Mijn meisje is de laatste tijd heel erg onrustig als ze moet gaan slapen. Ze heeft een tijd in de puckababy geslapen maar daar zijn we mee gestopt toen ze eruit groeide. Nu hebben we haar ook een tijdje in een swadle me gehad. Omdat ik het van de week niet meer wist want ze krijsde de hele boel bij elkaar. Ik heb haar toen ingebakerd in een lakentje en madame viel prompt in slaap. Zo heb ik dit een paar avonden gedaan. Ik wil dit liever niet doen want dit is gevaarlijk omdat ze aan het rollen is. Maar ze heeft het blijkbaar wel nodig... Hebben jullie tips wat ik zou kunnen doen. bedankt voor het lezen en de reactie.
Persoonlijk zou ik niet meer inbakeren als ze kunnen draaien. Ik zou het doodeng vinden. Zou het niet "gewoon" een fase zijn?! Of is ze misschien overprikkeld als ze naar bed gaat?!
Bij het rollen brengt inbakeren idd teveel risico's met zich mee. Ik zou idd een slaapzak proberen als je dat nog niet doet. Heb je trouwens al geprobeerd deken en laken overdwars en dan strak toedekken met de armpjes onder de deken.
ik heb toen een slaapzak met mouwen gekocht,wat een beetje strak om de schouders/armpjes zaten. was wel een winter slaapzak van de hema,het was toen ook winter,mischien een zomer variant?
Ik heb ook wel eens gelezen dat het dan goed is om een baby wel in een slaapzak te leggen met mouwen eraan en vooral als die wat zwaarder zijn (zoals bij een winterslaapzak). Op deze manier is het namelijk zwaarder om de armpjes te bewegen en zullen ze dit vooral wanneer ze moe zijn niet meer doen. Misschien is dat de manier voor je, hoop wel dat je snel een manier vindt om hiermee om te gaan. Heb je trouwens al contact gehad met het CB hierover? Misschien hebben zij nog goede tips.
Ik heb onze dochter tot pasgeleden weleens moeten 'inbakeren' om in slaap te komen. En dan heb ik het over een kind van ruim een jaar, anderhalf. Ze had perioden waarin ze ZO druk was, dat ze niet toegaf aan dr moeheid. Als ik ze alleen in mn armen hield was ze zo sterk dat ze los kwam. Op heel erg heftige avonden "bakerde" ik haar dus strak in in een dekentje. Zodra ze sliep, legde ik ze in haar bedje en het dekentje natuurlijk los. Ze had soms echt die beperking nodig om in slaap te komen maar viel toen ook altijd nog op schoot in slaap. Is op de buik leggen misschien iets? Dan zijn de armen ook rustiger.
Gewatteerde slaapzak en strak instoppen (tegelijkertijd ) is het beste en enige wat je kan doen, volgens mij. Zomerslaapzak heeft minder effect, maar begrijp met dit weer dat gewatteerd nogal warm is. Maar wel beter gewatteerd en strak instoppen onder een dwars dubbel laken, dan zomerslaapzak met een dwarse deken. Is het niet gewoon een sprongetje? (kun je nakijken in Oei ik Groei-boek, wel even corrigeren voor al dan niet vroeger of later geboren dan 40 weken) En oja, wat je ook kan proberen is een uurtje van tevoren paracetamolletje geven en als ze dan wel makkelijker slaapt en doorslaapt is het grote kans dat ze pijn van d'r tandjes heeft (en dan dus even niet door de paracetamol). Dit is meer iets van een eenmalige actie om te kijken of dat het is. Als het werkt mocht het van mijn huisarts officieel 10 avonden achtereen, maar dat vond ik altijd wel erg lang. Als mijn kindjes tandjes kregen deed ik maximaal vier nachten ofzo, zodat ik zelf even rust kon pakken, en daarna niet meer. Succes!
Die heb ik, gaat top! Marktplaats.nl > Bakerzak mini (73 cm) - Kinderen en Baby's - Dekens, Slaapzakjes en Inbakerproducten
Dat zou ik persoonlijk niet meer doen, aangezien ze al kan omrollen. Dan is dat echt te gevaarlijk....
Ze kan gewoon haar armpjes onder haar doen hoor, de zak zit heel los om haar heen. Maargoed.. dat is ieders eigen keuze, zonder slaapt mn meisje echt niet