Schipper mag ik overvaren in steeds andere stijl, bijv opera, rappen etc. Mummificeren in wc papier Piñata ophangen Wij doen op die leeftijd ook nog thuis hoor! Toevallig mijn 7 jarige binnenkort, we gaan minipizza's maken.
Gaat het hard regenen? Ik zou anders een extra briefje sturen met extra kleding meegeven en laarzen. Kinderen zijn niet bang voor een beetje regen en in het bos is het vaak minder. Voordeel dat ze met slecht weer vaak nog harder stuiteren en dat doen ze dan lekker buiten. Vuilniszakken als regenjas, bandana op het hoofd, knapzak voor onderweg. Speurtocht voor er naar toe en dam huttem bouwen. Thuis opwarmen, omkleden, lekker warme chocolade melk, filmpje en wat lekkers.
Mocht je tocht thuis wat willen doen. - cake versieren - schatkisten beplakken, tekenen (houten kistjes action) - mini speurtocht thuis, elke keer een briefje waar ze wat kunnen vinden, keuken, onder de bank, etc. Elke keer een aanwijzing. Uiteindelijk vinden ze de grote schat. (Wij gaan waarschijnlijk ook een piratenfeestje doen en heb met sinterklaas chcocolade munten gekocht) je kan ook stenen goud spuiten. - op een bandana of simpel een driehoekige doek tekenen is ook leuk - met wat verkleedspullen of piraten props voor fotos' s poseren en foto's maken is ook leuk, kunnen ze daarna meenemen. - chipsketting maken - allerlei spelletjes zijn om te zetten in piraten spelletjes. - filmpjes als extra Daarnaast is het ook handig om gewoon duidelijk te zijn in wat wel kan en niet kan. De spelletjes loslaten wanneer het niet werkt. Wanneer ze fijn aan het spelen zijn lekker laten
Ik heb eens een fotospeurtocht gedaan en toen bleek t ook slecht weer. We hebben toen van die wegwerpponcho's bij de action gekocht voor ieder kind en dat vonden ze al een activiteit op zich .
Laat ze met kartonnen dozen zelf een hut/huis/kasteel of wat dan ook verzinnen. Kunnen ze nog kleuren, beplakken...zijn ze toch stiekem beetje aan t knustelen. En ondertussen verzinnen ze waarschijnlijk hun eigen verhaal erbij... En zelden dat het een hele dag regent, er zijn toch vaak wel momenten dat je naar buiten kan, maar dan moet je geen strakke planning hebben (voor zover dat uberhaupt mogelijk is met stuiterende jongens).
Ik zou gymzaal afhuren. Kost vaak maar 7,50-10,- heerlijk de ruimte voor de leukste /wildste spelletjes en lekker droog. Matten voetbal , Konings voetbal apenkooi 10 tellen in de jungle Leo bal etc.