Hoi allemaal, Ik hoop dat jullie met me mee willen denken. Bij onze zoon heb ik de naam opgedaan uit dit forum (volgens mij was het maansneeuw die de naam suggereerde) Bijna ben ik uitgerekend maar ik twijfel over de naam... Onze smaak valt nogal uit de toon denk ik. Wij houden van namen die oud zijn maar die je niet zoveel hoort en die wel vriendelijk in het gehoor liggen (Adelheid e.d. is bijvoorbeeld no-go). Het liefst een naam met 2 lettergrepen of maximaal 3. Al kom ik bij de meisjesnamen ook op allerlei andere soorten namen uit. Vanwege herkenbaarheid zal ik niet de naam van onze andere 2 kinderen posten, ze zijn nogal opvallend/apart. De namen die nu op ons lijstje staan zijn: Jongen Rufus (maar valt af omdat we dus een meid krijgen, was er helemaal weg van) Fedor Vos Meisje Phlox (te moeilijk om te schrijven en net iets te gek) Nijne (geen bestaande naam) Meis/Meijs (net niet en komt ons iets teveel voor) Alet (vind vriend niet mooi) Marie of een combinatie van x-Marie of Marie-x. Febe Fere Hebe (alledrie niet krachtig genoeg vanwege die 'e' aan het eind) Songard en Solveigh (beiden erg Scandinavisch en slaat nergens op samen met onze 2 andere kinderen) Dames die de namen het naar het 'vreselijke namen topic' willen verwijzen hoeven niet te reageren. Ik weet dat we geen doorsnee smaak hebben en zoek gewoon opbouwende reacties. Overigens is de naam van onze dochter al eens genoemd in dat topic . Onze nummer 1 nu en de namen van onze andere kids wil ik in een pb wel delen. Oh ik hoop zo dat een van jullie met dé naam komt! Dank jullie wel en een fijne 2e Kerstdag nog!
Als je een pb stuurt met de nummer 1 naam en de namen van de kinderen wil ik graag meedenken Mijn best doen in ieder geval, pittige opgave Zal wel pas morgen worden ivm Kerst.
Dank voor het meedenken. Dorien is me wat te 'plomp'. De andere namen zijn wel oude namen alleen weten veel mensen het niet. Beetje in de stijl Rufus eigenlijk.
Hmm ik zal eens mijn best doen Ayla Arwen Berber Bibiche Cleo Choé Danee Daya Espen Emmi Filou Fauve Gwen Gail Hester Helin Irsa Inty Imogen Juno Jolé Kee Katie Luza Lone Mirla Marin Narjis Nuri Ottilie Oona Phebe Pilar Reva Ruby Solenn Sonne Suri Tirsa Teagan Tamar Vieve Vita Willow Zonne Zelda
Misschien zit hier iets tussen wat je verder helpt: Bracha Biene Mia Bodil Vere Trix Dinah Bastiënne Birte Inte Salomé Tanne Thecla Rava Maxe Nanette Simcha Leona Lidewij Berdien Tosca Diewke Jouke Lieven Tynke Brigitte Katrijn Wies Else Tyche Rixt Laurine Mies Estelle Babet
Geen idee of het bij de andere namen past, maar dit kwam bij me op: Lucia Indira Stom, had er nog eentje maar ben 'm even kwijt
Jet of Jette, Phyllis, Marie-Ann, Moos, en welke ik ook erg mooi vind is Isolde. Febe en Phlox vind ik trouwens erg leuk!
Ik ben heel benieuwd naar de naam van je oudste kindje! Stuur maar een pb! Ik hoop dat ik wat leuke namen daarbij kan bedenken! Isolde, wat iemand boven mij noemde, en Meijs hebben wij ook nog als serieuze opties voor onze dochters benoemd.
Wow, wat tof dat jullie zo meedenken! Ik ben alle namen in een documentje aan het plakken zodat ik er goed doorheen kan lopen. Vaak moet ik een naam meerdere keren zien voordat ik hem mooi vind. Maar laat maar doorkomen hoor