Dat heb ik dus ook een beetje... Ik zou dus óf voor het gebruikelijke (Lily) gaan óf gewoon voor wat je zelf het mooiste vindt (Lilli, toch?). Anders heb je ‘twee keer niets’, zeg maar.
Lief hoor, jullie reacties . Maar nu ik de naam gezegd heb, wordt het dus weer een beetje waar ik bang voor was. Team Lilly of team Lilli, of team 'nee toch het originele Lily, ook al wil je dat zelf niet'. En daar kom ik niet zo veel verder mee. Zeggen dat je een spelling dom vindt overkomen vind ik dan niet zo aardig eigenlijk. Dat je het zelf nooit zo tegenkomt, omdat het minder gebruikelijk is, wil niet zeggen dat het dan maar verkeerd is. Maar goed, ik hoef het niet te verdedigen, het is onze naam . Als het om een kledingstuk ging, kocht ik ze gewoon allebei. Helaas kan ik niet allebei kiezen bij de naam. Ik denk nog even verder. Hopelijk is het gewoon een jongen.
Sorry, het was niet onaardig bedoeld, maar dat gevoel heb ik gewoon altijd als ik die schrijfwijze zie staan, en ik dacht dat je redenen aan het verzamelen was om voor de ene of de andere spelling te kiezen en dat je dit misschien mee zou willen nemen in je overweging. Uiteraard blijft het helemaal jullie keus en zoals overduidelijk in dit topic helemaal een kwestie van smaak.
Helpt het voorstel wat hier is gedaan niet, om kaart te trekken en dan te zeggen dat dat de naam wordt en wat je gevoel erbij is? Anders voor nu naam kiezen die je vanaf begin wilde en die gewoon constant gebruiken/visualiseren alsof het besloten is, vaak opschrijven. Dan krijg je er wellicht, al dan niet voor bevalling nog, het juiste gevoel bij.
In je laatste opmerking lees ik dat je niet weet wat je mooier vindt, zo lastig! Maar... als ik dan je bovenstaande opmerking lees, denk ik het volgende: Klopt het dat L.illi als losse naam eigenlijk je eerste ingeving is? Dit vind je lief en mooi staan en het klopt voor je gevoel, omdat je ook namen als Nikki mooi vindt? Klopt het dat je L.illy eigenlijk vooral zou kiezen omdat het gangbaarder is en je het misschien ook mooier bij M.ax en S.uze vindt staan? Als dit klopt, zegt dan je gevoel misschien: " ja ik wil L.illi! Maar dat is enger en L.illy is ook gewoon mooi!" Stel je vindt L.illi t leukste en liefste, kies dan vooral niet L.illy omdat t gangbaarder is of beter bij de anderen past. Ze (als het een meisje wordt) is straks een prachtig individu en haar naam zal lang niet altijd, sterker nog meestal niet, gelinkt zijn aan die van haar broer en zus toch? En wat gangbaar betreft: in t Engels is dan L.ily nóg gangbaarder dus dat geldt voor L.illy dan ook maar half? Of je dit echt zo voelt weet ik natuurlijk ook niet zeker, ik probeer je met deze vragen eigenlijk nog een beetje uit de tent te lokken. Uiteraard zonder team L.illi of L.illy of zelfs L.ily te zijn, want aan persoonlijke smaak heb je nu niet zoveel. Maar vragen om erachter te komen hoe je je voelt. Het is vast te mooi om waar te zijn dat je het hierna opeens weet. Maar toch, wie weet krijg je vandaag op moederdag nog een mooie ingeving
Thanks @Pien86 en @vlinderCN ! Ik zit gewoon te huilen hoor. Hormonen ook wel misschien. Maar het lukt gewoon niet. Ons meisje heeft straks wel een naam, maar ik kan het naar niemand sturen omdat ik zelf niet weet hoe we het moeten schrijven. Ik word daar verdrietig van. Stom iets! Waarom heb ik nou niet gewoon 'dit is het' . Ik probeer het me heel erg te visualiseren. Naam trekken ook al gedaan. Ik probeer alles. Ik heb zelfs op bol.com gezocht welke producten er te koop zijn met die naam . Om gek van te worden. Er ligt in elk geval een mutsje met de jongensnaam klaar en ik heb inmiddels 2 verschillende mutsjes met de meisjesnaam. Het moet dan maar zo. Stel ze is er morgen, dan moet ze toch een naam krijgen. Misschien is het wel een jongen, maar die kans acht ik klein. Ik denk het namelijk op de echo gezien te hebben en de nub zei ook al een meisje. Misschien stress ik daarom zo. Misschien nog maar even laten bezinken.
Oooooh lieve mama.... zo naar idd dat je niet dat 'Dit is het'-gevoel hebt! Dan kloppen mijn veronderstellingen zeker ook niet? Je vindt ze gewoon allebei mooi! Eén schrale troost: aangezien je ze allebei mooi vindt, krijgt ze dus sowieso een prachtige naam, welke van de twee het ook wordt. Goed dat je beide mutsjes hebt, dus je bent zo ver mogelijk voorbereid. En nu inderdaad maar even laten rusten, voor zover mogelijk. Vandaag genieten van moederdag, van de twee schatjes om je heen en dat de derde onderweg is! X
Ach meid het is ook niet makkelijk heh... Ik vind ze nog steeds allebei kunnen en je kiest hoe dan ook niet verkeerd. De naam is mooi met dubbel L in het midden. Het enige wat ik nog kan toevoegen is dat ik Lilly net wat speelser of sierlijker vind ogen dan Lilli. Zo getypt ziet het er wat stijver uit? Niet helemaal het juiste woord, maar je snapt wellicht wat ik bedoel. Maar goed ook dat is een kwestie van smaak. Wellicht houden jullie juist van strak. Dan is Lilli voor jullie misschien de betere keuze lastig ook dat jullie beide geen voorkeur hebben en alle trucjes niets uithalen...
Ligt aan de naam vind ik. Dafne vind ik dan ook helemaal niet gek. Juist heel erg leuk! Maar zelf vond ik het vroeger altijd heel erg als mijn naam altijd verkeerd geschreven werd, of gezegd. Overigens vind ik het nog steeds irritant als ik op mijn werk mailtjes krijg. Dan denk ik, je leest niet eens mijn ondertekening met de goede schrijfwijze
Dit heb ik ook bijna elke week en dan heb ik juist een makkelijke schrijwijze, maar sommige mensen lezen niet en maken er heel iets anders van. Knap is dat toch hè. Maar dat kan dus bij beide namen gebeuren
Ik vind Lilly juist liever en sierlijker staan en beter passen bij Max en Suze EN ook passend voor de toekomst als ze ouder is (met een i vind ik het wat kinderlijker) plus het is meer gangbaar. Voor mij was dat dan een no brainer geweest. Toevallig ben ik echter ook moeder van een Max en daar heb ik heel erg over zitten twijfelen omdat het toch ook wel echt een hondennaam is en we hebben het toch gedaan en geen spijt van gehad. Ook al heet de hond van de buren dus ook Max. Dus in dat opzicht zou ik gaan voor wat je eerste ingeving en keuze was en dat is Lilli dus Lilli.
Ik vind het met 2x een l heel normaal hoor. Mooier ook dan 1 l. Lilly is gangbaarder dan Lilli maar het kan allebei en is in mijn ogen totaal geen rare manier om het te schrijven. Beiden zijn een vrij normale spelling, al komen ze niet in gelijke mate voor Je kan geen foute keuze maken er is ook geen rare keuze bij deze naam. Gewoon doen wat jullie het mooiste vinden.
Wat naar dat je er zo mee zit! Mijn mening zal je ook niet helpen ben ik bang. Ik vind het sowieso een mooie naam, ongeacht de schrijfwijze. Lilly wat klassieker, Lilli lekker speels en eigenwijs. Off topic: wist je dat Suze net als Lily/Lilly/Lilli ook lelie betekent? Past dus qua betekenis mooi bij elkaar voor twee zusjes! Veel succes met kiezen
Ja daar kwam ik ook achter inderdaad toen we met de naam bezig waren. Voelde meteen goed. Wel toevallig! De naam is dus ook wel duidelijk, de klank ook. Maar ja hoe gaan we het schrijven hé . Ik neig nu weer naar Lilly. Mijn man zei vanmorgen juist weer dat hij de i toch wel leuk vond. Pff, ja, zo gaat het nog wel even duren. Gelukkig rommelt er nog niks, dus ik hoop dat we nog even hebben om na te denken.