ik volg sinds vorig jaar aug de opleiding jeugdzorg, het is een 4 jarige opleiding gepropt in 1 jaar dus ontzettend veel werk. opzich is het een leuk vak maar kom er steeds meer achter dat het niet helemaal mijn ding is en ben ook steeds minder gemotiveerd om goede opdrachten en verslagen in te leveren. ik hoef nog maar een paar maanden (tot aug) en dan kan ik aan de slag als whatever... nu kost deze opleiding mij klauwen vol geld (400 euro per maand) en wil er daarom niet zomaar mee stoppen maar moet me er echt aantoe zetten om alsnog met tegenzin opdrachten te maken. en dan steeds denkende van pfff dit is helemaal niet wat ik leuk vind. nu heb ik iets anders op het oog en het verbaasd mij dat ik daar niet eerder op ben gekomen omdat ik er urenlang over kan kletsen en dan ook echt met ontzettend veel plezier en interesse. ik wil de opleiding kraamverzorgende gaan doen. zat er net weer naar te kijken en moest even een traantje wegpikken dat ik daar niet eerder op ben gekomen en nu dus deze in mijn ogen stomme opleiding doe. ik zit nu een beetje met een dilemma..stoppen met deze opleiding en gaan voor de kraamverzorgende of deze afmaken en dan pas aan de andere beginnen? ik kom er echt niet uit en kan wel wat hulp hierbij gebruiken eerlijk gezegd.
Schouders eronder en eerst afmaken... Daarna ben je trots op jezelf en ga je gewoon die andere opleiding doen.
Deze afmaken en dan aan kraamverzorgende beginnen. Je hebt dan (volgens mij) een hele mooie combi aan diploma's op zak meid. Echt, even doorbijten hoor, het is zonde als je nu stopt.
ik zou het ook afmaken en als motivatie aan jezelf, dat je een puik cv aan overhoudt als je de opleidingen allebei afmaakt. Misschien wil je (weet niet hoe oud je bent) na een aantal jaren in de kraamverzorging wel weer wat anders en dan is het superfijn als je nog een ander diploma hebt.
@miepie74: ja hoor heb ik wel maar die zie ik pas volgende week weer @tullip: ik ben 26 moet zeggen dat jullie me wel weer een beetje gemotiveerd hebben om even door te bijten.
Afmaken!! Even een doorzetten! Is anders toch ook doodzonde van je geld? En het staat daarbij goed op je cv!
Ik zou zeggen afmaken. Dan heb je een mooie basis en mooi alternatief als er in de andere branche geen werk te krijgen is. In de jeugdzorg kun je ook veel verschillende kanten op. En daarnaast kun je dan volgend jaar fris beginnen aan een nieuwe opleiding. Ik zou zeggen: afmaken die boel!
Afmaken! Het is maar een jaartje en hebt dan wel een goed papier op zak én kunt dan een nieuwe opleiding doen en heb je het geld niet zomaar in het putje gegooid
Ook ik zou eerste de opleiding afmaken en dan verder gaan met een andere mocht het zo zijn dat je in een ander vak geen geld kan verdienen heb je altijd iets om op terug te vallen.
Staat wel goed op je cv hoor, een combi van deze opleidingen! Weet hoe het is hoor, zo zwaar om nu door te zetten, maar wat mag je TROTS zijn als het je lukt! Succes!!!!
Idd eerst afmaken! Welke opleiding is het trouwens want ik en hem niet 4 jaar in 1. Lijkt me trouwens wel pittig. Maar zelf zou ik niet overstappen naar kraamverzorgster. Je bent vaak met het huishouden bezig ipv met moeder en kind. Omdat je, als je eerst je opleiding afmaakt. Toch een HBO diploma op zak hebt zou ik overstappen naar verloskundige. Als kraamverzorgster doe je toch een stapje terug en het verdient echt heel weinig ook is dit heel lastig te combineren met kids omdat je ookal heb je bijv. Een 24 uurs contract je bij de meeste bureaus ongeveer 10 dagen achter elkaar moet werken en er dan een heleboel vrij bent.
het is pw-jeugdzorg 4 jaar in 1. het inderdaad ontzettend veel werk maar als je bijhoudt is het goed te doen. ik had een achterstand in het huiswerk maken en dat was van 1,5 blok (is gelijk aan 9 weken) ik had 4 opdrachten niet gemaakt en was daar bijna 2 weken mee bezig om het in te halen. verloskunde zat ik ook aan te denken maar dat is niet helemaal mijn ding..ook een mooi vak hoor maat het past niet bij mij. als ik als kraamverzorgster aan de slag zou gaan dan denk ik dat ik het liefst in een kraamhotel zou willen werken. ik weet wel idd dat er periodes zijn dat je een heleboel dagen achter elkaar moet werken, dat vertelde mijn kraamverzorgster en daarna idd weer een heleboel dagen vrij. voor nu zou ik dat niet kunnen doen omdat ik alleenstaand ben maar in de toekomst zou dat wel kunnen want mijn ex en ik werken eraan om weer bij elkaar te komen. dat is een ingewikkeld lang verhaal hahahhaa maar de kans is 10 keer groter dat we weer bij elkaar komen dan dat dat niet zo zou zijn.