Doorgaan met 's nachts zindelijk maken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door dds, 7 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi!

Mijn oudste dochter van 3.11 jaar is nog niet zindelijk 's nachts. Ik heb een week geleden luierbroekjes gekocht en het potje op haar kamer gezet zodat zij hierop kan plassen.....5 nachten achter elkaar maakt ze me tussen 5 en 6 uur 's ochtends wakker om te gaan plassen( dit wil ze niet alleen doen) Op zich geen probleem, maar ik slaap dan niet verder....Wat denken jullie? Doorgaan of een pauze houden?

Mijn dochter vindt het overigens niet erg om in de luier te plassen.....

2. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.684
    1.860
    113
    Is ze dan tussen 5 en 6 nog droog?
    Ik zou haar niet leren dat ze erin mag plassen, want dat is niet de bedoeling. Waarom wil ze niet alleen plassen? Onze zoon maakt ons ook `s nachts wakker als hij moet alleen is dat meestal tussen 12 en 1 als het na 6 uur is dan gaat hij wel zelf naar de wc en kruipt daarna bij mij in bed.

Hoe zie jij die pauze dan voor je?

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Gewoon zeggen dat ze weer in de luier mag plassen en ik slapen? (egoïstisch hè:))

4. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.684
    1.860
    113
    Ehm lijkt me niet heel erg handig hooguit voor jouw nachtrust.
    Zou eerder investeren in een nachtlampje? waarom maakt ze je wakker? Wat zegt ze zelf?

5. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Wat heb je haar verteld? Dat ze nu een broekje aanheeft en op het potje moet? Het verschil met een luier is zo minimaal dat dat mij doet vermoeden dat ze dus met een luier ook echt wel wist dat ze moest plassen, wakker werd en bewust in de luier plaste. Ik zie dus niet in waarom je pauze zou moeten houden als ze in principe s nachts dus gewoon zindelijk is. Vervelend of niet, maar een kind dat zindelijk is, laat je niet bewust in de luier plassen. Je kunt beter oefenen met het zelf op het potje durven gaan en helaas zal dat nog even ten koste van je nachtrust gaan.

Succes!

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Zelf uurtje eerder naar bed gaan en haar 's ochtends helpen? Daarna kruip je weer in bed en soes je nog wat of wat lezen ofzo. Ik zou haar niet aanleren nu weer in een luier te plassen omdat jij dan een uurtje langer kan slapen... Eerder proberen hoe ze wel zelf naar de wc wil/kan; nachtlampje bv?

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou echt geen pauze inlassen hoor, het is juist zo goed dat ze wakker wordt om te gaan plassen! Lisa gaat vaak wel zelf plassen op haar potje, of maakt in ieder geval aanstalten, maar ze is dan vaak zo slaapdronken en huilerig dat het niet lukt, dus dan help ik even. Eva riep ons nog totdat ze vijf jaar was ofzo. Toen zijn we gaan oefenen om zelf te gaan (soort stickerbeloningsysteem) en daarna om beneden op de wc te gaan plassen. En dat ging binnen een maand helemaal goed en hoefden dus niet meer eruit en geen potje schoon te maken. Bij Lisa gaan we dat straks ook zo doen, ik vind haar nu te klein en ze is er ook nog niet klaar voor. Ik vond het in het begin ook echt niet handig, dat zindelijk worden 's nachts, maar het hoort er nu eenmaal bij.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zoonlief is al sinds april droog 's nachts, maar die roept ook om te plassen. Doet dat ook niet alleen. Na meerdere ongelukjes op korte tijd heb ik hem 's avonds voor wij gingen slapen nog eens op het potje gezet om te plassen. Misschien dat haar dat al helpt om 's morgens niet zo vroeg te roepen?

Ik zou ook geen pauze inlassen. Ze is goed bezig!

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Geen pauze inlassen hoor, ze is gewoon zindelijk! Hartstikke goed dus juist dat ze wakker wordt als ze moet plassen.
    Mijn dochtertje moet ook regelmatig 's nachts of in de vroege ochtend plassen en roept mij dan ook. Dat hoort er denk ik gewoon een beetje bij (mijn zoon deed dat ook altijd).

10. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Dank jullie wel! Ik ga door. (pfff...dus wel egoïstisch:)):p

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Nou op zich snap ik het wel hoor, het is ook niet fijn om zo vroeg wakker te moeten worden (ik spreek uit ervaring ;)). Maar als je nu stopt, verleg je het probleem alleen maar, je niet er gewoon even doorheen. En als ze al zelf wakker wordt om te plassen, is ze er gewoon aan toe.

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier ook een jongen die droog is over het algemeen maar ergens tuasen 6 en 6:30 wakker wordt om te plassen. Alleen hij gaat niet meer terug zn bed in om te slapen. Hier is dan de oplossing de tv. Dan dommel ii nog ff verder en hij kijkt tv. Hij kanngewoon niet meer slapwn, is klaarwakker. Niet gek ook natuurlijk als.je er tusse 18:30 en 19:30 inligt en meteen slaapt.

Er komt een tijd dat ze lang blijven liggen en we allemaal weer kunnen uitslapen ;)

Deel Deze Pagina