Dag dames... Een klein jaartje geleden had ik een nieuwe telefoon aangeschaft met een heleboel opties. Ik zat ermee wel eens op internet niet wetende wat de kosten waren. Ik kreeg toen een behoorlijk hoge rekening in de bus ( lees; 2500 eutjes ) Ik ben toen in contact gekomen met een schuldhulpverlening en ze helpen me ermee verder. Nou was ik er vandaag ook weer en heb ik gevraagd of ik er een rechtzaak tegen kan beginnen. Ik was tenslotte onwetend en heb toendertijd ook geen waarschuwingstoon of niks gekregen. Nu vraag ik me dus af of er mensen hier zijn die hier een beetje verstand van hebben en of ik mischien een kans maak bij een rechtzaak donderdagavond ga ik naar zo'n rechtsbijstand voor meer info. groetjes Marijke
ik heb die functie op een gegeven moment uitgezet, ik kreeg ineens een rekening van 150,- (staat natuurlijk niet in vergelijking met jouw rekening) maar ben toen ook ontzettend geschrokken! ben benieuwd of ze je daarmee kunnen helpen, het zou inderdaad wat meer uitgelegd moeten worden bij zo'n telefoonwinkel hoe snel die kosten kunnen oplopen, succes ermee
Nee, die zaak verlies je. Redelijk lang geleden, belde mijn zusje (toen 8 jaar) naar fox kids ofzo, op een 0900 nummer.. 4000 gulden aan telefoonrekening. KPN gebeld.. kijken of er iets te regelen viel. Antwoord van kpn "wij hebben toch niet gebeld?".. rechtzaak van gemaakt, maar verloren, zat niks anders op dan dokken
hmmm dat zou wel balen zijn. maar ze moeten toch iets van een waarschuwingstoon geven, ik bedoel het is toch ook niet je bedoeling om zulke hoge kosten te maken.
Zijn ze niet verplicht. Ze verwachten van je dat je ervan op de hoogte bent Staat er niets over in je handleiding, contract voor je abo?
neee niet wat de prizen zijn van die kb's. en je weet ook niet van te voren als je zo'n paginaatje op je mob opent hoeveel kb's het worden Ik hoop dat ze me kunnen helpen donderdag
Ik hoop ook voor je dat ze je kunnen helpen, maar ik ben er bang voor. Eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje naief van je om te denken dat internetten via je mobiel gratis (of niet-duur) zou zijn.....
Ook ik ben bang dat je nergens recht op hebt. Ze gaan er vanuit dat als je er gebruik van maakt en je hebt het niet afgekocht dat je het zelf in de gaten houdt. Het enige is dat je wel makkelijk bij de kosten moet kunnen, dus je moet snel kunnen zien wat je kosten pm bellen zijn maar ook wat de kb prijzen zijn. Als zij er mee kunnen verdienen gaan ze er geen waarschuwingstoon opzetten (of de regering verplicht het ze, maar dat is nog niet zo). Succes
Denk ook dat je weinig kans maakt. Er word vanuit gegaan dat als je ergens gebruik van maakt je zelf eerst nakijkt wat de kosten hiervan zijn. Dus dat je de tarieven per mb had opgezocht. Ook heeft elke provider een nummer waar je je beltegoed op kan vragen. Mocht je het dan nog niet vertrouwen kan je de klantenservice altijd nog bellen. Je hebt dus zelf genoeg mogelijkheden om dit in de gaten te houden en het is niet de taak van de provider om een klant te waarschuwen. Wat de een veel vind kan de ander wel weinig vinden en zich juist weer ergeren aan elke keer zo'n waarschuwing.
huh hier sta ik van te kijken mijn zoon heeft ook een telefoon met internet en betaald daar 9,95 per maand extra voor in de maand bovenop zijn abb. Hoe kan jij dan een rekening krijgen van 2500 euro! hoelang ben je dan wel niet online geweest?
Waarschijnlijk had zij geen internet abo en is dus op de gewone mobiele telefoon op het internet gegaan. (je zoon heeft dus duidelijk een abo aangezien hij die 9 euro zoveel extra per maand betaald) Dat is het zelfde als jij nu op n modempje via de telefoon lijn gaat internetten. Dan betaal je je ook scheel aan telefoon kosten. Terwijl als je een abo hebt op internet (dus een internet provider) je een vast bedrag per maand betaald. En ook ik ben bang dat je hier niets meer aan kan doen Hier zouden ze idd vanuit de regering ook maatregelen voor moeten treffen dat je er duidelijk op gewezen word dat het je zonder abo handen vol geld kost.
Ik vrees het ergste voor je, ik heb ervaringen met telecom bedrijven en ze kunnen heel erg moeilijk doen, ik heb gelukkig toen wel van ze gewonnen maar mijn situatie was heel anders. kort uitgelegd, mijn ex had meerdere abbonementen op mijn naam afgesloten en daar voor 1000den euro's op verbeld en dat moest ik gaan betalen, rechtzaak van gemaakt, maanden later eindelijk gewonnen maar ze hebben alles gedaan om maar te zorgen dat ik moest betalen.
Ik vind het wel heel naief van je, ik hou zelf mijn rekening goed in de gaten, dit doe ik doormiddel van bellen naar vodafone en mijn belkosten tot dan toe op te vragen, dit is geheel gratis......en overigens, je bent er zelf bij hoor.....ik had ook hele hoge rekeningen maar ik ben niet zo naief om te denken dat het hun schuld is dat ik bel, hun willen verdienen en dan gaan ze toch geen waarschuwingen geven.....nee ik vind dat je gewoon moet betalen....maar ja wie ben ik, zal wel veel reacties hierop krijgen
Ik vind eigenlijk WEL dat ze een goed contract moeten laten zien en iemand op de hoogte moeten stellen van de kosten. Niet iedereen begrijpt dat soort dingen even goed. Bijvoorbeeld oudere mensen die nog nooit van zoiets gehoord hebben maar het toch es willen proberen..Ze zouden eigenlijk moeten zorgen dat je tijdig gewaarschuwd word als je bijvoorbeeld een rekening hebt van 250 euro en dat het dan niet meer kan worden. Dat is bij een bankpas ook,waarom niet bij telefoon?
je maakt geen kans, aangezien je zelf op kan zoeken, of informeren wat de kosten zijn. ik heb het ook op mijn telefoon gehad, en heb het uitgezet. want ik ging er al van uit dat het duur zou zijn.
Niflheim, ik krijg van mij bank ook geen signaal als ik "veel" uitgeef. Pas als ik maximaal rood zou staan krijg ik een signaaltje dat ik niets meer kan uitgeven (op het moment dat ik natuurlijk net ergens wil afrekenen). En je kunt op veel telefoons een soort van max laten zetten, dat als je te hoog zit dat je niets meer kunt of iets zelf moet doen om toch te kunnen bellen. Alleen probleem is dat dit niet is ontstaan door bellen maar door mobiel internetten. Dit kan je alleen voorkomen door of een abonnement hierop af te sluiten (dat zijn die abo's van 9 euro nog wat) of zoals Noura heeft gedaan zorgen dat je er niet op kunt, dus uitzetten op je telefoon. En voor 2500 euro's heb je behoorlijk wat gesurft via je telefoon. Want zoooo duur is het ook weer niet om een keertje te surfen. Overigens kan bijvoorbeeld een KPN ook wel eens heel erg aardig zijn. Mijn tante heeft dat gehad met een extreem hoge rekening. Had mijn nichtje gebeld met een nummer dat in de panorama of zo stond. Een geinlijn, en dat nummer bleek ergens in verweggiestan te zijn. Hoe ze het precies voor elkaar hebben gekregen weet ik niet, maar het bedrag is door 2 gedeeld.
Ik heb zelf bij 2 mobieletelefoon bedrijven gewerkt. Maar dat is al wel wat jaren geleden. In die tijd werden mensen met extreem belgedrag nog gecontact met de mededeling dat ze een hoge rekening kregen en dat hun telefoon werd geblokkerd als ze niet een aanbetaling deden... Voor een rechtzaak geef ik je geen kans. De rechter gaat ervan uit dat jezelf voordat je iets doet nagaat wat de kosten zijn. Van de vele rechtzaken die ik in die tijd heb meegemaakt heeft de beller bijna nooit gewonnen. Inderdaad alleen bij zaken zoals Daphne verteld wordt er meestal wel wat geregeld en als er natuurlijk misbruik van jouw persoonlijke gegevens wordt gemaakt.
Nee hoor. Je hoort van te voren info in te winnen over prijzen ed. Ze gaan er vanuit dat je niet lukraak een abbo afsluit. Beetje eigen schuld dikke bult idee dus.
Volgens mij doen de providers dat bewust. Ik heb, zoals zovelen, al diverse nieuwe gsm's gehad en iedere keer zijn de instellingen voor te internetten enzo al ingevuld. Het eerste wat ik dus altijd doe is meteen die rotzooi eruit gooien, kan het ook niet per ongeluk gebeuren.
heee dag dames.. Tja als ik zal moeten gaan betalen dan zit er tuurlijk niks op. Maar hoe kan je in godsnaam tussendoor bellen hoe hoog je rekening al is dat is toch altijd pas aan het eind van die maand.. ik had ook een specificatie en daar stond alles dus in kb's ik zal bij mekaar in die maand niet meer dan 30 minuutjes bezig zijn geweest. er stond zelfs bij dat 1 keer kb al bijmekaar 450 euro was! en volgens mij is een kb dus de prijs voor een pagina of iets dergelijks. Stel je voor dat ik nog meer had geinternet dan had me rekening ook wel 50.000 euro kunnen zijn! Dat is toch belachelijk!