Ik erger me het meest aan: me in de zin zoals: En toen zei me vriendin bla bla Het is mijn vriendin, maar ik zie echt zo vaak dat mensen me schrijven zucht
Ben het met jullie wel eens, die chat/msn taal vind ik ook erg vervelend om te lezen. Op msn gebruik ik ook gewoon Nederlands hoor, heel af en toe een afkorting.(brb is wel heel handig als je dringend effe naar de wc moet ) En idd, dingen als eggo,sgool en egt,pff... Let wel,ik snap heel goed dat sommige mensen dyslectie hebben of echt moeite met taal.Daar heb ik het dus niet over!Ik heb het over uit gemakzucht of als één of andere trend dit soort taal te gebruiken. Vind het erg moeilijk lezen soms...
ik betrap mezelf er ook weleens op.. alleen dan lees ik het 9 van de 10 keer nog een keer na en denk ik: zijn weer goed bezig.. we worden tegenwoordig al te lui om normaal nederlands te typen, laat staan om het te schrijven.. moet hier ook wel vaak op het forum lachen, hoe mensen iets neerzetten.. laatst stond er ook zoiets van: ''heb ik mijn eiersprong al gehad''?
Ik erger mezelf ook kapot aan! En dan kunnen ze wel zeggen dat het een msn taal is..Maar volgens mij weten ze tegenwoordig niet meer hoe ze bepaalde woorden écht moeten schrijven . Dat vind ik een hele slechte ontwikkeling!
Die puntjes deed ik zelf eerst ook, wat Elmo eerder benoemde............etc etc....... Tot iemand mij erop wees, toen ben ik er is goed op gaan letten, gelukkig ben ik daar wel van genezen
oww ik vind het ook zo vreselijk! Ik ben geen uitblinker in spelling en al helemaal niet in de nieuwe spelling, daar heb ik het groene boekje voor nodig! Maar goed ik probeer het abosluut wel. Ik kreeg eens sollicitatiebrieven waar ik die taal zelfs in tegen kwam. Nou die waren meteen afgeschreven. Ik begrijp het ook niet! Het dicteren van jeugd wordt ook steeds slechter. Ik denk da ze op een gegeven moment ook niet meer weten wat nu de juiste spelling is! Die afkortingen trouwens ook vreselijk suc6 of w8 enz. Grrrrrrrr! Offf eff koffie brb! * slurpt koffie* lol , omg, wtf , rofl ja het is erg!
Het gaat volgens mij niet zozeer om de juiste spelling van woorden of een goede zinsopbouw. Het gaat om echte (egte haha) msn/sms/chat taal. Niet dat we straks weer een discussie krijgen over mensen die er niet zo goed in zijn.
Nee, ik erger mijzelf ook vooral over de msn taal en gewoon rare fouten (bijvoorbeeld hardje schrijven, terwijl je een hartje bedoelt)..Niet iedereen is even goed in de Nederlandse taal, maar af en toe lijkt het wel alsof veel mensen de basis vergeten zijn.
Weet je wat in dan dus echt niet begrijp? Dat dus in msn taal elke letter (minder) telt, dus echt wordt egt, maar ofzo wordt dan wel weer ofzoow of ja wordt jah, dat zijn toch weer een heleboel letters extra
Internet taal als OMG NSFW WTF BBQ vind ik op internet dan nog wel kunnen. Het is tenslotte internet, in het echt leven zeg je ook minder vaak 'derhalve' of 'een en ander', woorden die je in een brief wel weer gebruikt. Het zijn gewoon verschillende manieren van communiceren. Maar dan ge-eggt en KuzZZZ en ' ik ken lezen' en 'me vriendin' en 'die huis'... Is het opeens stoer om NIET te kunnen schrijven? Soms moet je gewoon echt moeite doen, om te kunnen lezen wat iemand nu bedoelt te zeggen. Maar ik vind het heel erg meevallen hier. En als je altijd gewent ben zoow te sgrijve ist ook nie makelijk ompeens netjes te scgrijve op n forum als deze.
Wauw, zo te zien zijn er meer met mij eens! Gelukkig! Ik zei al tegen mijn vriend: "Word ik nou gek of mis ik iets?" Gelukkig geen van beide! En inderdaad Elmo, dit gaat echt over de mensen die zo schrijven omdat het stoer/hip is en niet om de mensen die dislecties zijn! En tuurlijk kan je eens een spellingsfout maken, doe ik ook vaak genoeg maar zoals jongeren tegenwoordig schrijven is echt om te janken! Mijn eigen broertje doet het trouwens ook zag ik op zijn Hyves! GRRRRR :x Ik zal hem erop wijzen dat het er werkelijk erg dom uitziet!
Ik ben zelf enorm van het ABN pas zelfs mijn berichten/smsjes aan als ik er (zelfs achteraf) een spelfout in aantref, maar ik moet wel zeggen dat ik daarentegen toch regelmatig het 'ff' of 'hvj' gebruik, en de ........ zijn mijn grootste vriend..! Mijn man smst zonder klinkers, in het begin vond ik dat ontzettend irritant, maar na 'al die jaren' ben ik er eindelijk aan gewend haha. Het valt me niet eens meer op, ik lees het net zo vloeiend als een smsje in volledig uitgeschreven ABN. Grootste irritaties in berichten van anderen: - egt - me vriendin - ken ik niks aan doen - ik ga met hun naar de (...) - ik wil met jouw (...) - jou kind - (...) Grammatica is basiskennis en ik snap heel goed dat dyslectici daar veel moeite mee hebben, over dyslexie heb ik het ook absoluut niet, maar feit is wel dat tegenwoordig te pas en te onpas, bedoeld en onbedoeld, spel- en grammaticafouten in berichten staan. Volstrekt onnodig en het ziet er gewoon oliedom uit.......... (Daar zijn mijn ...... weer! )
Aaiiiight het is geen biggy joh. Chill Nou om heel eerlijk te zijn boeit het me geen ene reet wat er geschreven wordt, ik weet van mezelf dat ik heel goed in ABN kan schrijven en typen. En als jonge mensen dat niet kunnen, dan moeten ze zich toch maar eens achter het oor krabben en afvragen of ze niet wat meer hadden moeten opletten tijdens de lessen Nederlands. Daarentegen denk ik dat het misschien ook als tool dient om te verbergen dat je eigenlijk heel slecht bent in spellen. Want als je bewust alles fout schrijft, dan kan men niet zeggen of je gewoon een spelgebrek hebt of hip probeert te zijn. Zal dus ook wel een stukje onzekerheid zijn.
ik betrap mezelf er wel op dat ik afkortingen gebruik dus idd ipv inderdaad en ff ipv even... Maar als ik soms een smsje krijg van mijn 17 jarige buurmeisje moet ze hem echt een 2e keer in NL sturen want ik begrijp er soms echt geen snars van