laten timmeren van hout.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Hier vorig jaar een superleuk kinderfeestje thuis gehad met 5 en 6 jarige jongens.
    Zoon wilde een piratenfeestje.
    Begonnen met tafelfriet natuurlijk, alles zonder bordjes:). Daarna kregen ze allemaal een houten zwaard wat ze met stiften en stickers mochten versieren. Ik had voor alle jongens een wit shirt met piratenplaatje en stukken eruit geknipt zoals echte piraten hebben;)
    Toen naar buiten. Het was geen mooie dag, maar kinderen hebben daar echt geen last van. Een fotospeurtocht naar ons kleine strandje hier. Daar stond mijn man met de oudste als piraat verkleed en vonden ze een schatkist met chips en pakjes drinken. Toen weer naar huis. Daar kregen ze allemaal een piratentattoo en heb ik 3 bakken lego klaar gezet. Feestje was van 12.30-15.30. Ze vonden het fantastisch! Hij is weer bijna jarig en de 2 kindjes die er vorig jaar ook waren zeiden meteen: o ja dat was een cool feestje bij T.

Dit jaar heb ik 3 jongens (met zoon erbij) en 4 meisjes.

Zo'n binnenspeeltuin vind ik persoonlijk geen hol aan:oops:

Timmeren heeft een vriendin gedaan voor haar kleuterzoon en dat was ook een mega succes!

Zonnestralen vindt dit leuk.
  15. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.811
    2.501
    113
    Vrouw
    Met 6 jaar zijn wij naar het bos geweest, waar je ook hutten kan bouwen en sjouwen met boomstammen. Geweldig vonden ze het.
    Ik geef geen spelletjes feestjes voor jongens, er is geen aandacht en ze willen niet wachten want ze zijn te gespannen..
    Timmerfeest hebben we ook wel gedaan!
    Toch willen ze het liefste naar een indoor speeltuin of jumpding

16. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Hut bouwen, speurtocht, spijkerpoepen..

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.168
    10.676
    113
    Wie het hardste in de plassen kan stampen :roflmao:

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Vooraf gegaan door 'wie maakt zijn mooiste vuilniszakken (regen) pak!' :p

19. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.018
    5.227
    113
    Hier al diverse feestjes gehad.

Binnenspeeltuin, disco bowlen, voetbalfeest, klein dierenpark feestje, schaatsbaan, klimmuur, glow in the dark golf, bezoek (eredivisie) club. Bijna alle sportclubs en verenigingen bieden feestjes aan, blote voeten Pad (in de zomer).

Recent naar een plaatselijk museum geweest voor ook een geweldig feestje (incl verkleden en dino's maken).

20. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Timmeren.
    Spijkers hamers en veel afvalhout

Deel Deze Pagina