Hoi dames! ons oudste zoontje van 2,5 heeft de waterpokken nog niet gehad. Hoor toch wel dat dit vaak binnen de 1,5 jaar voorkomt? En is het niet erg dat hij het nog niet heeft gehad, niet dat het straks gevaarlijk(er) is ofzo?
nee hoor, kan geen kwaad. gaat hij toevallig NIET naar het kinderdagverblijf? dan kan het idd langer duren voor hij aan het virus wordt blootgesteld. mijn zus en ik gingen met drie naar de peuterspeelzaal en kregen het rond die tijd. tis natuurlijk geen fijn virus, maar gevaarlijk is het niet. hij zal het vanzelf een keertje krijgen. als klein kind is het wel minder zwaar dan wanneer je bijvoorbeeld al tiener bent.
de mijne heeft het pas 2 mndn terug gekregen toen was hij ruim 4 jaar oud, de jongste kreeg het ook meteen 2 wkn daarna die was net anderhalf maar die had het veel heftiger en er ook echt last van. De oudste niet.
Hier is mijn dochter net 3 en heeft het ook nog niet gehad en gaat sinds afgelopen oktober naar de psz, maar daar is het ook nog niet rondgegaan.
Mijn kinderen , bijna 3 en bijna 6 hebben het ook nog niet gehad . Nu was ikzelf ook pas rond de dertig toen ik het kreeg. Ik was er behoorlijk ziek van dat wel , maar kwaad kan het niet . Wel als je het hebt als je moet bevallen, ivm besmetting voor de baby.
Mijn dochter van net 3 heeft ze ook nog niet gehad, ze zit op de psz én het kdv waar de pokken al een keer rond zijn gegaan, maar ze heeft ze toen niet gekregen. En mijn moeder kan zich niet herinneren of ik ze wel heb gehad. Dus dat moet dan evt nog blijken.
okee, thanx meiden! hij gaat wel naar een kdv, evenals zijn broertje (bijna 1 jaar, ook nog niet gehad). Ik kan er dus wel vanuit gaan dat als een van de 2 het krijgt de ander het ook krijgt.... gelukkig dat het verder niet uitmaakt dat hij al ruim 2 is dus. welk middel is nou echt heel goed? je leest/hoort zoveel verschillende dingen!
Mijn oudste kreeg het pas toen ze op de basisschool zat..met dik 4,5 jaar.Ze is er prima doorheen gekomen.
het is vrij besmettelijk en vaak geld : Hoe jonger, hoe minder last van. Zeker als volwassenen is het erg vervelend meestal. Maar ja, natuurlijk gelden overal uitzonderingen op Onze oudste heeft het ook nog niet gehad. Zit vanaf haar 9 maanden op het kdv. Het heeft daar 2x geheerst. De 2e keer was ruim de helft van de groep 'gestippelt' . Toen was ik hoogzwanger, dus op zich wel blij dat ze het toen niet kreeg. Maar verder had ze het van mij eigenlijk al wel gehad mogen hebben... Zie er wel een beetje tegenop eerlijk gezegd. Vooral omdat ze nu met z'n 2en zijn. Tegelijk of vlak na elkaar... lijkt me behoorlijk slopend ook voor onszelf
Milan heeft 't een paar maanden geleden gehad (het heerste toen op 't kdv), hij was toen ook al ouder dan 2,5. Hij heeft er juist helemaal geen last van gehad, hij had ook maar iets van 20 waterpokken verspreid over heel z'n lijf, dus echt heel weinig.