Spelling

Discussie in 'De lounge' gestart door daphne78, 15 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Respect moet je verdienen.
    Waar ik me aan erger, is dat het woord 'sowieso' zo vaak fout wordt geschreven. [​IMG]

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Speciaal voor jou Anabella zowiezo haha begrijp dat je het irritant vindt hoor! :)

3. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Hahaha, pff waar je wel niet druk om kan maken.... Sommige mensen leren het nooit.....

4. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik ben het met de TS eens. Ik was gisteren een topic aan het lezen met een lap tekst van hier tot ginder, en gewoon geen enkele punt of komma. Daarnaast waren de meeste woorden verkeerd geschreven.
    Ik erger me er ook kapot aan. Dtjes en Tjes zijn nog tot daar toe (behalve DT in de verleden tijd...)
    Ik ben lerares en werk me echt kapot om de spellingregels aan te leren, maar waarvoor, denk ik soms....

5. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee vrdlooge de lretets in een wrood saatn, het einge wat bergnijlak is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de lrtetes mgoen wklirueilg gaspletat wdoren en je knut vneglvoers gwoeon lzeen wat er saatt. Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel.

HAHAHAHA :)
    dus maak je niet druk :)

6. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

wel niet ....... wel? of niet? hihi :)

7. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

Hoe lang heb je nu hierover gedaan? Haha!

8. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    whahaha goed voorbeeld... ik had die tekst idd al eens zo zien staan ergens met die letters zo door elkaar heen. En best makkelijk te lezen nog.

9. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    gebruik ik genoeg punten?... :D

10. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb eerlijk gezegd nog nooit zo een topic gezien hoor.

Kan iemand even een voorbeeld geven?

11. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

ehhhhh ... kan ermee door! haha! Niet beknibbelen op punten ............................................................................................

12. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Van tvveeel msurteabern wdrot je worodbinld.

13. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Hahaha je kan het idd wel gewoon snel lezen.

14. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    hahaha ja kan het nog lezen ook :)

15. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Precies, als je zo'n stuk tekst moeiteloos kan lezen, waarom moet je je dan druk maken om andere stukken tekst...
    Alsof er geen belangrijkere zaken zijn om je druk over te maken, maar dat is mijn mening.

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    Boey, groenteteler moet zonder n, omdat groente in het meervoud 2 uitgangen kent, zowel de s (groentes) als de n (groenten). Bij samengestelde woorden als groenteboer of groenteteler, krijg je dan geen n en geen s. Hetzelfde bv. bij secondewijzer.
    Goed dat was een stukje terzijde, ik vind het namelijk niet kunnen dat de NOS die fouten maakt, ik bedoel, als zij al niet goed spellen, waarom leren we het dan nog?
    En op het forum vind ik dat het niet zoveel uitmaakt, als je maar fatsoenlijk typt... En dus niet dat contante msn taalgebruik, toch?

Maar toen ik laatst in de kruitvat een verkoopster wees op een spelfout die door heel de winkel stond (op van die zelf geschreven bordjes) keek ze me erg dom aan en zei dat dat er toch niet toe deed?
    Haha, ook prima, staat alleen zo oenig...

17. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Dan kan ik nog wel ff doorgaan hihi, geen problemen gehad bij het lezen van deze zin!

18. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Mij interesseerd het niet hoe iemand schrijft, wat iemand schrijft, en of iemand kan schrijven. Als maar duidelijk is wat diegene er mee bedoelt.
    En die spellingsregels veranderen toch met de regelmaat van de klok, en dat ga ik echt niet bijhouden allemaal.

19. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Hee da's idd grappig dan, want zo staat het wel overal op het internet als je gaat googelen.
    Dat krijg je met die nieuwe spelling ook he, dan weet op een gegeven moment ook niemand meer waar ze nou aan toe zijn.

20. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik zag een tijdje terug bij de DA op een display een scheerapparaat staan, met op de verpakking: 'oplaatbaar'.

Deel Deze Pagina