Hallo Dames, Ik ben al een tijdje actief op ZP onder een andere naam maar heb nu even een ander account gebruikt omdat ik een heel zwaar vermoeden heb dat een vriendin van me ook op ZP zit en mij anders zou herkennen (geslacht en dus ook de naam van onze baby moet een verrassing blijven!!) Dat terzijde... Mijn vriend en ik zijn het eens over de meisjes naam alleen.. Niet over de spelling! Het moet worden of Zoë of Zoey. Mijn mening: Zoë Omdat het mooier en 'liever' staat en omdat dit traditioneler is (?) Zijn mening: Zoey Omdat het stoerder is en omdat mensen Zoë altijd verkeerd zullen spellen. Zo noemt 'ie als voorbeeld: 'Als mensen haar later smsen dan zullen ze altijd Zoe sturen omdat je op je telefoon nooit de e met puntjes kunt vinden..!' Wat vinden jullie???
Zoë. Omdat je de naam zo 'hoort' te schrijven en ik het mooier vind staan. En ik denk dat je juist bij Zoey altijd je naam zal moeten spellen, omdat de meeste mensen in eerste instantie zullen aannemen dat je het spelt als Zoë.
Haha!! Dan ben ik de enige die Zoey heel stoer vind en daar voor zou gaan! maar de meiden hierboven hebben ook gelijk!
yes , dat dacht ik ook meteen en daarbij komt dat ik zoe mooier vind (ik kan de puntjes die boven de naam horen niet vinden op mijn toetsenbord)
iemand die ik ken heet Zowie... en dat vind ik persoonlijk nog net iets leuker (of misschien omdat ik het gewend ben...)
ik vind zoë op zich wel leuk trouwens... maar als ik het lees zou ik het uitspreken als zo-ee ik vind trouwens het argument van je vriend over telefoons niet echt een handig argument. Over een jaar of 12 bestaat smsen waarschijnlijk niet eens meer... laat staat het soort telefoons wat wij nu kennen.
Goede vraag, hoe wil je het uitspreken. Ik spreek beide opties namelijk anders uit..? Zoee, heeft mijn stem gekregen. En niet Zowie.