2,5 jaar, nog geen waterpokken gehad

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Makkie, 10 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hoi dames!

ons oudste zoontje van 2,5 heeft de waterpokken nog niet gehad. Hoor toch wel dat dit vaak binnen de 1,5 jaar voorkomt? En is het niet erg dat hij het nog niet heeft gehad, niet dat het straks gevaarlijk(er) is ofzo?

2. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    nee hoor, kan geen kwaad. gaat hij toevallig NIET naar het kinderdagverblijf? dan kan het idd langer duren voor hij aan het virus wordt blootgesteld. mijn zus en ik gingen met drie naar de peuterspeelzaal en kregen het rond die tijd. tis natuurlijk geen fijn virus, maar gevaarlijk is het niet. hij zal het vanzelf een keertje krijgen. als klein kind is het wel minder zwaar dan wanneer je bijvoorbeeld al tiener bent.

3. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    kan geen kwaad hoor. Mijn zoontje heeft het 1.5 maand geleden gehad. Toen was hij 2.2 jaar

4. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    de mijne heeft het pas 2 mndn terug gekregen toen was hij ruim 4 jaar oud, de jongste kreeg het ook meteen 2 wkn daarna die was net anderhalf maar die had het veel heftiger en er ook echt last van. De oudste niet.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier is mijn dochter net 3 en heeft het ook nog niet gehad en gaat sinds afgelopen oktober naar de psz, maar daar is het ook nog niet rondgegaan.

6. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn kinderen , bijna 3 en bijna 6 hebben het ook nog niet gehad . Nu was ikzelf ook pas rond de dertig toen ik het kreeg. Ik was er behoorlijk ziek van dat wel , maar kwaad kan het niet . Wel als je het hebt als je moet bevallen, ivm besmetting voor de baby.

7. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Mijn dochter van net 3 heeft ze ook nog niet gehad, ze zit op de psz én het kdv waar de pokken al een keer rond zijn gegaan, maar ze heeft ze toen niet gekregen.
    En mijn moeder kan zich niet herinneren of ik ze wel heb gehad. :( Dus dat moet dan evt nog blijken.

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

okee, thanx meiden!

hij gaat wel naar een kdv, evenals zijn broertje (bijna 1 jaar, ook nog niet gehad). Ik kan er dus wel vanuit gaan dat als een van de 2 het krijgt de ander het ook krijgt.... gelukkig dat het verder niet uitmaakt dat hij al ruim 2 is dus.

welk middel is nou echt heel goed? je leest/hoort zoveel verschillende dingen!

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik zelf was 11 toen ik het kreeg, dus hij heeft nog alle tijd ;)

10. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Mijn oudste kreeg het pas toen ze op de basisschool zat..met dik 4,5 jaar.Ze is er prima doorheen gekomen.

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    IK heb ze zelf nog niet gehad, zo dat moeten dan???
    Dochter ook nog niet

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

het is vrij besmettelijk en vaak geld : Hoe jonger, hoe minder last van. Zeker als volwassenen is het erg vervelend meestal. Maar ja, natuurlijk gelden overal uitzonderingen op :)

Onze oudste heeft het ook nog niet gehad. Zit vanaf haar 9 maanden op het kdv. Het heeft daar 2x geheerst. De 2e keer was ruim de helft van de groep 'gestippelt' . Toen was ik hoogzwanger, dus op zich wel blij dat ze het toen niet kreeg. Maar verder had ze het van mij eigenlijk al wel gehad mogen hebben...

Zie er wel een beetje tegenop eerlijk gezegd. Vooral omdat ze nu met z'n 2en zijn. Tegelijk of vlak na elkaar... lijkt me behoorlijk slopend ook voor onszelf :p

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan heeft 't een paar maanden geleden gehad (het heerste toen op 't kdv), hij was toen ook al ouder dan 2,5. Hij heeft er juist helemaal geen last van gehad, hij had ook maar iets van 20 waterpokken verspreid over heel z'n lijf, dus echt heel weinig.

Deel Deze Pagina