Onze lieve meid wilt eigenlijk niets anders drinken dan diksap.... Ik probeerhet al steeds wateriger te maken, maar lukt nog niet om helemaal over te stappen naar water. Als ik der thee geef doet ze net als of ik het viest van het vieste aan der geef (met geluiden erbij) en gooit dan der flesje weg. Der melkje wilt ze ook alleennog mar 's ochtends.. Wat doen jullie?
Heel herkenbaar. Als ik Fenja water of thee geef dan laat ze het meteen uit haar mond lopen. Vind ze vies.! Ik wilde tussen de middag toch iets anders geven dan diksap bij de boterham. Dus gewone melk geprobeerd. Wilde zo ook niet, zucht.... Toen heb ik een zelfgemaakt yoghurtdrankje gegeven (yoghurt met het sap van 1 of 2 sinaasappels), dit vond ze wel lekker. En nu blijkt ze ook soyamelk te lusten. Dus Fenja krijgt inde ochtend en avond nog opvolgmelk. En bij de boterham soyamelk en smiddags diksap. Misschien thee met melk nog een optie? (drinkt Fenja ook al niet). Verder geen ideeen.
Als ze het andere drinken niet lust, geef je haar dan weer diksap? Misschien dat het dan zou helpen wanneer je dat niet zou doen. Ze hebben al snel door wanneer ze hun zin kunnen krijgen.
Ik zou inderdaad ook even volhouden dat ze dan wel wat anders gaat drinken. Bij Jaime zijn we begonnen met water en dat dronk ze goed. Ze krijgt nu ook wel verdunde appelsap en slappe thee vindt ze heerlijk! Diksap lust ze nu niet.
Is moeilijk hoor...om even vol te houden om geen drinken te geven. want sommige kindjes zijn goede weigeraars (heb er zelf ook 1) en goed drinken is wel belangrijk. En misschien vind ze iets anders wel lekker, heeft Fenja ook. Even uitproberen of ze wel iets anders lust eventueel.
Ik bedoel natuurlijk niet GEEN drinken maar vol houden met iets anders dan diksap geven. Snapten jullie wel toch? hihi
ja tuurlijk, Nou thee geprobeert (met en zonder melk) ze ging er echt van kokhalsen. Is echt niks. Mar wat kan ik nog meer proberen naast diksap en roosvice..... Ik maak het gelukkig waterig en lust ze het wel graag. @ senseemillia, diksap is een geconcentreerd sap, dus het zelfde als appelsap maar dan moet je deze aanlengen. En toevallig is de appelsap smaak haar favoriet. Dus eigenlijk ook waterige appelsap. Leuke site gevonden, met goede info http://www.diksap.nl
Zo probeerden mijn ouders mij ook aan de thee en later de koffie te krijgen, het enige probleem was dat ik het dus echt niet luste. Het resultaat is nu wel dat ik erg getraind ben in het niet drinken, ik vergeet dus gewoon te drinken, heb bijna geen dorst gevoel en heb er dus regelmatig dagen bij zitten dat ik nauwelijks aan een liter vocht kom. Kylian drinkt voorals nog geen thee en ook geen water, hij krijgt gewoon diksap bij zijn brood zolang hij maar drinkt. Groetjes Anita
Welke smaak thee geef je? En doe je daar dan suiker of honing in? Of gewoon zonder? Hugo vindt venkelthee met een klein lepeltje honing erin heerlijk. Vruchtenthee gaat er ook prima in, maar steeds met een klein beetje honing. Puur water vindt hij ook niets aan. De diksap krijgt hij heel erg verdund. Drinken is wel belangrijk, dus als ze niets anders wil, dan maar diksap. Misschien kun je steeds andere smaken diksap proberen zodat ze went aan variatie...
Als jullie kindjes uit een gewone beker drinken, houden ze die dan ook zelf al vast? Fenja neemt wel slokjes uit een gewone beker, maar kan hem nog niet zelf vasthouden. Dan is het bekertje snel leeg! Of begonnen jullie ook met het geven vanm slokjes en daarna zelf vasthouden?
Oja over de thee met honing. Het kindje van Jodi is nog maar 10 maanden dus mag nog geen honing in thee.