Geinspireerd door @Poolvos Speel jij vaak spelletjes? Doe je dat voor de lol of om te winnen? Speel je weleens vals? En kun je tegen je verlies? Ik trap af, ik speel spelletjes om te winnen! Afhankelijk van mijn tegenstander speel ik ook weleens vals en voel me daar niet schuldig over want ik kan gewoon heel erg slecht tegen mijn verlies. Spelletjes in teams waarvan de teamgenoten niet ook de win drive hebben zijn ook niet zo voor mij weg gelegd.
Ja wij spelen regelmatig spelletjes.. Ook met de kinderen, en dan vooral om de gezelligheid van iets samen doen. Wij kunnen allemaal goed tegen ons verlies, en doen dit alleen omdat het gezellig en leuk is en daar is een spel ook voor.. Onze oudste van 5 kan mega slecht tegen zijn verlies en als hij heeft verloren gaat hij ook heel hard huilen en boos worden. Wij zeggen dat ook nadrukkelijk dat een spel niet alleen is om te winnen, maar voor plezier!
Ik speel heel graag spelletjes, en kan heel goed tegen mijn verlies. TOTDAT iemand vals gaat spelen. Dan is het wat mij betreft gelijk afgelopen. Ben wel echt fanatiek. En spelletjes bij ons gaat dan wel gepaard met een hoop kabaal
Ik speel om te winnen en kan erg fanatiek zijn (en mij dus idd ergeren aan teamgenoten die dat niet zijn), maar ik kan wel tegen m’n verlies. Ik zal m’n kleuter ook nooit laten winnen, dat moet ze echt zelf doen. Zij kan helaas niet tegen haar verlies en is in staat om het spel zo van tafel te vegen. (Dit gaat vast ook wel gebeuren als ze ouder is). Valsspelen deed ik vroeger vaak, nu niet meer en heb er ook een hekel aan. Ik hou iedereen ook altijd goed in de gaten Haha.
Wij spelen best vaak spelletjes. Wil dan ook graag winnen. Maar vals spelen? Nee absoluut niet. Kan ik ook niet waarderen als mijn tegenstander dat wel doet.
Ik heb echt een hekel aan spelletjes, doe het ook echt nooit Ben ook totaal niet fanatiek als ik eens iets speel, maar vind het natuurlijk stiekem wel leuk wanneer ik alsnog win.
Wij houden enorm van spelletjes, ik heb er alleen nooit geluk mee. Ik speel dus echt voor het plezier en absoluut niet om te winnen. Ik vind het prima als iemand zn best doet om te winnen, maar dat super fanatieke daar kan ik totaal niet tegen. Een potje catan winnen en dan doen alsof je 3 nobelprijzen hebt gewonnen. Ook tijdens het spel heel vervelend als je bv amper je mond open mag doen.
Ik vind een spelletje op zijn tijd erg leuk en dan speel ik ook om te winnen. Maar als er iemand meedoet die te fanatiek is, te serieus, en ook zichtbaar baalt als die een punt niet haalt of verliest op het einde, of als ze winnen en ze gaan heel erg druk doen en de rest uitlachen, dan is de lol er voor mij snel af. Ik hou helemaal niet van die overfanatieke mensen.
Ik ben dol op spelletjes! Ik speel voor de lol, maar ook om te winnen. Ik speel niet vals en kan wel tegen mijn verlies. Mijn man houdt ook van spelletjes en kon vroeger niet tegen zijn verlies. Als het slecht ging tijdens het spel ging hij rustig 10 minuten op de wc zitten! En als hij zelf won, was het echt een blaaskaak van jewelste. Ik heb hem in het begin van onze relatie een keer na gedaan tijdens een potje Catan. Daarna heeft hij zijn leven gebeterd
Dat vind ik ook niet leuk, inderdaad. Het moet vooral gewoon gezellig zijn, een beetje kletsen en grappen maken tussendoor hoort daar gewoon bij hoor.
Bij bepaalde familieleden ook met vraagspelletjes zoals Triviant bv. Ik zal nooit het antwoord voorzeggen, maar wel juist een dom antwoord roepen of een grapje maken en dan wordt je direct de mond gesnoerd, laat dan maar.
Ik ben bloed fanatiek. Wil altijd winnen en er zijn mensen die niet meer met mij spelletjes willen spelen. Als we in teams met onze beste vrienden spelen ben ik altijd met mijn beste vriend. Ik vind mijn man te sloom. Denk aan bijvoorbeeld 30 seconds. Valsspelen is een NO GO! Wij zijn allemaal slechte verliezers hier in huis. Toen de kinderen nog kleiner waren gingen de borden echt door de woonkamer. Gelukkig gaat dat nu beter en beleven we er nu vooral ook veel plezier aan. We hebben dan ook echt heel veel spellen, staat een grote open kast in de woonkamer helemaal vol. Mijn ouders hebben vroeger wel eens willen scheiden door een potje risk, haha. In deze coronatijd zitten we hele dagen spelletjes te spelen met zijn vieren.Super leuk!
Ik vind spelletjes niet leuk. Heb ook totaal niet de motivatie om te winnen. Juich voor een ander, dat soort dingen. Op vakantie speel ik vaak wel yahtzee met mijn man. Dat vind ik dan wel weer leuk in combi met kaas, worst en wijn. Maar verder vind ik er geen hol aan. De familie van mijn man is super fanatiek, en wil erg graag vooral van elkaar winnen. Ik had ooit eens gewonnen van ze, gebeurd dus nooit... oh leuk Maartt, om vervolgens onderling verder te spelen tussen broer en zus, die strijd was groter. Vreselijk.
Ik speel vnl spelletjes met de jongste. En ja ik speel ontzettend vals om haar bijna altijd te laten winnen!
Ik speel een spelletje voor de harmonie, dat is schijnbaar geen goede tactiek haha. Mijn man is heel gemeen, doet er alles aan om te winnen en doet dat door een mentaal vies spel te spelen. Op die manier hoeft het van mij niet, vaak zat verdrietig om geweest haha. Zo gemeen.. hij kleineert dan echt en maakt zichzelf heel groot zodat je mentaal het gevoel van een verliezer bent, waardoor je dus automatisch slechter het spel speelt. Bleh!! Nee dus voor mij geen spel met hem, haha. Ik heb geen competitie gevoel ook trouwens, hoef niet te winnen.. saai eigenlijk.
Ik weet nog wel dat mijn ouders vroeger een keer naar een bingo- of kaartavond op het werk van mijn vader gingen. Zij dachten een gezellige avond te hebben maar zaten met een paar fanatiekelingen aan tafel die elke keer ssst riepen als er wat gezegd werd. Die waren er dus puur om prijzen te winnen, niet voor een gezellige avond. Dat was dus eens maar nooit weer voor mijn ouders. Ik speel een spelletje voor de gezelligheid. Natuurlijk vind ik het leuk als ik ook eens win en niet alleen maar verlies (vooral als je een korter spelletje speelt waar je meerdere potjes van doet), maar ik word niet chagrijnig als ik verlies. Mijn jongste kan niet tegen zijn verlies en probeert dan ook weleens ineens de regels aan te passen om toch te kunnen winnen. En dan vooral ook glashard beweren dat het echt zo hoort hè. Daar heb ik een hekel aan en ik zeg dan ook gerust dat als het zo moet, ik er geen zin meer in heb.
Oooh herkenbaar. De kinderen vrágen me tegenwoordig zelfs niet meer... Dan gaan ze gelijk naar hun vader voor een potje kwartet of dammen.