dutjes overdag baby bijna 5 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bieke81, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bieke81

bieke81 Lid

15 jun 2006
    22
    0
    0
    Hallo,

Mijn zoontje is bijna 5 maand en wilt overdag en 's nachts heel slecht slapen. Hij weent veel overdag omdat hij zo moe is. Kan mij iemand raad geven wat de ideale dutjes zijn voor een baby van die leeftijd. Ik weet wel dat iedere baby anders is maar zelf ben ik ook moe. Vroeger sliep hij heel goed maar nu niet meer.

Groetjes

2. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    mijn dochter heeft veel hazeslaapjes in de ochtend en middaguurtjes, 1,5 uur is lang!
    Maar vanaf 18.00 uur wordt ze erg moe en na haar laatste fles slaapt ze door tot 06.00 uur in de ochtend.

Wat soms ook wil helpen is om het bedje anders in de kamer te plaatsen.

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ideale dutjes voor baby = afhankelijk van baby ;)

Mirre was een hele slechte slaper, gaat gelukkig steeds beter. Kan ook een 'fase' zijn (tisunfase-mantra).

Tips:
    - draagdoek
    - wandelen
    - in slaap wiegen en dan in bed leggen (wel even wachten tot je kindje in een diepe slaap is, kan zo'n 20 min duren)
    - vaker korte slaapjes
    - goed letten op slaap/moeheidssignalen > oog/oor wrijven, rode oogjes, jengelen, etc

Snap dat het heel vermoeiend is. Veel succes!

4. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn zoontje is vandaag 5 maanden en is een erg wakker ventje want hij slaapt bijna niet overdag. Hij slaapt wel van 20.00 uur tot 7.30 uur 's ochtends soms iets later soms vroeger en na zijn 1e fles gaat hij gelijk weer naar bed en slaapt hij nog gauw 2 uur. Maar na die tijd is hij veel wakker. Meestal nog 1 keer 45 min en de rest van de dag is hij wakker tot 18.00 uur dan slaapt hij 2 uurtjes tot zijn laatste fles en gaat weer naar bed.

Tips:

-Hem gewoon wakker op bed leggen en desnoods eventjes laten huilen.
    - wandelen
    - misschien wordt hij door een speentje te geven wat rustiger

Het is erg afhankelijk van je kindje

5. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Sterre slaapt al een hele tijd goed gelukkig. Ze is na wakkerworden zo'n 1.5 tot max. 2 uur wakker. In die tussentijd krijgt ze een fles, mag ze spelen en verschoon of was ik haar. Dan gaat ze ook echt bedje in. Na haar eerste fles 's morgens is ze ook nog moe (mag ook wel want dat is meestal rond 4, 5, of 6 uur :) )

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wendy is nu ook 5 maanden. Ze slaapt zo tot n uurtje of half 6 a half 7 en krijgt dan dr eerste voeding...meestal val ik dan weer in slaap terwijl om 7 uur de wekker gaat. Gelukkig kan mn man de jongens naar school mikken voor hij naar zn werk gaat.
    Rond 10 uur worden we dan samen wakker (of zij alleen als het me eens gelukt is er optijd uit te komen :p) en dan krijgt ze weer n voeding waarna ze n uurtje wakker is en dan wil ze weer slapen. n weekie terug ging ze dan ook makkelijk weer slapen tot n uurtje of half 2. Nu doet ze moeilijk sinds 2 dagen en dan drinkt ze tussendoor ergens nog n keer (heb nog niet door wanneer precies) en ben nu al 2 x uit pure ellende maar gaan wandelen....maar heb nu n andere wagen waarin ze fijn rond kan kijken...dus die slaapt niet! :)
    Als we dan thuis komen rond 2 uur slaapt ze eindelijk (al dan niet pas als ik dr binnen gepakeert heb en de boodschappen uit de wagen aan t vissen ben :rolleyes:) tot n uurtje of 4 waarna ze weer n voeding wil. En dan blijft ze wakker tot n uur of 7 en dan word het kwakkelen tot half 11 en gaan we allemaal naar bed.
    Ik doe er niet zo moeilijk om als ze niet of juist wel op n bepaalde tijd wil slapen...doe alleen moeilijk als zij moeilijk blijft doen. Ben daar nu al 2 x om gaan wandelen...eens kijken hoe het verhaal verder gaat.

7. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ik heb een uniek fles-schema bedacht en het werkt prima! :D

Na elke fles, slapen!

hoe ouder ze worden hoe minder flessen ze krijgen en hoe minder ze hoeven te slapen.

Het werkt fantastisch hier want ze weet dat ze na de fles moet slapen dus nooit meer gezeur. Gewoon een gewoonte geworden voor haar.

En als ze heel kort slaapt en dan onder het spelen gaat miepen zeuren en in de ogen wrijven gaat ze terug naar bed.

hoop dat je snel een goed schema vindt dat bij jou past!

8. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    vrouwpoohbeer, dat schema heb ik ook. Na de voeding naar bed. Soms huilt 'ie wel even maar na tien minuten slaapt 'ie.

Deel Deze Pagina