Oh, nu ik de naam weet.. Ik zie niet zoveel problemen met de alternatieve spelling. De uitspraak verandert niet en het is maar 1 letter idd. En wat hierboven ook wordt gezegd, ook met de "gangbare" spelling is er nog de vraag of het met enkele of dubbele L geschreven wordt. En als ze haar hele naam zou moeten spellen is het gelukkig een vrij korte naam. Je zou Sheni'squasia maar moeten spellen...
En met een letter op de derde plek is de naam maar liefst 1219 keer gegeven. Met dubbel l is dus óók al minder gebruikelijk. Dat is voor mij dus een argument om als je dan toch af wilt wijken van gebruikelijk dan gewoon te doen wat je het liefste wilt ipv voor een tussenoplossing te gaan. Ik zou dus of voor de meest gebruikelijke spelling kiezen of voor degene die je het mooiste vind, dan heb je in ieder geval iets.
Ik heb ook even mijn speurneus opgezet en je alternatieve spelling kan prima! Als je kiest voor de originele spelling zou ik 1 L in het midden weglaten.
Ik zou kiezen voor eenvoud. Mijn dochter heet nilE (even achterstevoren). Je kan het ook schrijven als Aelynn of Elynn. Laat zag ik ook een tweeling Sara/Saar en Elynn. Waarom niet Elin vraag ik mij af? Ik heb een achternaam die je moet spellen. Mijn broer heeft ook een voornaam die hij moet toelichten. Altijd gedoe.
Oké voor de nieuwsgierigen: Het gaat tussen L.illy of L.illi. Mijn andere kinderen heten M.ax en S.uze. Ik schrijf inderdaad ook geen Maks of Maxx haha. Ze krijgt dan sowieso al dubbel L. Gisteren nog uitgebreid met mijn man over gehad en die wil dat ook gewoon erg graag en ik ook. Dat voelt voor ons toch meer als een naam. Ik ben leerkracht en heb toevallig een Lily (1L) in de klas. Ik heb bij haar altijd het idee dat er een letter mist. Je schrijft ook Tilly en Billy en Lizzy en Elly enz met dubbele letters, dus voor ons klopt dit gewoon beter. Maar goed dat is dus ook niet waar de twijfel zit. Ik had L.illi oorspronkelijk op mijn lijstje. Vond ik er lief uit zien. Ik houd ook van namen als Nikki. Dan kies ik ook voor een i en geen y. Met een i is ook wel iets meer Duits en Scandinavisch ofzo. Daar hebben we niet per se iets mee hoor. Met een L.illy met een y vind ik dan denk ik weer beter bij M.ax en S.uze passen. (x-y-z? Haha ) En is iets gangbaarder. En is ook wat de meeste stemmers kiezen. Dus nouja ik twijfel nog maar even verder...
Lily of Lili zou ik uitspreken als Lielie..dus zeker 2 x de l. Zou ook gaan voor L.illi! Vind met y zo Amerikaans (naast je andere dochters naam ook) en eigenlijk tikkeltje ordi daardoor . Met i staat liever en net wat origineler. Dat ze vaker de laatste letter zal moeten spellen is niet zo'n ramp toch. Gewoon L.illi met een i op het eind, geen enorme opgave. Ik moet mijn naam ook vaak spellen, heb daar al 40 jaar geen probleem mee
Ik zou in dit geval met de y kiezen, maaaaar ik vind met de i ook wel leuk. En mensen wennen er vanzelf aan hoor. Niemand in onze omgeving schrijft nog dafne met ph. Ik zou het daar echt niet om laten. Zoals ik al zei heb ik het zelf nooit erg gevonden mijn eigen naam altijd te moeten spellen. Dat went echt.
Met de dubbel l zou ik zeker gaan voor L.illi. Ik vind L.illy altijd een beetje dommig staan, alsof je niet weet hoe je het Engelse woord voor lelie schrijft. Het is dan ook duidelijk geen Hollandse naam, dus ik zou nooit geneigd zijn het dan als Lielie uit te spreken. Bij de schrijfwijze L.illi stoort die dubbel l me niet.
Ik ben dyslectisch en kijk heel erg naar wat mooi staat. Ik vind Lilli echt heel raar staan helemaal als je de hoofdletter vergeet lilli. Daarin tegen vind ik Lilly echt super leuk en lief staan. Ik zou dus zeker weten voor Lilly gaan
Ik zag toevallig net een geboortekaartje op een site met Lilli. Moest gelijk aan jouw topic denken. Kan prima aan de spelling wennen. Ik zou gaan voor de spelling die je altijd al wilde.