Spelletjes voor 2-jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Boefjesmamma, 9 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik wil voor Aaron's verjaardag volgende maand aan andere spelletjes vragen. Maar welke spelletjes zijn nou echt geschikt voor kindjes van (net) 2? Ik zag ook Bambino Loco staan, maar kan me niet voorstellen dat hij dat al helemaal snapt :).
    Dus...wat zijn jullie ervaringen met spelletjes? Wat is goed te doen en leerzaam bovendien? ;)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Memory is heel leuk. Dan begin je met 4 of 6 stukjes.

Vis spelletje. Een bord met vissen met magneetjes en dan hengelen met de hengel ( ook met magneet) Favoriet hier.

Bekijk bijlage 165807

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Dat vis spelletje inderdaad! En Domino, goed voor de motoriek en het geduld ;)

Verder is mijn dochter van 2 nog niet zo bezig met spelletjes.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Je zou eens op de sites van Haba en Smart Games kunnen kijken, die hebben verschillende spelletjes voor jonge kinderen. Van Nijntje zijn er ook een aantal spellen voor jonge kinderen (Spellendoos, Wat hoort er bij Nijntje?, Nijntje voert de dieren). Verder inderdaad Domino, Memory, enz.

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Waar heb je deze gekocht? Ik ben al tijden op zoek naar zo'n spel...lijkt me leuk voor in het vliegtuig.

6. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Nijntje spellen zijn erg leuk. Stel je er wel op in dat je kind dat met 2 nog niet echt helemaal goed doet of snapt. Hier was dat zo ongeveer met 2,5 jaar.
    Puzzelen is hier verder favoriet.
    En wat ook leuk is, is een koffertje van Nijntje waarbij ze vormpjes op het goed plaatjes moeten leggen.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Bambino loco ging prima hoor vanaf twee jaar. Verder memory en domino. O en vanaf 2,5 toren van pisa en sjakie de schildpad

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb eentje met een kaart met allemaal plaatjes er op, en dan moet je die plaatjes erbij zoeken. Van Dick Bruna, geen idee hoe het heet, maar dat kan ze wel! Achterop staat dan de omtrek van elk plaatje, dat maakt het iets moeilijker om ze erbij te vinden.

Mijn moeder heeft zo'n bordje met van die insteekdopjes, dat is ook leuk! Puzzels lukken inmiddels ook (van 3-5 stukjes met wat hulp). En wat ze al een poosje leuk vindt en nog steeds, is kleurentorentje! Ze leren de kleuren (met wat hulp) en de fijne motoriek om de balletjes op een stokje te doen. Erg leuk!

9. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Nijntje voert de dieren heb ik zien staan inderdaad, maar daar stond bij vanaf 3 jaar. Maar die leek me wel erg leuk!
    Dat visspelletje is ook leuk!

Aaron heeft heeft ergens meestal maar een paar minuten concentratie voor (zoals knutselen of voorlezen) dus vandaar dat ik me afvraag of het dan wel al geschikt is voor hem.

10. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    He meid,

ik heb 2 weken geleden een spelletje gekocht voor Noor bij het Kruitvat. Het is een spel met blokjes en dierengeluiden. Ze stopt dan het blokje er in en dat maakt dan het geluid van het dier wat bovenop te zien is.

Er is ook nog een andere stand die zegt: Zoek de poes (bijv. en dan moeten ze dat er zelf bij zoeken).
    Er zijn 5 blokjes met 6 dieren, dus 30 in totaal. Noor heeft er veel plezier van.

http://www.despeelgoedsite.com/spellen-puzzels/spellen/jumbo-spellen/electro-beesten-blokken.html

Ik kocht het overigens voor 9.99 euro

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Dergelijke spelen hebben over het algemeen sowieso een aangepaste spelduur van bv. max 10 minuten, want de meeste jonge kinderen hebben nog maar een korte concentratie.:) Vaak staat er op hoe lang het spelletje ongeveer duurt. En veel spelletjes hoef je in het begin ook niet op de 'echte manier' te spelen. J. 'speelt' Memory bv. gewoon door met de kaartjes te spelen en er setjes van te maken. Dat kan ze net zo lang en net zo vaak doen als ze zelf wil.

Ik heb laatst trouwens ook een spelletje bij het Kruidvat gekocht: het winkelwagenspel. Moet het nog uitpakken, maar dat is ook vanaf 3 jaar, maar kan denk ik wel eerder.

12. maansteen

maansteen Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.316
    0
    36
  13. adi

adi Niet meer actief

Bosi, waar heb je dit spel gekocht? Hij is echt super!

14. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier knappe koppen (al vond ik dat vanaf 2,5 pas leuk worden) bambino loco (ook vanaf 2,5) memory, zo'n krokodil (waarvan je de tanden indrukt) en heel veel puzzels.

Deel Deze Pagina