spenen dilemma!

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door thirza72, 27 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Mijn dochtertje is nu 7 weken en weegt meer dan 5 kilo.
    Ik geef haar Hypo-allergeen KV, 5 voedingen van 165 cc met de fles van AVENT. Nou zit ik met de spenen..Ik ben begonnen met speen 1, op een bepaald moment ben ik over gestapt op speen 2 (ivm fles duurde wel heel lang en ze kreeg hem steeds moeilijker leeg).
    In het begin ging dit heel goed, netjes 15 minuten over een fles. Maar nu inmiddels drinkt ze de fles in 5 minuten leeg!! Dus heb geprobeerd om terug te gaan naar speen 1..maar dan krigt ze de fles niet goed leeg, duurt te lang en dan valt ze in slaap of stopt er gewoon mee!

Ze heeft na zo'n snelle voeding niet meer krampjes dan na een langzame voeding (integendeel juist). maaar tja overal wordt gezegd dat een kindje 15 a 20 minuten over een fles moet doen?

Wat is uw advies?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    15-20 minuten voor een voeding is inderdaad een mooi drinktempo. Dan gaat het niet te snel maar ook niet te langzaam. Voor krampjes is dit inderdaad fijn, ook voor tegen voeding teruggeven/spugen, maar ook voor het gevoel van verzadiging. Wanneer je dochtertje hier verder geen last van heeft is het geen probleem als ze wat sneller drinkt. Anders kan je kijken om het gaatje in de speen die te langzaam gaat wat op te rekken.

Groetjes Angélique

Deel Deze Pagina