Spelletjes, valsspelen en tegen je verlies kunnen

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 2 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Didi1980

Didi1980 Actief lid

13 apr 2020
    480
    502
    93
    Vrouw
    #21 Didi1980, 2 mei 2020
    Laatst bewerkt: 2 mei 2020
    Verschilt echt per spel, maar ik word héél fanatiek als we 30 seconds spelen. Mijn jongste is wel een huilend gestopt met spelen door mij :|

Ysabella en femkes vinden dit leuk.
  2. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Wij zouden nooit samen een spelletje kunnen doen. Iedereen doet hier alsof ze die nobelprijzen hebben gewonnen. Ik kan ook serieus slecht slapen als ik een spelletjesavond compleet heb verloren. haha

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Wij doen regelmatig Yathzee. Vinden het heel leuk om te doen! Wij spelen het ook puur voor het plezier. Om te winnen hoef ik het niet te doen haha. Ik verlies meestal. En ik kan heel goed tegen mijn verlies :D.

4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Wij spelen hier sinds corona elke avond spelletjes met de kinderen. Man en zoon zijn team voor de lol, dochter heeft zo klein al mijn fanatieke drang om te winnen.

Poolvos en PenF vinden dit leuk.
  5. Neilia

Neilia Niet meer actief

wij spelen niet vaak spelletjes
    Op vakantie gaan we wel altijd pesten, maar ik schijn altijd vals te spelen :p

Nummer4 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik vind het soms wel leuk om spelletjes te spelen, maar het moet niet te lang duren. Daarom vind ik Risk of Monopoly eigenlijk niet leuk. Dingen als pesten wel.
    Ik kan redelijk tegen mijn verlies, dat heb ik wel moeten leren. Maar ik kan er echt niet tegen om te verliezen van mensen die heel fanatiek zijn. Ik gun het ze dan gewoon niet. Op het werk hadden we een pubquiz en daar heb ik met het damesteam gewonnen van het heel erg fanatieke herenteam. En dan geniet ik daar ontzettend van. We waren 5de of zo, dus absoluut geen winnaars, maar het ging er alleen maar om dat we niet van de heren van de afdeling verloren.
    Ik doe wel mijn best om te winnen. Zodra de kinderen de regels een beetje kunnen volgen spelen we wel echt. Dan ben ik echt niet bloedfanatiek, maar ik laat ze ook niet expres winnen.

cowgirl80 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

Wij spelen op vakantie altijd met de hele groep 31'en. Ik heb weleens stiekem kleine stipjes in de hoeken van de kaarten gezet zodat ik wist wie wat in zijn handen had :oops::roflmao:
    Daarbij komt dat we het altijd in team verband doen, mannen vs de vrouwen. Als de mannen 10x verloren hebben krijgen ze een opdracht en de bij de vrouwen net zo na 10x verlies. Vorig jaar hebben de mannen in bikini tops en rokjes van ons handdoekjes moeten leggen bij het zwembad :roflmao: dat was het valsspelen zo dubbel en dwars waard :D

Gewooniemand en Poolvos vinden dit leuk.
  8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.708
    5.734
    113
    Ik speel amper spelletjes want vind het niks aan, misschien 1 x per jaar met oud en nieuw. Maar als ik het speel wil ik wel winnen ja.

9. tuc

tuc Niet meer actief

O nee dat wordt zeker geen goede combinatie, ik ben daar echt allergisch voor

citroenrasp vindt dit leuk.
  10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.008
    4.015
    113
    Ik vind spelletjes wel heel leuk, maar er moet wel tempo in zitten. Als mensen minutenlang gaan zitten nadenken over één beurt kan ik me daar echt mateloos aan ergeren. Gewoon hup hup, dan maar een minder goede zet ofzo.
    Ik kan wel tegen mijn verlies, maar winnen is natuurlijk leuker :)

Onze oudste dochter kan echt slecht tegen haar verlies, vooral met buitenspelletjes.
    De jongste vindt spelletjes heel leuk, maar hij vindt verliezen lastig, maar winnen ook. Omdat iemand anders dan verliest en daar voelt hij zich dan ook weer vervelend onder (vooral als het zijn zus betreft die dan een drama maakt). Ook niet altijd handig.

femkes vindt dit leuk.
  11. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik hou wel van spelletjes spelen, maar Mens erger je niet en Monopoly doe ik echt nooit weer!! Ik veeg letterlijk het spel van de tafel na een half uur, zo frustrerend.
    Ik kan slecht tegen mijn verlies in de zin dat ik revanche wil, maar bij die 2 spellen!!! :mad:

Ik speel nooit bewust vals.

Mijn favoriet is trouwens Catan, dan win ik altijd :o:

femkes en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

Jij bent een goede voor in mijn team met spelletjes :roflmao::thumup:

PenF vindt dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

Mijm dochter is trouwens heel fanatiek maar als ze dan gewonnen heeft vind ze het heel zielig voor de verliezers en is ze iedereen op haar manier aan het troosten. Het maakt niet uit hoor dat je verloren hebt het, het was toch gezellig, volgende keer win je misschien wel weer. (Tot ze zelf verliest). Ik kan het er juist goed inwrijven als een ander verloren heeft.

14. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Ik vind spelletjes spelen leuk en wil dan graag winnen, verliezen vind ik niet leuk. Maar wat ik niet doe en ook niet goed van anderen kan hebben, is na het winnen van een spelletje dan nog 100 x moeten laten horen dat je gewonnen hebt. Vind ik zo irritant. En vals spelen vind ik ook geen zak aan.

15. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ik vind spelletjes echt leuk, ben ook fanatiek als ik met volwassenen speel. Niet bloedfanatiek hoor, maar gewoon actief meespelend. Met kinderen speel ik gewoon, laat soms de kinderen winnen, en soms laat ik ze verliezen. Moeten ze gewoon leren.
    Met mijn man kan het wel eens head to head gaan, maar dat is altijd ook met een knipoog.

Ik vind ook allerlei spellen leuk, van rummikub tot Catan. Er is eigenlijk maar 1 spel wat ik niet speel en dat is monopoly, een spel zonder eind en ik vind er gewoon niets aan. Ik kijk dan wel mee.

Een spelletje moet wel vooruit gaan, het urenlang nadenken kan ik niet tegen. Ik weet van te voren wat ik ga doen en ben ook zo klaar. Bv bij rummikub, ik heb de stenen al klaar liggen of ik pak direct. Niet nodig om daar een uur over na te denken.

Vals spelen doe ik eigenlijk niet!

16. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.053
    16.580
    113
    Mijn stiefzusje wint altijd. Ze doet ook een game opleiding dus zo raar is het niet. Dus als we dan met zijn alle een spel spelen weten we al ; die wint. En als één van ons dan eens een ronde wint doen we net alsof we de loterij hebben gewonnen. Gewoon expres. :roflmao:

Ik ben best fanatiek, niet vervelend fanatiek. Ik hou er wel van als een spel snel gespeeld word en niet telkens onderbroken word door iemand die wil roken of naar het toilet moet.:rolleyes:

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.476
    113
    Ik ben super fanatiek en vind er eigenlijk ook niks aan als een ander dat niet is.
    Vals spelen vind ik stom, op zo'n manier zou ik niet willen winnen. Ik kan wel goed tegen mijn verlies en heb nog nooit iets door de kamer gegooid. Dat kan ik helaas niet zeggen van mijn zoons haha. De oudste heeft dat inmiddels afgeleerd, de jongste is daar nog mee bezig.

Mijn vader was heel erg. Die heeft mijn moeder eens uitgescholden toen ze niet oplette bij klaverjassen (voor mijn tijd hoor haha, maar mijn moeder haalt het nog graag even aan).
    Mijn zusje is ook zo, die kan ook niet tegen haar verlies.

18. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Dat gaat de ander nog heel de avond horen ;) En als we het weer gaan spelen vraag ik: Weet je nog de vorige keer? Wie had er toen gewonnen? Weet je het zeker? :roflmao:

GossipGirlxoxo en suus1983 vinden dit leuk.
  19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.476
    113
    Oh dat zou ik ook super irritant vinden als je dat doet haha. Gewoon kletsen tussendoor is gezellig, maar verkeerde antwoorden roepen zou ik niet leuk vinden.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.476
    113
    Hahaha oeps.. herkenbaar. Had laatst 5 potjes stratego van zoon gewonnen, blijf ik er inwrijven hoor.

GossipGirlxoxo en PenF vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina