Vanmorgen liep ik om 8 uur de school binnen, nog niet zo veel leerlingen waren in het gebouw. Ik kwam het hoekje bij de docenten kamer om en mijn directeur stond in de gang. Dat is nooit goed nieuws als je word opgewacht.... helaas werd mijn vermoeden bevestigd.. Mijn Collega Hubert is gister avond op 39 jarige leeftijd overleden na een strijd tegen kanker. Wat een verdriet. Naast ons eigen verdriet moesten (nou niet moesten) we de leerlingen inlichten. Als je het aankon mocht je het de klas die je het eerste uur had vertellen en daarna naar huis sturen. Ik ruilde met een collega zodat ik mijn mentor klas had. Na ongeveer 10 minuten liepen de gangen weer vol met leerlingen, huilende leerlingen, stille leerlingen enz. je wilde ze troosten, maar zelf was je ook nog van slag. We hebben tussen de kids gelopen en knuffels uitgedeeld waar nodig. De kinderen waren naar ons toe ook heel lief, handen werden geschut, sterkte en gecondoleerd hoorden we veel. Zoiets hoop ik nooit meer mee te maken Daarna was de school leeg en voelde het heel raar. De rector verscheen en de directie ging in overleg. daar hebben we op gewacht, hoe gaat de dag verder, wat gaan we in de school doen. Op een gegeven moment raakte we een beetje leeg en zijn we naar huis gegaan. Ik ben bij mijn moeder nu. Wat een rare en verdrietige dag Natasja
jeetje....weet niet goed wat ik moet zeggen. Gecondoleerd inieder geval Wens jou en je leerlingetjes veel sterkte!
Wat erg zeg..rot ziekte ook..Gecondoleerd Lastige situatie met al die kinderen..gelukkig konden jullie elkaar steunen en helpen waar nodig.. heel veel sterkte! KNuff
Heel veel sterkte, dit zijn hele nare dingen. Ik heb hetzelfde meegemaakt toen ik nog op school zat. Mijn mentor is toen overleden, ook aan kanker... Ik weet nog dat wij eerst heel lang met elkaar gesproken en gehuild hebben en toen mochten we naar huis. We hebben een paar dagen later een dienst voor onze overleden mentor gehouden op school. Ik hoop dat jullie het allemaal toch een plekje kunnen gaan geven, ook al is dat heel moeilijk.
Gecondoleerd en veel sterkte. Wat een nare ziekte toch ! Je hoord het tegenwoordig zoveel, niet normaal meer. .... Hopelijk hebben de leerlingen, leerkrachten en jij veel steun aan elkaar..
Dank je wel lieve meiden. Het is zo gek. Heb zelf huilend voor de klas mijn verhaal gedaan aan de kinderen. Het was bij ons natuurlijk ook vers, dus het praten met de kinderen komt morgen. Daar gaan we ruimte voor inlassen. Les geven mag, als je wil, maar gaat het niet dan gaat het niet. Ik ga het wel proberen, nog een beetje afleiding. moet er gewoon steeds aan denken.. Zijn lokaal word ingericht als stilte ruimte met fotos en een gedenk boek enzo
Jeetje Natasja wat een verhaal! Gecondoleerd en heel veel sterkte, ook naar de leerlingen! Knuf Mausje
Wat vreselijk, gecondoleerd! Heel veel succes de komende tijd, voor jou en de ook voor de kindjes van de school een dikke knuffel!