Blij! Sint jansskruid..

Discussie in 'De lounge' gestart door Cathelijne1986, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Weken geleden vroeg ik hier of mensen ervaringen met Sint jansskruid. Ik wilde het gaan proberen omdat ik steeds verdrietiger, lustelozer en leger werd. Ik slik het nu 5 weken, en jeetje wat voel ik me beter! Heb weer zin om dingen te doen, kan me makkelijker over vervelende dingen heen zetten, pieker minder en kan gewoon de sleur weer wat beter aan (en er weer aan werken)
    Ben echt zo blij ermee!

(Voor degenen die het willen weten, ik slik hyperiplant van vsm. Dit is een van de weinige Sint jansskruid medicijnen die officieel gecontroleerd is en geregistreerd staat als middel tegen matige depressie. Vrij verkrijgbaar bij de apotheek. (Ook online apotheken)

(Mocht iemand nu geïnspireerd zijn: kijk uit met anticonceptie! Niet alleen de pil maar ook de werking van bijv de implanon vermindert door dit medicijn)

Dat moest ik gewoon even kwijt :)

2. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    super zeg!
    wil het ook graag gebruiken maar idd de pil werkt dan niet meer zo goed .

3. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Fijn! Mn man heeft er ook erge baat bij, hij is weer vrolijk, dus ik weet een beetje hoe het is. Echt top dat het aanslaat!

4. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Echt fijn voor je dat het werkt!
    Ik wil het ook graag proberen maar vind het minder dat de pil er minder door werkt.

5. Cathelijne1986

Ja ik ben er speciaal voor met de pil gestopt! Hoewel die het ook erger maakte (de 'depressie') dus uiteindelijk was ik er toch wel mee gestopt. Wij gebruiken nu condooms, das idd wel een nadeel..

6. Cathelijne1986

Annethamar fijn dat het voor jouw man ook zo goed werkt! :)

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Hmmm... Goed om te weten.

Ik heb precies dezelfde klachten sinds de bevalling.

8. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Fijn zo!
    Hier heeft het ook heel erg geholpen!

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Werkt het ook tegen hormoondipjes/down voelen?

10. IkTara

IkTara Actief lid

13 mei 2011
    190
    63
    28
    Mag trouwens niet in combi met normale anti depressiva!!!

11. Tese

Tese Niet meer actief

Ja ik ben er ook erg blij mee! Altijd heel erg last van winterdepressie. Vorig jaar zelf met erg nare gedachtes erbij. Sinds september aan de Sint janskruid en heb me nooit zo goed gevoeld!

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Ik ga er ook maar aan beginnen denk ik. Kan wel een boost gebruiken momenteel, voel me erg naar. Weet iemand of het samen gaat met borstvoeding?

Edit: al opgezocht en het is L2. Zou dus moeten kunnen met de borstvoeding.

13. Loreley

Loreley Actief lid

5 nov 2013
    423
    2
    18

Ik weet niet wie het heeft opgezocht, maar ik lees dat het wordt afgeraden als je borstvoeding gebruikt. (Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Hypericum)
    Heb je al eens een (hoge) dosis vitamine B complex geprobeerd? Dat heeft bij mij ook altijd goed gewerkt. Wel even navragen bij de apotheek of huisarts of het mag als je bv geeft.

Overigens heb ik ook met sint janskruid/ hypericum erg goede ervaring. In het verleden ben ik meerdere malen depressief geweest en ik merkte bij een enkele dosis al verschil. De afgelopen jaren nam ik de sporters vitamine B complex van de etos in de winter en dat werkte bij mij preventief :)

14. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Balen dat het niet met borstvoeding kan!
    Ik voed onze jongste nog steeds en daar wil ik nog niet mee stoppen..

15. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Oei. Ik kreeg dit voorgeschreven vlak na de bevalling. De mensen om mij heen vonden mij wat 'vlak' over komen. Ik zat toen aan zoveel pillen/medicijnen (schildklier, ijzertabletten, cranberrytabletten, curanol, antibiotica) dat ik er helemaal klaar mee was en ze maar een paar dagen heb geslikt. Ik geloof niet zo in die Weleda korreltjes... :) Maar wel blij om te lezen dat het wel degelijk kan helpen!

16. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Hmm..

toch maar eens naar vragen bij de huisarts lf het in combi mag met bloedverunners en cholesterol verlagers.. en dan ook eens proberen.. :)

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Ik heb het zelf opgezocht bij borstvoeding.com. Daar gebruiken ze de lijst van Hale en wordt het omschreven als L2, oftewel veilig (loopt van L1-L5 met L5 als onveiligste).

Ik durf het dus wel te proberen, mijn zoontje drinkt sowieso alleen nog maar in de avond en nacht, dus als ik dat in de ochtend inneem kan het vast niet zoveel kwaad.
    B6 heb ik al geprobeerd, maar helpt niet afdoende (kom wel uit zware ppd).

Advies aan een ha over borstvoeding hoef je vaak niet te vragen hoor, als de meeste huisartsten ergens geen verstand van hebben, dan is het wel van borstvoeding.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Sint Jansskruid kun je niet vergelijken met Weleda korreltjes. Het is een kruid en de werking van kruiden zijn gewoon bewezen, soms even sterk als medicijnen (niet altijd goed, er zijn ook giftige kruiden). Het is dus niet een onschuldig homeopatisch middeltje.

19. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hoe bedoel je niet te vergelijken? Die st janskruid korreltjes van Weleda zijn anders?

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Ja, je hebt sint janskruid in allerlei vormen en sterktes. Druppels, olie, pilletjes en de werking hangt natuurlijk af van de hoeveelheid en sterkte.

Bovendien is het niet zo dat de werking niet bewezen is, dat is het namelijk wel. Het is niet iets "vaags", maar gewoon een erkend iets en kan ook als medicijn voorgeschreven worden.

Deel Deze Pagina