Mijn zoontje van 4 maanden is "verslaafd" aan zijn speen... s'Nachts moeten we er soms wel 8 keer uit om hem zijn speen te geven omdat hij wakker wordt en pas verder gaat slapen als hij zijn speentje weer heeft. Overdag wil hij hem ook continue. Zoals jullie begrijpen zullen is dit heel irritant en zijn de nachten behoorlijk gebroken. Honger heeft hij niet dat weten we zeker. Moe is hij daarintegen zeker weten wel maar toch wordt hij wakker en wil zn speen. Ik wordt er inmiddels echt een beetje gek van.. De nachten breken ons nu echt heel erg op. Gelukkig boden mn schoonouders ons vanavond aan om een weekend op hem te passen zodat wij bij kunnen slapen maar daar voel ik me dan ook weer een beetje schudig over.. Net of ik hem "weg doe" omdat we t niet trekken. Anyway heeft iemand misschien een tip voor ons zodat hij wat minder gehecht raakt aan zn speen.. Of iets anders wat we kunnen proberen??!! Alvast heel erg bedankt!!!
Je kindje bij je op de kamer naast je bed laten slapen in een wiegje/ledikantje/co-sleeper/campingbedje. Dan hoef je er in ieder geval niet uit en kan je sneller weer door slapen. Je kindje is natuurlijk nog erg klein dus niet heel gek dat hij s'nachts nog regelmatig wakker wordt.
Wat hier heel goed geholpen heeft een speen te geven vanaf 6maanden die kon ze veel beter in haar mondje houden... Suc6 ermee het is heel herkenbaar gelukkig is het na een grotere speen over gegaan
Wij hebben zo;n spuugdoekje aan de speen vastgemaakt, zodat ze de speen makkelijker kon vinden als het in haar bed lag.
Misschien helpt het al om hem niet de hele dag door z'n speen aan te bieden. Ik merkte hier ook een beginnende 'verslaving' en ben toen gelijk begonnen om alleen de speen in bed te geven. Dan raakt ie er ook aan gewend dat ie ook weleens níet z'n speen in heeft. Wij hebben daarna nog wel een rampentijd gehad qua slapen, maar ik heb niet het idee dat dat alleen maar aan (het ontbreken van) de speen lag. Succes, ik weet hoe irritant het is! Ik heb toen echt zitten denken om maar cold turkey te stoppen met de speen. Ik bleef het maar uitstellen, totdat het niet meer nodig was
Poeh lijkt me super zwaar. Kan je helaas geen tips geven, want mijn zoon hoeft absoluut geen speen. Soms lastig, maar voor dit soort gevallen dan wel weer verrekte handig.
Dat blijft helaas nog wel even zo... Hier moeten we er ook nog steeds wel eens uit om de speen te geven. En volgens mij kan een kindje van 4 maanden sowieso zijn eigen speentje nog niet terugvinden in het donker. Als we er hier uit moeten is ze vaak niet eens helemaal wakker en dus ook niet aan het zoeken naar haar speen. De enige oplossing hiervoor is inderdaad de speen afleren, dat geeft waarschijnlijk een paar rampzalige nachten maar dan ben je er misschien wel vanaf. Al is hij nog wel jong natuurlijk... Sterkte en succes ermee!
Ik heb ooit gehoord dat de zuigbehoefte van je kindje eigenlijk over zijn na een maandje of 4... Ik weet niet of dit waar is, hoorde het van het nichtje van mijn man en zij studeerd "iets met kinderpsygologie" dus lijkt me een best betrouwbare bron. En tja, als ze ouder worden kunnen ze de speen wellicht zelf vinden, maar ook voorbeelden in mijn omgeving met kindjes ergens tussen de 1 en 3 jaar welke in de nacht als ze in paniek wakker worden hun speen (maakt niet uit hoeveel er in bed liggen) niet zelf kunnen vinden. Dus ik denk dat nu de beste tijd is de speen af te leren. Zal best lastig zijn, maar je kunt proberen een andere methode te vinden om je kindje rustig weer te laten inslapen. Natuurlijk met als doel dat je kindje het daarna zelf kan en geen hulp meer nodig heeft om weer verder te slapen. Hier hoeft hij zijn speen niet meer vanaf dat hij een maand of 3 is (na gestart te zijn met inbakeren), dus mijn conclusie is idd dat de zuigbehoefte dan over zijn en het dan dus gewenning wordt bij het slapen. Succes!
Ik denk persoonlijk dat he niet helemaal aan het speentje ligt.. Je kindje is nog maar 4 maanden en zal misschien nog niet door kunnen slapen? Onze dochter slaapt 9 van de 10 keer nog steeds niet door dus ken je slapenloze nachten.. Oh wij moeten er dus nog steeds uit voor haar speentje...
Ik vind dit ook niet raar eerlijk gezegd. Ons zoontje slaapt echt niet zonder speentje, en ook overdag moet hij deze zo nu en dan in zijn mond. Omdat hij anders heel onrustig is. Sinds een paar weken is dit in 1x over. Overdag eigenlijk nooit een speentje in, alleen nog in bed. Enja die gebroken nachten zijn rot maar hij is 4 maanden... Ons zoontje slaapt ook nog steeds niet door (bijna 9maand)
Herkenbaar, hier op slechte nachten nog precies zo. Soms moeten we er wel 10 keer uit maar soms ook helemaal niet. Het is denk ik niet alleen het speentje maar ook het feit dat een van jullie even komt, aai over zijn bol geeft en instopt. Hij heeft 9 maanden in je buik gewoond, niet zo gek toch dat hij behoefte heeft aan jullie?? Lekker aan toegeven het word vanzelf beter. Ow en wbt zuigbehoefte, hoorde laatst van een logopediste dat je vanaf 11 maanden af kan gaan bouwen(nouja, ze was wat resluter maar cold turkey lijkt me zo zielig) omdat de zuigbehoefte dan af neemt.