Spelling: Zoë of Zoey?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Toetje2011, 27 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zoë of Zoey?

1. Zoë

2. Zoey

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Toetje2011

17 aug 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    #21 Toetje2011, 28 okt 2011
    Laatst bewerkt: 28 okt 2011
    Super bedankt voor jullie reacties :D

Het is wel duidelijk dat Zoë dus de voorkeur heeft!
    Nu moeten mijn vriend en ik er samen nog even uitkomen :) Ik heb hem gisteren wel alle reacties laten lezen!

Ik moet wel zeggen dat ik het eens ben met zijn argument dat het een lastige naam is om te spellen met een telefoon. Dat is inderdaad misschien over 12 jaar wel anders, maar stel dat mensen ons straks smsen of iets dergelijks hoe het met haar gaat (ik noem maar even wat) dan is het wel lastig om die ë op je tel te krijgen. Een vriendin van mij heeft ook een ë in haar naam en haar naam wordt dus eigenlijk nooit goed gespeld.

Daarnaast vind ik ook dat Zoey met Eddy Zoey geassocieerd kan worden en dat de spelling zo niet 'hoort' stoort me ook wel een beetje. Van Chloë/Chloé zou je namelijk ook nooit Chloey maken.. en Joey schrijf je inderdaad ook niet als Joë.

Overigens spreken wij de naam uit als Zowie, niet als Zowee. De spelling Zowie vinden mijn vriend en ik beide niet mooi..
    Hoe zouden jullie Zoë uitspreken dan? Ik denk als het Zowee zou moeten zijn dat je het zo zou moeten spellen; Zoé.. Toch? Of zit ik er nou helemaal naast?? :)

Kortom; Ik zal mijn vriend nog eens even gaan overtuigen met jullie argumenten ;)

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ken ook fabiënne , Mariëlle, Daniëlle, Joël(le) , Gabriëlle etc etc. Genoeg namen met puntjes erop. En inderdaad, bepaalde mensen zullen moeite hebben met die puntjes - maar dat zou voor mij geen reden zijn om de naam niet te kiezen. Ik zie eerlijk gezegd nog liever : Zoe- dan Zoey...

3. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Zoë. Dat is de meest voor de hand liggende spelling.

4. misa

misa Niet meer actief

Zoë, staat mooier! Of Zoé.

5. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Zoë.

Ik vind dat liever staan dan Zoey.. En ik denk, omdat Zoey niet zo vaak voorkomt dat het soms ook uitgesproken kan worden als "zoei".

6. Zowie? Doet me denken aan zombie..

Zoey doet me denken aan Joey, klinkt ook meer jongensachtig..

Nee, ik zou voor Zoë gaan. Ook een mooie betekenis, trouwens. :)

Deel Deze Pagina